שתף קטע נבחר

גינה לי חביבה: העציצים מישראל שנמכרים באוסטרליה

ד.פ עומר, חברה ישראלית שעוסקת בתחום מוצרי גינון, בעיקר לגנן החובב, עושה כיום עסקאות בשווי של מיליוני דולרים, ומוכרת את מוצריה בכל רחבי העולם. סיפור הצלחה ישראלי

"אנחנו עוסקים בתחום הפלסטיק כבר מאמצע שנות ה-80 ותמיד חיפשנו את ההזדמנות להיכנס לתחום. זיהינו את הוואקום במוצרי גינון לאחר שחברה ישראלית הפסיקה לייצר והחלטנו שזה הזמן, כך יצרנו את ד.פ עומר". 12 שנים עברו מאז, והחברה הישראלית שעוסקת בתחום מוצרי גינון, בעיקר לגנן החובב. מפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרי צריכה מפלסטיק, עושה כיום עסקאות במיליוני דולרים, ומוכרת את מוצריה בכל רחבי העולם.

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

רק לפני שנתיים החלה חברת ד.פ עומר למכור את מוצריה בישראל. "ישראלים אוהבים עציצים" מספר חגי צ'יש, מנהל השיווק של החברה על העציצים והאדניות שכולנו מכירים. "כשהתחלנו למכור את העציצים בישראל לפני כשנתיים שמתי לב שפתאום אני רואה אותם בכל מקום. זה הפך ללהיט בכל הבתים".

 

"התחלנו עכשיו למכור מיכלים אליהם מכניסים זבל ביתי, שאריות של ירקות, פירות, עלים, עיתונים, מסובבים את זה פעם ביום ותוך חמישה שישה שבועות את מקבלת קומפסוט, דשן", הוא מוסיף. הקומפרסור עושה שתי פעולות טובות, גם מיחזור וגם חיסכון בהוצאות על קניית דשן".

 

החברה הוקמה ב-2005 ומונה כיום 4 שותפים, צ'יש, ינון דרור, חן אלטמן ואביו מיכה. איך הכל התחיל? לא בזכות חוויה אישית ונוגעת ללב, אלא לדברי צ'יש, זהו בסך הכול זיהוי הזדמנות.

 

"ממש בתחילת הדרך היו 2-3 לקוחות שהבטיחו לקנות מוצרים שיצרנו במיוחד בשבילם אבל הם הבריזו ברגע האחרון. כבר הסכמנו למכור את התבניות, לסגור ולהמשיך הלאה", הוא מודה. "אך באחד הימים הגיע לקוח ורכש את כל המלאי ומשם התחילו ההזמנות לזרום. בהמשך השתתפנו בתערוכות והחלו להיווצר קשרים עם לקוחות בכל העולם. היום הקטלוג מלא במוצרים חדשים ויש לנו עוד המון מוצרים בקנה"

 

אך למרות ההתרחבות והמכירות מאוסטרליה דרך ניו זילנד ועד יפן דרך הודו,, דרום אמריקה, ארצות הברית ואירופה. החברה ממשיכה את היצור בארץ - ובגאווה גדולה. "אנחנו עובדים בעולם עם הרשתות הכי גדולות שיש. בארה''ב וולמרט למשל. אנחנו עובדים גם עם הרבה קואו-פים - חנויות קטנות בסגנון של "אייס קנה ובנה", לכל אחת בסביבות 4500 סניפים. עובדים הרבה עם אמזון באינטרנט, בגרמניה ובאירופה עם הרשתות הגדולות כמו באו האוס, הרבה סופרמרקטים ויש גם תחום של נון פוד כמו פני, או רווה"

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

מכון היצוא שותף להצלחה. במהלך ביקור של קניינים מגרמניה בשיתוף מכון היצוא והנספחות הכלכלית בברלין, נסגרה עסקה בשווי חצי מיליון אירו בין ד.פ עומר לרשת מגרמניה. נריה ניצן, מנהל ענף בית ומשפחה ממכון היצוא מסביר, כי הענף מייצג כ-120 חברות בתחום הDIY&Home Improvement ופועל בשיתוף פעולה עם הנספחים הכלכליים בלמעלה מ-40 מדינות.

 

בין החברות המובילות בענף יש חברות כדוגמת "כתר פלסטיק" "ברמלי", ו"פלרם" יצרניות של מוצרי פלסטיק. "אחד מכלי החשיפה השיווקיים שיש למכון הוא סיוע במימון תערוכות לחברות בענף, החברה מגדילה את החשיפה שלה ובכך מייצרת תשתית להזדמנויות עסקיות במדינות יעד שאליהן לא היתה מגיעות אילולא המכון". מטרתנו בין השאר היא לייצג אותם במשלחות, ולייצר קשרים ושיתופי פעולה עסקיים, והבאה ארצה של קניינים ורשתות גדולות משווקי העולם, אירופה וארה"ב".

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

ההתפתחות של ד.פ עומר היא בשורה טובה מאוד למכון היצוא. ניצן מסביר, בעידן בו תרבות הצריכה משנה, חדשנות הפכה להיות התשובה ליצירת ערך והגדרת צורך. ד.פ עומר הינה אחת מהחברות שמוכיחה זאת הלכה למעשה. "תעשיית ה-DIY כוללת כלים ומוצרי בניה, כלי בית, כלי פלסטיקה באיכות גבוהה וגם פיתוח טכנולוגיות שמטרתן לתת ערך מוסף לצרכן כגון אפליקציות. תעשיות בענף מסורתי ומתיישן, כבר מבינות שכדי להישאר רלוונטיות, עליהן כל הזמן לחשוב מחוץ לקופסא, והן מיישמות זאת".

 

חשיבה מחוץ לקופסה

מלבד שיתופי הפעולה, זכתה החברה גם בלא מעט פרסים. לאחרונה זכתה בפרס בתערוכת National Hardwear Show NHS , בלאס ווגאס, צוות שופטים אנונימי עבר בין הדוכנים ובחר מוצרים חדשנים עם חשיבה מחוץ לקופסה. המוצר שלהם, "סיט אנד רול" זכה בפרס יוקרתי וכתבה במגזין גדול. מדובר בשרפרף שפותח על ידי השותפים בחברה חן וינון, בו ניתן לאחסן מצד אחד את כל כלי העבודה, ולהניע אותו ממקום למקום בקלות. ניתן אף להשתמש בו בתור משענת וכסא במהלך העבודה.

 

"הקמנו פורום דיון עם צוות מומחים במכון על מנת לבחון כניסת יצואניות ישראליות לשוק DIY בארה"ב בשיתוף עם הנספחויות הרלוונטיות", מוסיף ניצן. "זאת במטרה להרכיב נבחרת חברות בוגרות עם מוכנות ומוכוונות לשוק האמריקאי, שמבחינת יחסי גודל שוק זה הינו בעל פוטנציאל עצום לביסוס עסקי בענף זה".

חגי צ'יש (מימין) בתערוכה האחרונה בווגאס עם המוצר הזוכה. לצידו הסוכן בארה"ב ומשמאל חן אלטמן אחד השותפים ויזם המוצר (צילום: יח"צ) (צילום: יח
חגי צ'יש (מימין) בתערוכה האחרונה בווגאס עם המוצר הזוכה. לצידו הסוכן בארה"ב ומשמאל חן אלטמן אחד השותפים ויזם המוצר(צילום: יח"צ)

ניצן מציין בנוסף כי חלק מהפעילות השוטפת של הענף במכון יחד עם הנספחויות המסחריות של משרד הכלכלה, היא להביא לכאן, לארץ, קניינים מכל העולם. "אנו פועלים בשווקים רבים בעולם, נעזרים בקשרים עסקיים, כאשר מטרת העל הינה להביא ארצה קניינים לביקור עם חברות בתעשיית DIY הישראלית. מפגש מסוג זה יש בו היכרות עם העשייה המקומית והחברות בדרך שאין שני לה, פעילות כזאת תביא הצלחה ותכניס את החברות לליבה של העשייה היום בתרבות מוצרי הצריכה בעולם".

 

צ'יש ושותפיו כבר רואים את השלב הבא: "אנחנו משתפים לקוחות גדולים בפיתוח מוצרים. כשאנחנו רואים שיש מוצר ספציפי שמופיע אצל הרבה יצרנים, או מזהים ביקוש. אנחנו משפרים, מייעלים, מוסיפים עוד קצת פיצ'רים ויוצאים לשוק. אנחנו לא ממציאים מוצרים וזהו, אלא מציגים מודלים בתערוכות, מקבלים פידבקים ואז ממשיכים הלאה. יש אינסוף שאפשר לעשות בתחום הזה ויש לנו הרבה תוכניות לעתיד".

 

בשיתוף מכון היצוא


פורסם לראשונה 20/06/2017 09:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים