שתף קטע נבחר

שינויים בהרגלי הצריכה

בעולם הדינאמי בו אנו חיים - הדברים משתנים לפעמים בקצב שקשה להדביק. אם לא נשתנה גם אנחנו ונתאים את התפישה למציאות החדשה, אנו עשויים לשלם הרבה מאד על אותו הדבר בדיוק. האם קניית מכונית עתידה להפוך לנחלת העבר?

בשיתוף ynet רכב חדש

 

בואו נתחיל עם הטעות הנפוצה, "ספירת" המכונית כנכס יחד עם דירה או תיק השקעות. טעות, שכן בניגוד לדירה ותיק השקעות, מכונית פרטית - ובואו נעשה רגע אבחנה בין פרטיות משפחתיות לבין מכוניות שנועדו לעבוד ומייצרות הכנסה - אינה נכס. היא אמנם אינה נטל אלא אם פישלתם ולקחתם הלוואה שאתם מתקשים להחזיר, ובכל זאת היא מאבדת מערכה עשרות אחוזים מדי שנה.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

בהקשר זה יש כמה כללי אצבע הנתמכים על-ידי כוחות השוק אבל גם משתנים בין מותגי הרכב והדגמים השונים. מהרגע בו קבלת את מפתח ההתנעה ליד, עוד לפני שנסעת קילומטר בודד, איבדת כ-15% מערך המכונית. כמה?בסביבות ה-20 אלף שקלים במקרה של מכונית משפחתית העולה כ-130 אלף שקל. במרוצת הזמן תמשיך המכונית ותאבד עד כ-50% מערכה בתום שלוש שנות שימוש. לפי הדוגמה בה פתחנו, מדובר בסכום של כ-65 אלף שקלים. ועוד לא הזכרנו עלויות נוספות כגון התחזוקה שוטפת וכמובן מחיר ביטוח. אגב, יש לכם נהג צעיר בבית?.

 

וזה ממש עדיין לא הכל. מה עם מכירת המכונית הקודמת? בשוק משומשות כה רווי, הכולל כמובן התעסקות עם קונים מכל הסוגים והמינים, מכוני בדיקה מפוקפקים לעיתים, ויכוח על איפה נסע הרכב ובכלל אחותך הייתה נהגת יחידה, יהיה עליכם לחתוך חזק במחיר המחירון כדי להתבלט ולגלגל הלאה את המשפחתית המשומשת שלכם.

 

לאחרונה מסתמן פתרון, מודל המוכר היטב מארצות הברית וגם אירופה, שבו אתה יכול להתיישב מאחרי גלגל ההגה של מכונית חדשה, לקרוע את הניילונים ולהסיר את הציפוי השקוף והדביק ממסך המולטימדיה, מבלי שתצטרך לחפור עמוק להון העצמי שלך או לעפעף בריסים למנהל הבנק שימהר לשעבד את המכונית. בעצם, אתה לא צריך "הון" במובן של 6 ספרות - וכולנו הרי תמיד יכולים לעשות משהו מועיל אחר בסכומים כאלו.

 

אז על מה מדברים כאן? ליסינג תפעולי לפרטיים. וזה עובד ככה: אתה בוחר את המכונית שתרצה לבלות איתה בשלוש השנים הבאות. יהיה עליך להתמודד עם מקדמה של כ-9,000 שקלים ומשם להמשיך עם תשלום חודשי קבוע אשר כולל גם חבילת תחזוקה וביטוח בשיעור שבין 1,200 למכונית סופר-מיני ועד כ-2,100 שקלים בחודש למשפחתית גדולה (המחיר משתנה לפי סוג הרכב ופרמטרים נוספים).

 

אחרי שלוש שנים אתה מחזיר את המכונית לחברת הליסינג, בוחר מכונית רעננה ומתחיל מחזור חדש. כך תסע בדגמים החדשים ביותר, שיהיו מן הסתם גם הכי בטוחים (ראו כניסה של מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט בדגמים רבים) וגם חסכוניים ביותר ועומדים בתקני זיהום האוויר העדכניים. נשמע טוב?

 

זו בדיוק הנקודה שבה צריך לעשות שינוי במחשבה. המכונית לא נרשמת על שמכם - היא תישאר בבעלות חברת הליסינג ואתם למעשה משלמים על השימוש בה. אם ממש חשוב לכם להיות רשומים ברישיון הרכב, תוכלו לרכוש את המכונית בתום התקופה. אבל לא זה הרעיון כאן, אלא להשתחרר מהנטל של רכישת רכב במזומן, מהשתעבדות להלוואת בלון עם הפתעה לא נעימה בסוף התקופה או מהתמודדות עם מכירת רכב משומש בשוק רווי בו ירידת הערך היא בעשרות אחוזים מדי שנה. ועל הדרך משחררת פעולה שכזו תקציבים לעשות את הדברים החשובים לכם.

 

בינתיים נראית היענות לליסינג תפעולי לפרטיים אצל קונים צעירים שפתוחים לקונספט, וכן בקרב משפחות אשר צריכות רכב שני ולא יכולות לשאת בנטל של הלוואה נוספת לרכב.

 

להצעות ליסינג ורכב חדש

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים