שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    אלו פתרונות הבגרות בלשון; תלמידים: "היה קשה מאוד"

    תיכוניסטים התלוננו כי הבחינה כללה חומר שלא נלמד ומתכננים לחזור למועד קיץ: "יצאנו בתחושה קשה, אנחנו מאוכזבים". בבאר שבע ביקשו פקטור ממשרד החינוך, שמסר בתגובה: "הבחינה הייתה ברמה הנדרשת"

     

    אחת השאלות בבגרות בלשון ()
    אחת השאלות בבגרות בלשון

    17 אלף תלמידים ותלמידות תיכון ניגשו השבוע לבחינת הבגרות בלשון. כמה מהם טוענים היום (ג') שהבחינה הייתה קשה מאוד, אולם מנגד במשרד החינוך מתעקשים כי "הבחינה הייתה בהתאם לתוכנית הלימודים וברמה הנדרשת".

     

    לשאלון הבחינה בלשון – לחצו כאן

    לפתרונות הבחינה – לחצו כאן

     

    בני ג'ג'טי, תלמיד כיתה י"א מבת ים, אמר ל-ynet: "הבחינה הייתה מאוד קשה. קיבלתי במגן 86, לאורך כל השנה הציונים שלי היו מאוד גבוהים ולמדתי טוב לבחינה. בחלק הלשוני היו כמה שאלות מאוד קשות, הרבה מעבר לרמה שלמדנו בכיתה, ועל חלקן פשוט לא עניתי. היו שאלות על נושאים שלא למדנו בכיתה. כל השכבה שלי מדברת על זה. יצאנו מהבחינה בתחושה מאוד קשה, מדוכאים ומאוכזבים. כולם אמרו שהם ייגשו למועד קיץ".

     

    ג'ג'טי מציין כי החלק השני של הבחינה, שכולל קטע קריאה ושאלות עליו, היה גם הוא קשה מאוד. אחד הטקסטים עסק בשאלה אם מערכות החינוך מדכאת את הרצון ללמוד. "זה ממש אירוני, כי זו בדיוק התחושה שלנו", אומר ג'ג'טי.

     

    חן, תלמידת כיתה י"א במקיף ו' בבאר שבע, טוענת שגם המורים בבית ספרה טענו שמדובר בבחינה קשה, ואף פנו בנושא למשרד החינוך בדרישה לקבלת פקטור.

     

    "השאלות היו ברמה מאוד גבוהה והניסוח לא היה ברור", אמרה. "פתרנו בגרויות של כל השנים הקודמות, ואפילו זה לא הכין אותנו לבחינה הזו. אנחנו לומדים ללא הפסקה בבית הספר ובבית, אבל כנראה שזה לא מספיק. שום דבר לא הכין אותנו ואת המורים שלנו לנפילה של אתמול. כולנו מאוד כועסים".

     

    רכזת מקצוע הלשון ברשת החינוך אנקורי, מאיה צאלח גפני, אמרה: "התלמידים שנבחנו התמודדו עם רמת שאלות גבוהה ומאתגרת וחלקם הגדול עשוי היה להיתקל בקשיים. הטקסט עסק בחדשנות בעולם, נושא מעניין שקרוב לעולמם של התלמידים. החלק הלשוני, והתחבירי בפרט, דרשו הבנה מטא-לשונית ולא רק ידיעה של הכללים, דבר שאתגר מאוד את התלמידים.
    המבחן המותאם, המיועד לתלמידים בעלי קשיים ולקויות למידה היה ברמה לא פחות גבוהה והיווה אתגר גדול".

     

    יניב סננס, מורה ומדריך ממחוז מרכז של משרד החינוך, דחה את הטענות: "לעתים אנחנו שוכחים בתוך הכיתה שהמגמה בתקופה האחרונה של בחינות הבגרות היא לאתגר יותר את ההבנה המעמיקה של התלמידים בחומר הלימוד ופחות שינון חסר תכלית. הבחינה הזאת כמו במועדים האחרונים הוכיחה זאת גם הפעם".

     

    ממשרד החינוך נמסר: "בחינת הבגרות בלשון והבעה עברית מציבה את הרף המצופה מבוגר מערכת החינוך בשליטה בשפה ובמיומנויות הבנת הנקרא, הבעה בכתב וחשיבה מסדר גבוה. שאלון הבגרות, במועד חורף, היה בהתאם לתוכנית הלימודים וברמה הנדרשת".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים