שתף קטע נבחר

אודי Q5 החדש - מכוכבי תערוכת פריז

דגמי פנאי הם הלהיט הגדול של תעשיית הרכב העולמית בשנים האחרונות, נתון שיכול להסביר את העניין הרב שעורר ה-Q5 החדש, עם מראה מעודכן מבחוץ ובפנים

אודי Q5 התעדכן והוצג לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית של פריז. רכב הפנאי Q5 מהמשפחה הסופר-מצליחה של מותג היוקרה אודי, יוצא לגמלאות ומוחלף על-ידי דור שני. קל ממנו, מעוצב יותר בפנים ובחוץ ומתוחכם יותר טכנולוגית. אלינו צפוי להגיע הדגם הנמכר ביותר של אודי - 220 אלף יחידות ב-2015 - במהלך 2017 ובמגוון גרסאות.

 

אודי Q5 החדש - נראה טוב מבעבר (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
אודי Q5 החדש - נראה טוב מבעבר(ניר בן זקן)

 

תערוכת פריז (חלק א') - סוזוקי איגניס, רנו זואי ודאצ'יה לוגאן

תערוכת פריז (חלק ב') - ניסאן מיקרה, יונדאי i30, סאנגיונג רקסטון

תערוכת פריז (חלק ג') - הונדה סיוויק טייפ R, קיה ריו, פיז'ו 5008

 

אודי Q5 החדש מבוסס על פלטפורמת ה-A4 הנוכחית, והוא קל בכמה עשרת קילוגרמים (עד 90 ק"ג) מקודמו שהוצג לראשונה ב-2008 , בזכות שימוש באלומיניום. המראה המעודכן נראה כאבולוציה של הגרסה הקודמת, עם חזית דומה ל-Q7 הגדול, כולל סבכה קדמית משושה וצרה יותר ויחידות תאורה מלבניות וצרות מבעבר. גם מאחור מודגשים קווים אופקיים, עם יחידות תאורה צרות מבעבר וצמד מפלטים מלבני, בניגוד לצמד העגול בעבר.

 

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

ובכלל, ה-5 נראה עתה דומה מאד (ולא רק "משפחתי") ל-7 הגדול והיקר ממנו משמעותית, עקב צללית נמוכה ואגרסיבית מבעבר למראה, למרות שינויים קלים בלבד בממדים (עוד 3 ס"מ לאורך, אותו גובה ורוחב). התנהלות מוכרת בשנים האחרונות - הנתמכת על-ידי קווי עיצוב חדים ואגרסיביים מבעבר - של יצרניות המעוניינות לפתות לקוחות בעזרת מראה-כמו-של-דגם-יוקרתי-יותר.

 

בסביבת הנהג ניכר שינוי דרמטי יותר. ההגה, הקונסולה הקדמית והמרכזית  ולוח המחוונים, כמו-גם פתחי המיזוג-חימום, הדלתות, מתגים ומנופים ומה בעצם לא. כולם עברו עדכון והתוצאה נראית טובה משמעותית. ה-Q5 הקודם נראה כבר מעט מיושן בפנים? הדגם החדש מטפל היטב בנקודה זו.

 

ההגה הספורטיבי יותר, בורר הילוכים בצורת מצערת מטוס, דרך לוח מחוונים דיגיטלי ומסך תצוגה גדול משמעותית ("12.3) וקבוע - במקום הנשלף בקודם - הנשלט על-ידי בורר. מיתלי אוויר מתכווננים מאפשרים הנמכה של המרכב לגישה נוחה יותר, והגבהה לשיפור יכולת שטח תיאורטית. תא המטען מציע 610 ליטר של נפח.

 

היצע המנועים כולל טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ו-3 גרסאות הספק (150, 163 ו-190 כ"ס), טורבו-דיזל בתצורת V6 עם 258 כ"ס, ו-2.0 ליטר בנזין-מוגדש עם 252 כ"ס. אלה ישודכו לתיבת 6 הילוכים אוטומטית "רגילה" או כפולת-מצמד, בהתאם למנוע. יש כמובן גם הנעת קוואטרו כפולה-קבועה. תהיה גם גרסת SQ5 ספורטיבית עם בנזין מוגדש ו-354 כ"ס, וגרסה היברידית-נטענת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניר בן זקן
אודי Q5 - נראה טוב מבעבר
ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים