שתף קטע נבחר

 

שירות על הפסים: נוסעי הרכבת הלכו במסילה

בשל תקלה התבקשו נוסעי רכבת מפתח תקווה לתל אביב לרדת במרחק של כמה דקות הליכה מתחנת השלום, ולצעוד לעברה ברגל על המסילה. אחד הנוסעים: "היינו בהלם, אנשים קפצו אל המסילה". רכבת ישראל: "מתנצלים"

 

ירדו מהרכבת והלכו על הפסים (צילום: אריאל) (צילום: אריאל)
ירדו מהרכבת והלכו על הפסים(צילום: אריאל)

הנוסעים נותרו פעורי פה, ונאלצו להגיע לרציף בדרך לא שגרתית: ברקע השיבושים שנרשמו הבוקר (יום ב') בתנועת הרכבות בשל החלפת קטע מסילה שנפגע באזור שפיים, התבקשו נוסעים בקו מפתח תקווה לתל אביב ללכת על פסי מסילת הרכבת לעבר התחנה.

 

אריאל, שעשה את דרכו לעבודתו בתל אביב, עלה על הרכבת בשעה 8:07. "הרכבת הגיעה בזמן, אבל אחרי תחנת תל אביב-מרכז היא עצרה למשך 10 דקות. אף אחד לא אמר בכריזה למה, אז הנחנו שזה 'מפגש רכבות' לכמה דקות ושנמשיך. לאחר 10 דקות של המתנה ללא ידיעה, אמרו שיש תקלה טכנית וייקח כמה דקות לסדר אותה".

 

הוא הוסיף כי "לאחר עוד 10 דקות נאמר לנו שוב שייקח עוד כמה זמן לתיקון התקלה ובסך הכול עמדנו על המסילה חצי שעה ללא תזוזה". בשלב זה הודיע נהג הרכבת כי הוא פותח את הדלתות וכל הנוסעים התבקשו לרדת למסילה.

 

"היינו בהלם", סיפר אריאל. "הנהג אומר שהוא פותח את הדלתות אבל פתח רק את הדלתות ליד הקטר וכולם נדחפו לכיוון הדלתות וקפצו אל המסילה. התחלנו ללכת על המסילות עד לתחנה הבאה, תחנת השלום ליד עזריאלי. זאת הליכה של בערך שבע דקות. אנשים בווסטים צהובים עמדו והסתכלו עלינו. בסוף הגענו לתחנה ואיש לא דיבר איתנו והתפזרנו לדרכנו".

 

אריאל ציין כי עוגמת הנפש והתלאות שעבר לא ניתנו לפיצוי כספי כי לפי חוקי הרכבת הוא זכאי להחזר כרטיס נסיעה בלבד, דבר שלטענתו לא יכול לכסות על החוויה שעבר.

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "בשל תקלה טכנית, עצרה רכבת נוסעים כ-20 מטר לפני רציפי תחנת תל אביב השלום. על מנת לא לעכב את הנוסעים יתר על המידה, הוחלט לאפשר לנוסעי הרכבת לעבור לרכבת חלופית בתחנה. רכבת ישראל מתנצלת בפני נוסעיה על העיכוב והם זכאים לפיצוי, בהתאם לתקנות".

 

השינויים בעקבות הפגיעה במסילה 

מוקדם יותר היום הודיעה רכבת ישראל על שינויים שיחולו בתנועת הרכבות בשל החלפת קטע מסילה באורך של שני קילומטרים שנפגע באזור שפיים. עד יום שישי הקרוב יפעלו הרכבות באזור שפיים על מסילה בודדת, בהתאם ללוחות הזמנים המקוריים, להוציא את הרכבות הבאות: רכבות בקו נהריה-באר שבע יפעלו מנהריה עד חיפה חוף הכרמל בצפון, ובין באר שבע לתל אביב מרכז - סבידור בדרום, בשני הכיוונים.

 

הרכבות בקו נתניה - תל אביב, שיעדן תחנת ראשונים, מבוטלות ויופעלו בין ראשון לציון לתחנת תל אביב ההגנה בלבד, שם ניתן להחליף לרכבת הממשיכה צפונה. רכבות מירושלים ובית שמש יגיעו לתחנת תל אביב ההגנה.

 

רכבות הלילה בין נהריה לנתב"ג, בשני הכיוונים, יפעלו עד תחנת נתניה וממנה. בין השעות 00:30 ל-05:10 יפעלו אוטובוסים בין נתניה לנתב"ג בשני הכיוונים.מהרכבת נמסר כי העבודות ייעשו בעיקר בשעות הלילה, אך לנוכח העומסים הצפויים הומלץ להשתמש בתחבורה ציבורית חלופית.


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריאל
הולכים על פסי הרכבת
צילום: אריאל
מומלצים