שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מנכ"ל קונקט: "סגרתי את החוזה הראשון בכיתה ג'"
    מנכ"ל קונקט, חברת ההפעלה של הרכבת הקלה בירושלים, ערן שכטמן סגר את החוזה הראשון שלו כבר בכיתה ג' עם אביו. היום הוא מתמודד עם אחד האתגרים התחבורתיים הגדולים ביותר במדינה, חולם על היעד הבא ולא שוכח לרגע את המשפחה. שיחת מנהלים

    הרכבת הקלה שלו טסה לשמיים: בשעה 15:30 בימי שלישי מופיע הכיתוב "ערן אישי" ביומן של ערן שכטמן, מנכ"ל קונקט. מאותו רגע ואילך שכטמן מפסיק לעבוד. ב-15.30 בדיוק, בכל שבוע במשך שנים, הוא נכנס לאוטו ונוסע לגדרה לאסוף את ילדיו ולהעביר איתם את המשך היום. זאת כחלק מהאג'נדה הברורה והמחייבת שלו: לא לתת לעבודה, לחוצה ככל שתהיה, לנגוס בזמן האיכות המשפחתי.

    כתבות נוספות במדור שיחת מנהלים

     

     

    משפחת שכטמן (צילום: אלה סברדלוב קרן) (צילום: אלה סברדלוב קרן)
    משפחת שכטמן(צילום: אלה סברדלוב קרן)

    מה קורה כשבאותו היום, למשל, יש אירוע של אחד הילדים, ובסמוך ליציאה הביתה אתה מקבל הודעה על בלת"מ בעבודה?

    "ברור שלא אסע הביתה ואשאר בעבודה. יש מקרים יוצאים מהכלל, אבל הם אינם עניין שבשגרה. העולם הטכנולוגי של היום מאפשר לעבוד מהדרך. יש לי לפחות 45 דקות בכל יום נסיעת הלוך וחזור הביתה, אותן אני מנצל לשיחות עבודה ולמחשבות עם עצמי.

     

    "ברגע שאני שב הביתה אני טוטאלי למשפחה. יש לנו כללים משפחתיים: קרן, אשתי, עובדת בתל אביב ולכן היא יוצאת לפני שש בבוקר מהבית ואני 'אחראי בוקר'. אני מפזר את הילדים למוסדות הלימוד ומעודכן בכל דבר בסדר היום שלהם. בימי שלישי אני איתם מאחר הצהריים, וגם בימים האחרים אני משתדל להגיע הביתה לארוחת ערב.

     

    "לאחר שהילדים הולכים לישון, אני מתפנה שוב לעצמי, ממשיך לעבוד ולסגור קצוות, כדי שהרכבת תפעל ללא תקלות. הלקוחות שמגיעים לרכבת הקלה סומכים על הבטיחות ועל השירות,. זה מחייב אותי להיות זמין, להיות מעורב בפרטים הקטנים ולהיות נוכח בשטח.

     

    "ברור לי שאני לא מוותר על ילדיי ולא על זמן איכות זוגי ומשפחתי. אני מאמין שיציבות של מנהל מגיעה מהבית. אם שם אין לו בסיס איתן, הכול יקרוס. למזלי, קרן היא היועצת הכי טובה שלי והחברה הכי קרובה שלי. אני מספר לה הכול ותמיד מקבל אוזן קשבת ועצה מצוינת".

     

     (צילום: יואב בר גל) (צילום: יואב בר גל)
    (צילום: יואב בר גל)

    בעלי המניות והעובדים שלך מקבלים את האג'נדה הזאת?

    "לחלוטין. הנחלתי סידורי עבודה בהתאם. למשל, המשמרות בעבודה אצלנו ידועים לעובדים חודש מראש ולא יום מראש. כך שהם יכולים לתכנן את החיים שלהם ובאמת לעמוד בתכנון".

     

    גיל: 41.

    מצב משפחתי: נשוי לקרן (עורכת דין) ואב לשלושה בגילאי 13,10,5.

    עיר מגורים: גדרה.

    השכלה: תואר ראשון בהנדסת, תעשייה וניהול ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

    ממתי ממנכ"ל: מרץ 2012.

    עוד משהו: לאחרונה מונה שכטמן, סא"ל במילואים, לפקד על הגדוד המבצעי "פורצי הדרך" של חטיבת הראל, שזכור כגדוד שפתח את הציר לירושלים במלחמת העצמאות. רעייתו והאלוף אייל זמיר הניחו על כתפיו את הדרגות החדשות.

    מה מייחד את החברה: קונקט היא חברת תחבורה ציבורית. החברה נוסדה ב 2006 על ידי תאגיד הסביבה והתחבורה הצרפתי ואוליה. ב-2013 מכרה ואוליה את פעילות התחבורה בעולם, והשליטה בה עברה לחברת התחבורה הצרפתית טראנסדב. ב-2015 נרכשה על ידי משקיעים ישראליים ושינתה את שמה לקונקט.

     

    ב-2017, תחת בעלות של הראל וקרן תשתיות לישראל (50%) ואשטרום (50%) הפכה לחברה הישראלית הראשונה, המפעילה רכבות קלות באופן עצמאי ללא ליווי של חברה זרה. קונקט מפעילה את הרכבת הקלה בירושלים ומתמודדת על הפעלת הרכבת הקלה בתל אביב. מחזור החברה עמד ב-2015 על 130 מיליוני שקלים. מועסקים בה כ-150 עובדות ועובדים, המספקים שירותי תחבורה ציבורית לכ-38 מיליון נוסעים בשנה.

     

    סדר יום בנקודות

    בוקר: השכמה לילדים, ארוחת בוקר ופיזור במוסדות הלימוד.

    שיחה עם אשתי (יוצאת לפניי לעבודתה בתל אביב) – מתעדכנים.

    נוסע מגדרה לירושלים: זמן לשיחות עבודה/מילואים/חברים.

    מגיע לדפו: מקום המטה והרכבות. סיור קצרצר, ביקור בחדר הבקרה לקבל תמונת מצב, עובר בין העובדים ומאחל בוקר טוב.

    במהלך היום: פגישות ושיחות עבודה פנים ארגוניות עם הזכיינית, עם בעלי המניות, עם עיריית ירושלים, עם משרד התחבורה ועוד.

    ערב: נסיעה הביתה ושוב זה זמן לשיחות ועידה בנושאי עבודה/היערכות למילואים עם הסגל שלי/חברים.

    מרדים את הילדים.

    בילוי זוגי בבית או מחוצה לו.

    בלילה מאוחר: תיפוף, מעבר על מיילים והודעות חשובות.

    פעם בשבוע יוצא ב-15.30 להיות עם הילדים.

    סופי השבוע מוקדשים למשפחה, לטיולים, השלמת משימות בבית ומנוחה.

     

     (צילום: יובל כהן) (צילום: יובל כהן)
    (צילום: יובל כהן)

    איך הגעת למנכ"ל את החברה?

    "בסיום כהונתי כמנכ"ל תלם, חברת תעופה קטנה של מטוסי ריסוס וכיבוי, רציתי להיכנס לפרויקט בקנה מידה גדול יותר, ואז מנכ"ל ואוליה ישראל ומנהל חברת התחבורה שלו הציעו לי את התפקיד.

     

    "הם חיפשו מנהל עם ניסיון רב תחומי, והניסיון שלי ביחד עם לימודי ההנדסה סייעו לי לקבל את תפקיד הקמת הרכבת הקלה דרך תאגיד סביבה ותחבורה בינלאומי, שהתאים לי בשל האתגר, המשלב את היכולת לעבוד עם אנשים מגוונים, ובשל אפשרות מיצוי היכולות שלי בתחום התפעול.

     

    מה ההישג ומה הכישלון/טעות שעשית? האם יש חרטה, הפקת לקחים?

    "ההישג הוא בהתמודדות עם כל הקשיים של הקמת מערכת הסעת המונים, תוך כדי הקמת חברה צעירה ומשפחתית. כיום, כשבתל אביב מתקדמים עם הרכבת הקלה, כששר התחבורה ישראל כץ מקדם רכבת קלה בין חיפה ונצרת וראש עיריית באר שבע נערך להקמת רכבת קלה בבאר שבע, אני יכול להסתכל לאחור בתחושת סיפוק. טעות בתחום שלי יכולה להיות חוסר הבנה של המחויבות של השותפים שלך לתהליך בשלב מוקדם ככל האפשר. היו בנושא הזה קשיים, אבל ההבנה סייעה להתגבר על הקושי".

     

     (צילום: תומר פולטין) (צילום: תומר פולטין)
    (צילום: תומר פולטין)

    מודל לחיקוי/מנטור שלך ולמה

    "בעבר וכיום יוצא לי ללמוד מדמויות מרכזיות במשק הישראלי. אחד, שלמדתי ממנו רבות, היה מנכ"ל אשטרום נכסים לשעבר מוטי סלע ז"ל. לא תמיד הסכמתי עם גישתו ועם דעתו, אבל למדתי ממנו רבות על תפקיד המנכ"ל, על הנחישות והאנרגיה הדרושה להוביל ארגון ועל בהירות המחשבה והחדות של קבלת החלטות.

     

    "אני מתגעגע מאוד להובלה של מוטי ולעצה הטובה שידע לתת לי לאורך הדרך. בהיבט האישי הוריי הם עבורי מודל לשילוב של עבודה ומשפחה. אמי, פרופ' עדנה שכטמן מהמחלקה להנדסה וניהול באוניברסיטת בן גוריון, ואבי, פרופ' גדעון שכטמן, לשעבר ראש המחלקה למתמטיקה במכון ויצמן, תמיד עבדו מחוץ לבית, אבל תמיד מצאו את הזמן לילדים והעניקו את ההרגשה שאנחנו קודמים לכל".

     

    מה הסיבה העיקרית לקבלת עובד חדש ומה סיבה עיקרית לפסול אותו?

    "מדיניות משאבי האנוש של החברה היא להעסיק אנשים בעלי יכולת עבודה בצוות, ללמוד ולתת מעצמם למען החברה ולמען האחר. אני מאמין שמקצועיות ויחסי אנוש טובים הם הבסיס לכל. לכן אנחנו משקיעים המון בקידום העובדים בכיוון הזה".

     

    מה הקושי הכי גדול של מנכ"ל בתחום שלך?

    "הפעלת מערכת בקנה מידה כזה היא עסק דינאמי. כמעט ואין יום שלא מתרחש בו משהו משמעותי. לכן האתגר הגדול ביותר הוא "להיות שם" באירועים המשמעותיים היומיומיים של החברה.

    בטיול בצרפת עם משפחתו. שכטמן ()
    בטיול בצרפת עם משפחתו. שכטמן
     

    להצליח לרדת לפרטים ומצד שני תמיד להסתכל על התמונה הגדולה יותר, על מה יוביל את החברה קדימה בשנים הקרובות. הבטיחות ברכבת היא עניין מרכזי ואצלי אין פשרות בנושא הזה. מצד אחד אסור לחברה להיכשל בעשייה היומיומית שלה, אך גם אל לה להישאר 'קפואה' במקום".

     

    מה מקומן של הרשתות החברתיות בפיתוח חברה?

    "בשנים האחרונות, זכיינית הרכבת הקלה סיטיפס, מובילה בצורה מעולה את הפעילות ברשתות החברתיות. הפעילות שיפרה מאוד את היכולת שלנו לתקשר עם הלקוחות וגם לתת להם מידע. הערוץ הזה מנוהל במקצועיות רבה תוך שמירה על רלבנטיות תמידית".

     

    מה ישיבו המנהלים/עובדים שלך, אם יישאלו מה אתה אוהב ומה לא?

    "אני מניח שהם יגידו שאני מחובר לאנשים שעובדים בחברה, מנסה לקדם אותם ואת החוויה שלהם בעבודה. בנוסף, יגידו שאני איש של תהליכים (גם ארוכים), שיש לי סבלנות לראות דברים מתממשים, אבל שאני לא אוהב לראות שמבזבזים זמן על דברים שאין בהם תכלית".

     

     (צילום: דנה אלמוג) (צילום: דנה אלמוג)
    (צילום: דנה אלמוג)
     

    מה דעתך על תדמית המנכ"לים בעולם הכלכלה הישראלי ועל הביקורת הציבורית כנגד שכר המנכ"לים?

    "חברים רבים שלי הם מנהלים בכירים בתעשייה ואני לא רואה אותם מתאימים לאף אחת מהסטיגמות שקיימות בציבור. הם אנשים צנועים, מקצועיים, שעובדים קשה לפרנסתם. מנכ"ל כיום צריך להתמודד עם זירות רבות במקביל ובאופן מהיר: עם עובדים, לקוחות, בעלי מניות, רגולטור, התקשורת ועוד. המנכ"ל של שנת 2017 זה מנהל שצריך להשקיע במשפחתו במקביל לעבודה".

     

    מה משמעות הכסף עבורך כמנכ"ל וכאדם פרטי?

    "תכליתה של חברה עסקית היא להשיא את הרווחים לבעלי המניות ולא צריך להתבייש בכך. אני משתדל, מעבר לעמידה ביעדי החברה, להשקיע הרבה בעובדים ולתרום לא מעט לקהילה. לכן קונקט מעורבת ביוזמיות רבות ובהבאת ערך חברתי לקהילה. הדבר הכי משוגע שעשיתי עם כסף בשביל עצמי היא רכישת מערכת תופים חדשה. אני מתופף למעלה מ-30 שנה, אך כאיש משפחה זה כמעט בלתי אפשרי, בגלל הרעש. לכן פרגנתי לעצמי במערכת תופים אלקטרונית Roland , שלא מייצרת רעש כי מנגנים עם אוזניות, מה שמאפשר לי לנגן בלילות ובסופי שבוע בלי להפריע.

    צילום: דניאל אליאור

    צילום: דניאל אליאור

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    עד כמה העבודה מארגנת לך את החיים ואיך אתה מצליח להתנתק ממנה?

    "בעידן הנוכחי אתה עובד מכל מקום: בעבודה, בדרך, בבית, במילואים, בחו"ל ובחופש. לעניין הזה יש יתרונות וחסרונות. מכיון שאני משתדל להשקיע במשפחה, אם צריך אני יושב עם עצמי בלילה ומשלים את מה שצריך. לאחרונה מוניתי לפקד על גדוד 'פורצי הדרך'. במהלך התרגיל הגדודי, שנמשך כשבועיים, מצאתי את עצמי אחת לכמה שעות פותח לפטופ ומספק מענה לאתגרים שונים ברכבת הקלה, לצד שיחות עם המשפחה".

     

    איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים מהיום?

    "מנהל חברה בעלת השפעה ברמה הלאומית לצד אתגרים מורכבים רבים, כדוגמת "אל על".

     

    בעולם מקביל – מה היית רוצה להיות?

    "מוזיקאי. בעולם הנוכחי אני לא מספיק טוב בזה".

     

    תפתיע אותנו במשהו אישי שלא יודעים עליך

    "את החוזה הראשון שלי חתמתי בכיתה ג', כששהינו בארצות הברית. אבא שלי הכין חוזה שחתמתי עליו, שאם הוא קונה לי מערכת תופים, אלמד שלוש שנים אצל מורה. מאז ועד היום אני עסוק במשא ומתן".

     

    5 טיפים למנכ"ל/ית מתחיל/ה.

     תעסקו כל הזמן באנשים ובתהליכים – אלה שני הדברים שגורמים לחברה להצליח.

     תעסיקו מגוון רחב, ככל האפשר, של עובדים מכל המגזרים: נשים, גברים ובעלי מוגבלויות. לכל אחד יש תרומה ייחודית לארגון וניתן ללמוד המון אחד מהשני.

     רדו לפרטים ותסתכלו בגדול – אין דרך אחרת לשלוט בארגון ולכוון את העתיד שלו.

     תחזקו את הבסיס בבית – זה מקור הכוח לכל עשייה.

     תשלטו היטב באנגלית ובתרבויות שונות, העולם הוא קטן וגלובלי.


    פורסם לראשונה 21/07/2017 08:15

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים