שתף קטע נבחר

מנכ"ל AIG: ב-2018 תהיה כאן חברת ביטוח 100% דיגיטלית

לדברי שי פלדמן, כמעט בכל התחומים חל שינוי דרמטי בעשור האחרון בהשפעת המהפכה הטכנולוגית, בעוד עולם הביטוח כמעט ולא השתנה. "יש דרישה מצד הלקוחות ואנחנו נראה בקרוב שינוי משמעותי". החברה הודיעה כי תשקיע בחברות סטארט-אפ ישראליות בתחום הביטוח

"ב-2018 נראה כאן חברת ביטוח שהיא 100% דיגיטלית. זה יכול להגיע גם משחקנים חדשים וגם מקיימים", כך אמר היום (ב') מנכ"ל חברת הביטוח AIG ישראל, שי פלדמן, במסיבת עיתונאים שקיימה היום (ב') החברה לציון 20 שנה לפעילותה בישראל.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

לדברי פלדמן, שוק הביטוח לא השתנה כבר הרבה זמן. "אין תחום כמעט שלא השתנה כשאתה מסתכל 10 שנים אחורה. אין כמעט תחום שלא הושפע דרמטית מהטכנולוגיה. רק הביטוח נשאר פחות או יותר אותו דבר. יש היום דיבור חזק על זה בכל התעשייה. בקרוב נראה שינוי משמעותי", אמר ל-ynet.

 

פלדמן מציין כי המפקחת על הביטוח כבר הצהירה מספר פעמים שהיא תיתן הקלות לחברות שישלבו את עולם הדיגיטל, ולמעשה הדרישה הזו באה מצד הלקוחות. "נכון להיום שליש מהלקוחות שלנו משתמשים בדיגיטל". פלדמן חשף כי החברה מתכננת לפנות לחברות סטארט-אפ ישראליות העוסקות בחדשנות בביטוח (Insurtech) ולהשקיע בהן.

 

המהלך מבוצע בשיתוף המטה העולמי של AIG ובעידודו, וצפוי להתמקד במספר תחומים מרכזיים אותם זיהתה החברה כתחומים רלוונטיים ביניהם: Big Data Analytics, Machine Learning, IoT ועוד. המשותף לכולם זו יכולתם לשפר את מוצרי החברה והתאמתם ללקוחות, תמחור הפוליסות וחווית הלקוח.

 

שי פלדמן (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
שי פלדמן(צילום: רונן טופלברג)

 

ביטוח לשוכרי דירה

בחברה מציינים כי במהלך 20 שנות פעילותה בישראל, נמכרו יותר מ-3.5 מיליון פוליסות במגוון מוצרי ביטוח (ביטוח רכב, דירה, משכנתא, נסיעות לחו"ל, תאונות אישיות, בריאות וחיים) בסך פרמיות כולל של מעל 10 מיליארד שקל.

 

במהלך השנה הקרובה מתכננים בחברה להתמקד, בין היתר, במכירת פוליסות ביטוח דירה לשוכרי דירות במסגרת מוצר חדש שיושק. כיום, כרבע מאוכלוסיית ישראל מתגוררת בשכירות ואינה מחזיקה בבעלות על דירה, ושיעור זה אף צפוי לגדול בשנים הקרובות לאור המגמות בשוק. בחברה זיהו את הצורך הצרכני בפתרון המותאם לשוכרי דירות ומשכירי דירות, וישיקו בתחילת הרבעון השני של 2017 ביטוח דירה המיועד לשוכרים ומשכירים.

 

ההחלטה של AIG להשיק את המוצר מתבססת על נתונים שאספה החברה, אשר העלו כי פחות מ-50% נוטים לבטח את דירתם ורק חמישית מהמבטחים הינם שוכרי הדירות עצמם. זאת כאשר בביטוח התכולה מדובר בשיעור נמוך אף יותר, כ-20% בלבד מהאזרחים נוהגים לבטח את תכולת דירתם, כשרק מיעוטם הם שוכרי דירות.  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים