שתף קטע נבחר

מיני קאנטרימן SE במבחן - תערובת אנרגיה

גם מיני בהיברידיות, וראשונה לזכות בתוספת החשמל למנוע הבנזין היא הקאנטרימן. בדקנו איך זה עובד, והאם ניתן להשיג 40 ק"מ לליטר

 

 

מיני קאנטרימן SE היא דגם ראשון במותג לקבל יחידת הנעה היברידית ההופכת מקובלת יותר ויותר בתעשיית הרכב. על הנייר זה נשמע טוב, שכן ה-SE מבטיח להיות הגרסה בעלת הביצועים הנמרצים ביותר, נתוני צריכת דלק נמוכים במיוחד של 40 ק"מ לליטר בממוצע, וכל זאת תחת תג מחיר הנהנה ישירות מהטבת המיסוי. ואיך הוא על הכביש?

 

מתחרים: מיצובישי אאוטלנדר PHAV (למחפשי היברידי נטען) טויוטה C-HR (למחפשי רכב פנאי חסכוני)

מחיר רכב מבחן (בסיס): 249 אלף שקל (215 אלף שקל)

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

טוב: ביצועים, התנהגות, צריכת דלק

בסדר: מרווח פנים, אבזור

טעון שיפור: נוחות נסיעה, עיצוב

ציון:

 

 

איך נראה

הדור הנוכחי והשני של הקאנטרימן שומר על הזהות המשפחתית, אך כפי שגילינו כבר בעבר, הגידול בממדי הדור הנוכחי יצר מראה מגושם ומסורבל ביחס למותג. גרסת ה-SE דומה בכל לקופר ה"רגילה", למעט סמלי תקע חשמל בצהוב זרחני.

 

גם עיצוב הפנים זהה ושומר לצערנו על תפעול מסורבל יחסית למסך התצוגה הקטן נשלט מחוגה. מסך הנתונים הזעיר בלוח המחוונים אינו מפורט דיו. שינויים?מתג התנעה צהוב במקום אדום, מד צריכת חשמל במקום מד סל"ד ומתג זעיר ולא נוח לשליטה ביחידת ההנעה במקום מתג מערכת עצור-סע.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

לרכב המבחן בגרסת האבזור הבכירה מושבים בעלי תמיכה טובה, אך היינו מוותרים על ריפוד העור החלקי (ומחוספס) בקיץ הישראלי וגם על חלון השמש עם וילון רשת שאינו מספק אטימה ראויה.

 

תודות לבסיס גלגלים נדיב (267 ס"מ) מרחב המחייה לנוסעים מאחור טוב, והם זוכים גם לפתחי מיזוג חיוניים. בגלל יחידת ההנעה החשמלית קטן תא המטען ב-45 ליטר לעומת הגרסאות הרגילות (405 ליטר בסך הכל), והוא נעדר גלגל חלופי.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

רשימת האבזור בגרסת פפר הבסיסית (215 אלף שקל) כוללת מסך תצוגה בגודל "6.5 (ללא מצלמת נסיעה לאחור), בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית, מפתח חכם, חישוקי "17 קלים ושש כריות אוויר. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, תאורה דינמית (מעבר אוטומטי מאור גבוה לנמוך) עוקבת פניה ובקרת שיוט אדפטיבית מבוססת-מצלמה (עד 140 קמ"ש) שאינה משכנעת כמערכות מבוססות רדאר.

 

רכב המבחן בגרסת צ'ילי הבכירה (249 אלף שקל) מוסיף מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "18 קלים.

 

 

איך נוסע

יחידת ההנעה משלבת בין מנוע הטורבו-בנזין המוכר בנפח 1.5 ליטר (136 כ"ס ו-22.4 קג"מ) שמעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית למנוע חשמלי (88 כ"ס ו-16.8 קג"מ) המניע את הגלגלים האחוריים. בכך יש כאן הנעה כפולה-קבועה עם תפוקה משולבת של 224 כ"ס.

 

הביצועים טובים מאוד, בעיקר בזינוק מהמקום (6.9 שניות ל-100 קמ"ש, 0.6 שניות פחות מהקאנטרימן קופר S) תודות לזמינות כוח טובה והנעה כפולה. זו האחרונה מאפשרת הורדה יעילה של הכוח לגלגלים גם בתנאים דלי אחיזה כמו שבילים כבושים או חוליים, ועל כן מרחיבה למעשה את מעטפת השימוש בהשוואה לגרסאות הנעה קדמית.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

יחידת ההנעה מאפשרת בחירה בין מצב חשמלי מלא, אוטומטי, ומצב בו מנוע הבנזין פועל כל הזמן בכדי לטעון את המצברים או לחסוך בחשמל בכביש בינעירוני. השילוב בין שניהם הרמוני, למעט הרעש בכניסת מנוע הבנזין לפעולה המורגשת יותר מדגמים היברידיים אחרים, בשל הגרגור הייחודי של מנועי שלושה צילינדרים. בידוד הרעשים טוב מגרסת קופר רגילה, למעט מעט רעשי רוח וצמיגים.

 

טווח הנסיעה החשמלי המוצהר הוא 38 ק"מ, אך הצלחנו לצבור 31 ק"מ עד התרוקנות הסוללה. הטעינה אפשרית רק בעמדה ייעודית (מוד 3) ולא משקע תעשייתי (מוד 2), והיא אורכת כשעתיים וחצי. צריכת הדלק בממוצע המבחן עמדה על 16.5 ק"מ לליטר, רחוקה מאד מהנתון הרשמי של 40 ק"מ לליטר.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

הקאנטרימן אינה קלילה כאחיותיה למותג, אך במקרה של ההיברידית היא מוסיפה יחידת הנעה חשמלית השוקלת כ-270 ק"ג נוספים. אלה מחייבים כיול מיתלים נוקשה יותר אשר בשילוב צמיגים נמוכי חתך הופכים את הנסיעה לקופצנית למדי.

 

מאידך, כיול המתלים הנוקשה מפצה-משהו על הקילוגרמים שנוספו ומקזז זוויות גלגול מיותרות בנהיגה מהירה. המנוע החשמלי מסייע בהורדת כוח יעילה לכביש ביציאה מפניות, וכמו בדגם הרגיל גם כאן ההגה חד, מהיר ומדויק. גם הבלמים טובים עם דוושה הנעדרת תחושה מלאכותית שאופיינית למערכות אוגרות אנרגיה.


 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

איך בסוף

הגרסה ההיברידית של הקאנטירמן מציעה חבילה טובה מהגרסאות הרגילות בזכות יחידת ההנעה שמספקת ביצועים והתנהגות עדיפים, כמו-גם צריכת דלק סבירה. בכך הופכת גרסה זו למומלצת בהיצע. אבל היא סובלת מאותן מגבלות של הקאנטרימן הרגילה ואינה משכנעת כרכב חסכוני במיוחד.

 

 


מיני קאנטרימן קופר SE

מיני קאנטרימן קופר SE
מנוע בנזין 3 צילינדרים, טורבו, 1,499 סמ"ק
הספק מרבי 136 כ"ס ב-4,400 סל"ד
מומנט מרבי 22.4 קג"מ ב-1,250 סל"ד
מנוע חשמלי הספק / מומנט 88 כ"ס / 16.8 קג"מ
הספק / מומנט משולב 224 כ"ס / 39.2 קג"מ
הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / אוטומטית 6 הילוכים
אורך 429.9 ס"מ
רוחב 182.2 ס"מ
גובה 155.9 ס"מ
בסיס גלגלים 267 ס"מ
משקל 1,735 ק"ג
נפח תא מטען 405 ליטר
100-0 קמ"ש 6.8 שניות
מהירות מרבית 198 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 40 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 57 גרם לק"מ
מחיר רכב מבחן (בסיס) 249 אלף שקל (215 אלף שקל)
כריות אוויר 6 כריות אוויר
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
מיני קאנטרימן קופר SE
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים