שתף קטע נבחר

הפטרול האחרון – ניסאן נפרדת מרכב השטח הקשוח

אחרי 20 שנים החטיבה האוסטרלית של ניסאן נפרדת מרכב השטח המיתולוגי, הפטרול, במהדורה מוגבלת של 300 עותקים בלבד. את מקומו יתפוס הדור החדש והמודרני שמוותר על יכולת שטח לטובת נימוסי כביש

ניסאן פטרול, אחד מרכבי השטח האייקונים שעוד נותרו בעולם יוצא לגמלאות בגיל עשרים. הדור החמישי של הפטרול (מכונה Y61) הוצג ב-1997 וגם נמכר בישראל עד הפסקת השיווק ב-2010 בעקבות היעדר בקרת יציבות. באוסטרליה, שהיא אחד מהשווקים הגדולים לרכבי שטח בכלל ולפטרול בפרט, הוא המשיך להימכר, אך כעת בשל תקנות זיהום האוויר המחמירות ואחרי יותר מ-104 אלף יחידות שנמכרו ביבשת הדרומית יופסק השיווק באופן סופי.

 

 

הפטרול מצוייד במכלולים חסונים כמו שלדת סולם מסיבית, סרנים קשיחים מלפנים ומאחור עם מהלך מתלה נדיב תודות לאפשרות לניתוק המוט המייצב מאחור, הילוך כוח ונעילה לדיפרנציאל האחורי שקנו לו מוניטין של יכולת עבירות ושרידות גבוהה בכל תנאי שטח. יחידת ההנעה משלבת בין מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר המפיק 158 כ"ס בשידוך לתיבת 5 הילוכים ידנית או אוטומטית עם 4 יחסים.

 

סדנאות השטח באוסטרליה מציעות מגוון עצום של שיפורים ושדרוגים לפטרול, אבל לציון הפסקת השיווק החליטה ניסאן על גרסת Legend במהדורה מוגבלת של 300 יחידות אחרונות שתכלול שדרוגים רבים. בין היתר ניתן למנות פגוש "אוסטרלי" עם כננת, שנורקל לסעפת יניקת אוויר המאפשר צליחת מעברי מים עמוקים, וו גרירה אחורי וגגון מסיבי.

 

את הפטרול הוותיק יחליף באוסטרליה הפטרול החדש והמודרני (Y62) החולק פלטפורמה עם אינפינטי QX80 ובעל מיתלים נפרדים מלפנים ומאחור המטיבים עם נימוסי הכביש, אך פחות עם יכולת השטח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים