שתף קטע נבחר

אינטל הודיעה על השלמת עסקת הענק לרכישת מובילאיי

אינטל תרכוש 84% ממניות מובילאיי, ותעניק תקופה נוספת לבעלי מניות נוספים של חברת מערכות הנהיגה האוטונומית למכור את מניותיהם. מובילאיי צפויה להמשיך לפעול מישראל, פרופ' אמנון שעשוע, יתמנה לסגן נשיא בכיר של אינטל ולמנכ"ל מובילאיי. זיו אבירם, שותף מייסד של מובילאיי, יפרוש מהחברה

אינטל הודיעה היום (ג') על השלמת רכישת הענק של מובילאיי. החברה תרכוש 84% ממניות מובילאיי, ותעניק תקופה נוספת לבעלי מניות נוספים של חברת מערכות הנהיגה האוטונומית למכור את מניותיהם. התשלום עבור אותן המניות יתבצע בהתאם לתנאי הצעת הרכש.

 

הארגון הממוזג יוביל את מאמצי אינטל בתחום הנהיגה האוטומטית ויהנה מתמיכה מלאה של המשאבים והטכנולוגיות של אינטל עבור ההגדרה והאספקה של פתרונות מהענן עד למכונית עבור שוק הנהיגה הממוכנת.

 

בפיתוח מערכות עזר לנהיגה ותוכניות נהיגה אוטונומיות חלקיות ומלאות מובילאיי תתמוך ותתבסס על הטכנולוגיה הקיימת וקשרי הלקוחות שלה עם יצרני מכוניות, ספקים מהרובד הראשון ושותפים מתחום המוליכים למחצה.

 

מובילאיי צפויה להמשיך לפעול מישראל. פרופ' אמנון שעשוע, יתמנה לסגן נשיא בכיר של אינטל ולמנכ"ל ומנהל טכנולוגיה ראשי של מובילאיי. זיו אבירם, שותף מייסד של מובילאיי, אשר שימש כנשיא ומנכ"ל החברה עד לרכישתה יפרוש מהחברה.

 

כמו כן, אינטל ומובילאיי הודיעו על תחילתה של תקופת מכרז נוספת שתסתיים ב-21 באוגוסט 2017 לבעלי מניות מיעוט של מובילאיי אשר לא העמידו עדיין את מניותיהם למכירה. כל המניות הרגילות שהועמדו למכירה כנדרש במהלך תקופת המכרז הנוספת יתקבלו באופן מיידי לתשלום ותמורתן תשולם באותה צורה וסכום כמו תמורת המניות שהוצעו בתקופה הראשונית.

 

מובילאיי מתכננת להסיר את מניותיה הרגילות מהמסחר בבורסה של ניו יורק (NYSE) בהקדם האפשרי, אך תוכל לעשות זאת רק לאחר מילוי כל הדרישות החלות לביטול רישום.

 

מובילאיי הגישה בקשה בכתב ל-NYSE לגבי כוונתה להסיר באופן וולנטרי את מניותיה מהמסחר ב-NYSE בהקשר להצעת הרכש. מובילאיי מתכננת להגיש לרשות לניירות ערך בארה"ב הודעה על הסרה ממסחר ב-21 באוגוסט 2017. הסרת המניות מהמסחר ב-NYSE צפויה להיכנס לתוקף 10 ימים לאחר מועד ההגשה.

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל ומייסד שותף במובילאיי, מקסין פסברג הממונה על המיזוג בין אינטל למובילאיי, וזיו אבירם, נשיא ומייסד שותף במובילאיי (צילום: יוני ריקנר) (צילום: יוני ריקנר)
יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל ומייסד שותף במובילאיי, מקסין פסברג הממונה על המיזוג בין אינטל למובילאיי, וזיו אבירם, נשיא ומייסד שותף במובילאיי(צילום: יוני ריקנר)
 

לאחר הסרת המניות מהמסחר ב-NYSE, המניות הרגילות של מובילאיי לא יופיעו ולא יירשמו בבורסת מניות ארצית אחרת. הסרת המניות מהמסחר צפויה להפחית באופן משמעותי את הנזילות והסחירות של מניות רגילות של מובילאיי אשר לא הוצעו לרכישה כחלק מהצעת הרכש.

 

מובילאיי עוסקת בפיתוח ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה, ניתוח נתונים, מיקום ומיפוי עבור מערכות סיוע לנהג ונהיגה אוטונומית. הטכנולוגיה של החברה מבטיחה שנוסעים יהיו בטוחים יותר בדרכים ומפחיתה את הסיכון לתאונות דרכים על ידי נהיגה אוטונומית של המכונית.

 

חברת אינטל פועלת בישראל משנת 1974 ונכון להיום מעסיקה כ-10,000 עובדים ישירים במפעל ייצור בקריית גת ובארבעה מרכזי פיתוח (חיפה, יקום, ירושלים ופתח תקווה). 

 

"לראשונה יש לתעשיית הרכב שותף אחד המחזיק במומחיות מעמיקה ובמורשת תרבותית בשני התחומים. מובילאיי נרגשת מאוד לפתוח את הפרק החדש הזה", אמר פרופ' אמנון שעשוע.

 

"יחד עם מובילאיי, אינטל היא המובילה ביצירת היסודות הטכנולוגיים הדרושים לתעשיית הרכב עבור העתיד האוטונומי," אמר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ. "זהו אתגר הנדסי מסעיר והזדמנות צמיחה עצומה לאינטל. עוד יותר מרגש הוא הפוטנציאל של המכוניות האוטונומיות לחולל מהפך בענפים שלמים, לשפר את חברת האדם ולהציל מיליוני חיים".

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים