שתף קטע נבחר

הכירו את Timocco

סטארטאפ השבוע שלנו הוא Timocco אפליקציה שמורידה את עלויות השיקום של מבוגרים אחרי שבץ מוחי, ומסייעת לילדים עם צרכים מיוחדים. הישראלים שמאחורי הרעיון ענו על השאלון שלנו

תעודת זהות:

מייסדים: ערן ארדן, שרית טרסר ושי יגור

שנת הקמה: 2009

 

שנות עבודה בניו יורק: שנתיים, עם 6 עובדים בארה”ב.

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

פלטפורמות השיקום ופיתוח היכולות של טימוקו מתבססות על טכנולוגיית מעקב תנועה שפיתחה החברה. טימוקו יכולה להפוך כל מחשב לסביבת משחק מבוססת תנועה באמצעות מצלמת החשב השוטה הנמצאת בכל מחשב, טאבלט או סלולרי. ביחד עם מרפאות בעיסוק ופיזיותראפיסטיות, טימוקו פיתחה מעל 500 פעילויות המקצרות זמן שיקום וחזרה לשגרת חיים בקרב מבוגרים ומסייעות לבניית יכולות בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים. הלקוחות העיקריים של החברה הם בתי אבות, בתי חולים ובתי ספר.

 

איך נולד הרעיון?

לשרית, מרפאה בעיסוק,היה ברור שמשחקי מחשב וסביבות וירטואליות, יהיו אפקטיביות יותר וגם מדידות יותר בעבודה על פיתוח יכולות בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים. עם המעבר לארה"ב לפני שנתיים היה ברור שהטכנולוגיה שלנו מביאה יתרון אדיר גם לתחום שיקום המבוגרים.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

ההתעקשות למכור מוצר מהרגע הראשון. היום אני יכול להגיד שמצד אחד זה שמכרנו את המוצר בשלב כל כך ראשוני זה פשוט הזוי, אבל מצד שני זה איפשר לנו להבין בצורה עמוקה מה השוק צריך, ובנוסף להחזיק מעמד גם בתקופות שלא ראינו גיוס ממשקיעים באופק. נקודה נוספת היא בניית צוות היזמים, המשולש: הבנת הלקוח - טכנולוגיה - ועסקים, מאפשר לטימוקו לגדול ולהתקדם בשני תחומים מאתגרים חינוך ורפואה. בשלבים הראשונים של סטארטאפ יש משמעות לכל מהלך קטן כגדול, לכל אחד מהצלעות במשולש יש תפקיד מכריע והיכולת לעבוד ביחד היא המפתח.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

המשרד הראשי שלנו נמצא באקרון, אוהיו, משם אנחנו נותנים שירות ללקוחות ומנהלים את המוצר, העלויות התפעוליות של משרד הממוקם מחוץ לערים הגדולות מאפשרות מסלול המראה ארוך יותר, אך צריך לוודא שיש לו גם צידוק מסחרי. במקרה שלנו שיתופי הפעולה עם בתי החולים הגדולים באוהיו היו מרכיב מרכזי בבחירת המיקום. אחרי שנתיים באוהיו פתחנו משרד שני בניו יורק כדי לתמוך בלקוחות מקומיים, להרחיב את החשיפה למשקיעים ולבנות צוות מכירות.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

המעבר למודל SAAS, בשנים הראשונות עיקר הפעילות התבסס על מכירה באמצעות מפיצים באירופה, המעבר לפתרון מבוסס SAAS עם פניה לשוק האמריקאי שינה את פני החברה, את המוצר והחזון.


לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

התשובה כאן מבחינתי היא חד משמעית - מעבר לארה"ב בשלב מוקדם יותר. לחברות בתחום הבריאות והחינוך אין מה לנסות ולבנות מוצר מהארץ, השוק בארה"ב שונה מרחק שנות אור מהשוק בישראל, ואי אפשר לבנות חברה עם פעילות בארה"ב בהתבססות על קפיצות מישראל אחת לחודש. ברגע שיש מוצר ראשוני וגיוס אחד המייסדים צריך לעבור לארה"ב.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

במידה ולחברה יש כסף לתמוך במעבר, לא הייתי ממתין, ברגע שיש מוצר ראשוני וברור ששוק המטרה הוא בארה”ב, חשוב לשלוח את אחד היזמים לפתוח סניף אמריקאי ולגעת בצורה אמיתית בשוק.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

3 מיליון דולר.

 

 

אתר טימוקו לילדים עם צרכים מיוחדים - www.timocco.com

אתר טימוקו לשיקום מבוגרים: WWW.TIMOCCO-RESTORE.COM

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"יש משמעות לכל מהלך". ערן ארדן, ממיסדי טימוקו
מומלצים