שתף קטע נבחר

צפו: כתבת ynet מטיסה מטוס

סימולטור המדמה טיסה במטוס בואינג 737 נחת לראשונה בישראל. קברניט אל על עשה לשירי הדר קורס מזורז (מאוד) בהמראה, נחיתה, כמה דקות של "שיוט באוויר" ואפילו היתקלות במצב של מטוס מתקרב. צפו

כ-50 שנה אחרי שפעל בישראל, נחת בארץ סימולטור טיסה אזרחי, המדמה טיסה במטוס מסוג בואינג 737. אל על רכשה את הסימולטור לאחרונה, בשווי של כחמישה מיליון שקלים מחברת MPS ההולנדית, והיום (יום ג') חנכה אותו. בשנות ה-60 כאמור פעל מתקן דומה, אך מטבע הדברים מפותח הרבה פחות מזה החדש. כך זה נראה מבפנים:

 

כל כך קרוב לדבר האמיתי

מנהל הפרויקט, דני לויט, תיאר בשיחה עם ynet את החוויה בסימולטור ככל כך קרובה לדבר האמיתי, שהשאלה אם יש תזוזה או לא אינה רלוונטית. "באירופה קוראים לזה 'Full Flight Simulator - No Motion', הדמייה מלאה של טיסה - ללא תנועה. אבל בגלל שרואים כל כך טוב מה קורה מסביב ובתוך תא הטייס, בעצם לא צריך את התנועה".

הסימולטור הראשון מסוגו של בואינג 737 כאן בארץ (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
הסימולטור הראשון מסוגו של בואינג 737 כאן בארץ(צילום: סיון פרג')
הסימולטור כולל עמדת מדריך מתקדמת, באמצעותה ניתן לבחור את המצבים השונים על צג מגע גדול - כולל שליטה בטיסות מכשירים, מצבי חירום, תקלות, מזג תנאי מזג אוויר קשים וראות נמוכה, אימון ותרגול שדות מיוחדים ועוד.

מתקן הסימולטור בישראל עם לוח הבקרה מאחוריו (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
מתקן הסימולטור בישראל עם לוח הבקרה מאחוריו(צילום: סיון פרג')

הדמייה מלאה של טיסה - ללא תנועה (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
הדמייה מלאה של טיסה - ללא תנועה(צילום: סיון פרג')
  

בסימולטור החדש יערכו אימון והכשרה של טייסים חדשים, וכן אימוני קידום מקצועי של טייסים מנוסים בקו כמו הכשרת טיסה בראות נמוכה, הכשרת קברניטים, הכשרת מדריכים ואימונים תקופתיים שונים לשמירה ושיפור רמה.

 

הסוף לאימונים במדינות זרות

לאחר שנים ארוכות בהן עשתה אל על שימוש בסימולטורים בחו"ל, חברת התעופה מצטרפת היום אל יתר חברות התעופה הגדולות המחזיקות בסימולטור במדינתן. "אנו גאים להצטרף היום אל השורה הראשונה של חברות התעופה בעולם ולהיות בעלים של סימולטור להדרכת טייסים שיחסוך משאבים רבים וזמן יקר של אימונים שנעשו עד כה רק בחו"ל", אמר מנכ"ל החברה דוד מימון בטקס חניכת הסימולטור הבוקר במשרדי החברה הצמודים לנתב"ג.

מימין לשמאל: מנכ"ל אל על, דוד מימון ויו"ר אל על, עמיקם כהן גוזרים את החוט בטקס חניכת הסימולטור (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
מימין לשמאל: מנכ"ל אל על, דוד מימון ויו"ר אל על, עמיקם כהן גוזרים את החוט בטקס חניכת הסימולטור(צילום: שירי הדר)
לדבריו, ההחלטה על קניית הסימולטור והבאתו לראשונה לארץ, התקבלה במהירות. "תוך 40 דקות של דיון לפני כשנה קיבלנו החלטה היסטורית. להביא לכאן סימולטור, במקום לנדוד למדינות זרות. מה שמאפשר זמינות ונגישות גדולה יותר, גם לטייסים שיוכלו לבוא לכאן ולהתאמן בזמנם החופשי, גם להכשרת טייסים כמובן וגם עבור הקהילה", מסביר מימון.

גם מנכ"ל אל על מתנסה בהטסת הבואינג 737 (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
גם מנכ"ל אל על מתנסה בהטסת הבואינג 737(צילום: שירי הדר)
  

בחברה מבטיחים גם בשורה לציבור שוחר הטייס - כל אדם שיהיה מעוניין להתנסות בטיסה, יוכל לעשות זאת. "מי שיהיה מעוניין להיות חלק מעולם הטייס, מוזמן להתארח כאן בשעות הפנויות ולהתנסות באירוע". מתקן הסימולטור צפוי להיות פתוח 24 שעות, שבעה ימים בשבוע, בדומה לשאר העולם. "זה עוד צעד בהתחדשות החברה ואנחנו עם הפנים לבחינת סימולטור אחד נוסף, בואינג 787, עם אופטימיות זהירה", סיכם מימון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון שרון
"לטוס, בסימולטור הראשון מסוגו בארץ המדמה טיסה בבואינג 737
צילום: ירון שרון
צילום: סיון פרג'
מתקן הסימולטור ומחשב הבקרה מאחוריו
צילום: סיון פרג'
מומלצים