שתף קטע נבחר

הכירו את SwiftShift

מפת הסטרארטפים הישראלים בניו יורק מאגדת בתוכה למעלה מ-300 סטארטפים ישראלים. בכל שבוע נזכה להצצה מיוחדת למסלול שעשו מישראל לתפוח הגדול. סטארט-אפ השבוע שלנו הוא SWIFTSHIFT. הישראלים שמאחורי הרעיון ענו על השאלון שלנו.

SwiftShift

חיבור בין עובדים לחברות בתחום הבריאות על גבי פלטפורמת מובייל. פלטפורמה המאפשרת לעובדים בתחום הבריאות לפתוח אפליקציה, לראות את הביקורים ומשמרות שפנויות באיזור שלהם, להגיש מועמדות למשמרת ולעבוד.

 

תעודת זהות:

 

מייסדים: אסף שלוי וניר עוזרי.

 

שנת הקמה: 2014

 

שנות עבודה בניו יורק:  עברנו לניו יורק ב2016. כיום יש לנו צוות של 8 עובדים בניו יורק ואנחנו מצפים לגדול לכ-20 עובדים עד סוף השנה.

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ: SwiftShiftמחברת בין עובדים לחברות בתחום הבריאות על גבי פלטפורמת מובייל. אנחנו כרגע עובדים בעיקר עם חברותHome health שמספקות שירותי בריאות וסיעוד בבית. זה שוק של 250 מיליארד דולר בארה״ב שצפוי לגדול למעל 350 מיליארד דולר בשמונה השנים הקרובות. דור הבייבי בומרס (שנולדו בין 1945-1965) מהווה 26% מאוכלוסיית ארה״ב. 10,000 איש חוגגים כל יום יומולדת 65 בארה״ב ומעל 80 מיליון איש יהיו בני 65 ומעלה ויגרמו לעלייה עצומה בביקוש לשירותי בריאות. ישנו חוסר של מעל 250 אלף עובדים בשוק והמחסור צפוי להגיע למעל חצי מיליון עם ביקוש שגדל פי שתיים מההיצע. אנחנו בונים פלטפורמה שמאפשרת לעובדים בתחום הבריאות לפתוח אפליקציה, לראות את הביקורים/משמרות שפנויות באיזור שלהם, להגיש מועמדות למשמרת ולעבוד. מערכת הבריאות בארה״ב תידרש לעשות הרבה יותר עם הרבה פחות עובדים יחסית למספר החולים ואפליקציה שמקשרת בין עובדים לחולים (דרך ספקי הבריאות) על גבי טכנולוגיית מובייל תייצר התייעלות משמעותית לחברות בשוק.

 

איך נולד הרעיון?

כשאסף עבד בMaximus כמנהל תיפעול הוא חווה מקרוב את הסרבול שבניהול עובדים זמניים בחברות גדולות. המגמה של העסקת עובדים ב״אפס שעות״ תפסה תאוצה החל משנת 2008 ויצרה עלויות אדירות למערכות גדולות שניסו לוודא שעובדיהם נמצאים היכן שהם צריכים אותם. בשנת 2012 אסף הקים את jobinasecond.com בלונדון, פלטפורמה שחיברה בין עובדים לעסקים קטנים לעבודות מזדמנות. לאחר שנתיים עם jobinasecond הבנו שכדי לייצר פלטפורמה רווחית וscalable חייבים לעבוד עם חברות גדולות שמעסיקות מיליוני עובדים בשוק. מתוך ההבנה הזו הקמנו את SwiftShift ב2014.

 

 

מייסדי הסטארטאפ אסף שלוי וניר עוזרי ()
מייסדי הסטארטאפ אסף שלוי וניר עוזרי

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

כשחשבנו שיש פה הזדמנות, דבר ראשון ניסינו לסגור חוזים עם חברות גדולות בשווקים שונים. כשהיו לנו מספר חוזים ביד חתמנו הסכמי הפצה עם מספר חברות שמספקות פתרונות ניהול עובדים ויישמנו את הפתרונות שלהם בהסכם OEM. כך היו לנו 4 פיילוטים בחברת אופנה, ברשת מסעדות, בבית חולים וברשת חדרי כושר כל אחד עם תכנה אחרת אבל בכולם ניסינו לפתור את בעיית התקשורת והניהול של עובדים זמניים בחברות עם הרבה נקודות שירות שונות. על בסיס הניסיון הזה בנינו את הגירסה הראשונה של המוצר שלנו. וכך היינו עם לקוחות ראשונים, מוצר בסיסי ויכולת לגייס כסף.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

הקירבה ללקוחות שלנו, לאירופה והעובדה שאנחנו מאוד אוהבים את העיר. ניו יורק היא בסיס טוב למכירות בחוף המזרחי והלקוחות שלנו נוטים להיות בניו יורק, ניו ג'רזי, פילדלפיה ודרום החוף המזרחי. אם צריך לתת קפיצה לטקסס או פלורידה זה גם לא יותר מידי רחוק. בנוסף הפרש השעות בין הצוות בניו יורק לצוות באירופה מאפשר חפיפה טובה בשעות העבודה ואפשרות לקפוץ ממשרד למשרד אם צריך. שנינו מאוד אוהבים את ניו יורק, כישראלי אני מרגיש בבית עם התרבות הניו יורקית שהיא מאוד ״ישר ולעניין״.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

ללא ספק המעבר לארה״ב. כשהקמנו את SwiftShift בילינו שמונה חודשים במחקר שוק וראיונות עם לקוחות פוטנציאליים. בדקנו את ההתכנות של הרעיון בשווקים שונים. שקלנו להכנס לשלושה שווקים – שוק הקמעונאות, ההסעדה והבריאות. היו לנו פיילוטים עם חברת אופנה שמנהלת 20 אלף עובדים ו-700 חנויות, עם רשתות מסעדות גדולות כולל רשת עם 200 מסעדות בלונדון והסביבה ודומינוס פיצה באנגליה, ועם מספר בתי חולים ובתי אבות. בחנו את שלושת השווקים כדי להחליט איפה להתמקד, ובסוף החלטנו להתמקד בשוק הבריאות. ברגע שהחלטנו להתמקד בשוק הבריאות האמריקאי הדברים התחילו לזוז מהר, חתמנו חוזה עם חברת הHome Health השלישית בגודלה בארה״ב, והתחלנו לקבל פניות מחברות נוספות בשוק. העובדים בשוק הבריאות עובדים עבור מספר מעסיקים, והם אלו שמבקשים מהמעסיק לקנות את המערכת כדי שיוכלו לראות אילו משמרות פנויות, היכן הן נמצאות, ולהגיש אליהן מועמדות.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

קשה לענות על השאלה הזו כי בלי כל הניסיונות והטעויות שעשינו לא היינו מגיעים להיכן שאנחנו היום. אולי להגיע לארה״ב מוקדם יותר – היינו יכולים להתמקד בשוק האמריקאי מוקדם יותר.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

אני לא חושב שאפשר להגיע מוקדם מידי, ככל שמכירים את השוק, הלקוחות והמשקיעים יותר טוב כך אפשר לייצר יותר ערך ללקוחות ולתקשר יותר טוב את הערך למשקיעים.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

סוויפט שיפט מושקעת על ידי bowery capital, crosslink capital ו freestyle capital היה לנו הרבה מזל שהצלחנו לגייס כסף מקרנות מהשורה הראשונה בסיליקון ואלי ובניו יורק.

 

מחפשים עובדים?

אנחנו מחפשים כרגע מנהל מוצר, מנהל שירות לקוחות (customer success) ואנשי מכירות. חפשו ב-www.swiftshift.com  

 

כתובת בעיר:

SOSA NYC- 50 West 17th street

 

 

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY

 WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 


פורסם לראשונה 10/03/2017 13:37

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים