שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אין אכיפה, אבל אנחנו אשמים במידה שווה
    מרוב תלונות מוצדקות, נדמה שאזרחי ואזרחיות ישראל לא מודעים לאחריותם לכאוס על הכביש. ובסופו של דבר, אנחנו הם אלה שיושבים מאחורי ההגה וחוצים את הכביש. רון נוטקין כועס

    נהגים עוברים מנתיב לנתיב מבלי לאותת ובמהירות אדירה, הולכי רגל חוצים את הכביש שלא במעבר חצייה ומתפלאים למה צופרים להם, וכמובן אלה שמשחקים בסלולרי תוך כדי נהיגה ומסכנים את חיי כולנו. אתם צודקים, האכיפה המשטרתית על הכבישים שואפת לאפס, אבל קודם כל צריך להפנות אצבע מאשימה לעצמנו.

     

    הגיע הזמן לשים לב לעצמנו (באדיבות: נתיבי ישראל) (באדיבות: נתיבי ישראל)
    הגיע הזמן לשים לב לעצמנו(באדיבות: נתיבי ישראל)

     

    יצאתי הבוקר (ב') מביתי ב-06:00, ובנסיעה קצרה של 25 דקות על כביש 4 בין אשדוד לראשון לציון הבחנתי בשתי עבירות תנועה חמורות שהיו יכולות

    להיגמר בתאונת דרכים קטלנית. בראשונה, נהג פילס דרכו במהירות בין נתיבים תוך שהוא מסכן ומבהיל את שאר הנהגים. איתות? הצחקתם את הנהג שלא דפק חשבון למי שנמצא על הכביש וזגזג ללא הרף. העיקר להגיע כמה שיותר מהר ליעד. לא חלפו 15 דקות ובכניסה לאזור התעשייה בראשון לציון חוצה אישה את הכביש, שלא במעבר חצייה, ומביטה רק לכיוון הנגדי. אני צופר לה וזוכה במבט תוהה של "למה אתה צופר לי בכלל?".

     

    אלה רק שתי דוגמאות קטנות לבריונות כביש מצד נהגים ואזרחים. בריונות, לא פחות, שאחראית במידה מרכזית לקטל הגואה בכבישי ישראל. רק מתחילת השנה נהרגו בכבישים 289 בני אדם, האחרונים שבהם לפנות בוקר בכביש 1, לעומת 276 הרוגי תאונות דרכים בתקופה המקבילה אשתקד. זו עלייה של כ-4% השנה, המצטרפת ל-3 השנים שקדמו לה.

     

    איך פותרים את זה? לא צריך להתעמק במספרים המוכרים והמטרידים כדי לדעת שניידות אגף התנועה של המשטרה כמעט ואינן קיימות על הכבישים. במשטרה טוענים - כמו תמיד, זה לא חדש - כי חסר כסף לניידות, וקוראים להגדלת התקציב כדי לממן את האכיפה הנדרשת. מבקר המדינה פרסם אמנם השנה דו"ח מביך על הבזבזות המשטרתית והקצאת כספים למקומות עלומים במקום למאבק בתאונות הדרכים, ולפי נתונים שפורסמו ב-ynet המשטרה בחרה שלא לנצל כלל את הכסף שקיבלה מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עבור ניידות. אבל כרגיל, טענת ה"אין כסף" מחפה על אוזלת היד.

     

    וזה כמובן לא הכל, שכן בתי המשפט לתעבורה קורסים תחת עומסי שפיטה אדירים ובלא מעט מקרים, כפי שגם תועדו ב-ynet, מסתיימות עבירות תנועה מסכנות חיים בפסילה קצרצרה או גניזת התיק, רק כי אין זמן ויש עוד המון נהגים שממתינים לתורם.

     

    אבל מרוב תלונות מוצדקות, נדמה שאזרחי ואזרחיות ישראל לא מודעים לאחריות שלהם. בסופו של דבר, אנחנו הם אלה שיושבים מאחורי ההגה וחוצים את הכביש. אז למה לנהוג כמו מטורפים, בלי לאותת ולעדכן את הנהג שאתם עוברים נתיב? למה לחצות כביש שלא במעבר חצייה על אף שהוא במרחק של שלושה צעדים מאיתנו, ולהסתכן בכך שנהג לא זהיר יפגע בנו? למה להתעסק בטלפון תוך כדי נהיגה - המסרון שקיבלנו לא יכול לחכות?

     

    יש אחריות גדולה למקבלי ההחלטות ובעיקר למערכת אכיפת החוק שפשוט לא עושה את עבודתה. יש גם אחריות גדולה לזרוע השופטת, שמשחררת לעיתים קרובות מדי עברייני תנועה בזיל הזול. אבל קודם כל זה צריך להתחיל אצלנו. בהתנהגות שלנו אנו. אם אנחנו לא נשנה את ההתנהגות העבריינית הזאת בכבישים ובמעברי החצייה, ימשיך מניין ההרוגים בכבישים ויעלה, ויעלה, וממש לא משנה כמה כבישים חדשים יסללו.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים