שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    שומרי הסף של המידע - תוצרת כחול-לבן
    תעשיית הסייבר הישראלית לא מפסיקה לייצר חברות שנחשבות לפורצות דרך ברחבי העולם. אחת מהן היא סקייפורמיישן שהצליחה לחזות את העתיד בעולם הסייבר. "לא ניסינו לעשות מהפכה, נתנו פתרון עסקי אסטרטגי וזה עבד". סיפור הצלחה ישראלי

    חלק ניכר מהשגי זירת התעשייה הטכנולוגית הישראלית, ששמה הולך לפניה, שייך לחברות אבטחת הסייבר. בעולם הרחב נחשבת תעשיית הסייבר הישראלית לאחת הגדולות בעולם, אחרי זו האמריקאית. ידע רב שצבור בתעשיות בישראל, התנסויות מתמשכות בעולם הטכנולוגי, הצמיחו כאן פיתוחים מתקדמים של אבטחה מפני איומים ברשת.

     

    לאבטחת והתגוננות הסייבר יש ביקוש רב בעולם, בעיקר בעידן בו הפרטים של כולנו חשופים ומשותפים יותר מאי פעם ברשת; קניות, מאגרי מידע ממשלתיים, שירותי בנק וביטוח באונליין - כל אלה מעלים את הצורך באבטחה כפולה ומכופלת, שתגן מפני ריגול, השתלטות או פגיעה זדונית.

     

    אבטחת ענן עם אתגר עסקי

    סקייפורמיישן הוקמה ב-2014 על ידי 3 שותפים, שהכירו, כשעבדו יחד בחברת HP software . שלושתם מהנדסי פיתוח בתחומים שונים. נדב לביא הוא מנהל הפיתוח, אורי בן דור הוא ה-CTO בחברה, ואסף ברקן, מנכ"ל החברה, שאחראי על הצד העסקי בחברה. שוחחנו איתו ממרכז הפיתוח של החברה בהוד השרון (יש לחברה גם מרכז עסקי בניו יורק).

     

    אסף ברקן, מנכ"ל סקייפורמיישן בתערוכת הסייבר הגדולה בעולם.  (צילום: יח"צ) (צילום: יח
    אסף ברקן, מנכ"ל סקייפורמיישן בתערוכת הסייבר הגדולה בעולם. (צילום: יח"צ)

    "קצת אחרי שאורי עזב את HP software נפגשנו וגילינו שיש פער בין אבטחת הענן הקיימת לרצויה. הבנו שעד אותה עת נמכרו מערכות האבטחה באופן מפוצל - אבטחה רגילה ואבטחת ענן. הבנו שבמקום לפצל את מערכות האבטחה, צריך לאחד את הכל בתוך החברה עצמה. זה הרגיש לנו כמו משהו מתבקש, שלא קיים", אומר ברקן.

     

    לשניים היה ברור שהאתגר כאן הוא יותר מטכנולוגי. "היה ברור שזה אתגר עסקי. כל השוק דיבר אז על כמה נכון פיצול אבטחתי כזה ואנחנו האמנו שהמגמה של השוק שהייתה באותה תקופה היא נקודתית וחשבנו שצריך למצוא פתרון אחר, שמאחד את כל הטכנולוגיות. הענן בעינינו היה חלק מפתרונות כוללים עבור חברות".

     

    סקייפורמיישן גייסה מהמדען הראשי גיוס הון ראשוני ומאז לא עסקה בגיוסי כספים, עניין יוצא דופן בחברות סטארט אפ. כל הכסף בחברה הגיע מגידול ומהכנסות החברה.

      

    הביתן הישראלי בכנס RSA בשנה שעברה.  (צילום: יח"צ) (צילום: יח
    הביתן הישראלי בכנס RSA בשנה שעברה. (צילום: יח"צ)

     

    שינויים בהרגלי האבטחה

    "פעם חברות וארגונים עשו הכל בעצמן, בתוך הבית, על התוכנות והשרתים שלהן", מוסיף אסף ברקן. "בשנים האחרונות השתנה המודל; חברות קונות את השירותים מבחוץ והניהול עובר ליצרני התוכנה. יש בזה יתרונות עסקיים גדולים אבל לאבטחת המידע זו בעיה. שירותי החברה עכשיו מתנהלים במקומות אחרים, רחוקים מהחברה. מנהלי אבטחת המידע נדרשים לעשות אבטחת מידע פנימית וחיצונית גם יחד. לפני כמה שנים התחילה מגמה של חיפוש מחדש של מודל אבטחה חדש שלוקח בחשבון גם את אבטחת הענן החיצונית.

     

    - וכאן אתם נכנסים לתמונה?

    "לחברות הגדולות יש מערכי אבטחה פנימיים מאד מורכבים והן מחפשות אבטחה חדשה לטכנולוגית הענן. זיהינו את העניין ולפני שבאנו לפתח מערכת אבטחה חיצונית, ניסינו להכניס את שירותי הענן פנימה, לתוך החברות. בפיתוח שלנו, אפשרנו להן להגן על שירותי הענן באמצעות המערכות הקיימות, תוך התאמה אליהן.

     

    "בנינו מערכת שמתרגמת את אבטחת הענן ומכניסה אותה למערכת הקיימת. זו מערכת שמדברת בשפה אחידה ולא מחייבת לימוד נוסף של מערכת לזו שאנשי הסיסטם מכירים כבר. אנחנו מפשטים את הטיפול ונותנים שפה אחידה לכל מערך האבטחה. אנחנו הופכים את השפות השונות, של המערכות השונות, לשפה אחת מוכרת.

     

    - איך משכנעים שוק שחושב בכיוון אחד להכניס תפישה חדשה?

    "הבנו שלחנך את השוק ייקח זמן. האתגר שלנו היה למצוא את מי שחושב כמונו, שותפים

    עסקיים שיש להם קשרים עסקיים", מסביר ברקן את מודל השיווק, המכריע מבחינתם. "פנינו לחברות שמוכרות מערכות פתרון פנימיות לאבטחה ולהן הצענו את המוצר כמוצר מדף נוסף שהן יכולות להציע. להן היה אינטרס לשמור על המערכות רלוונטיות על ידי הוספת מוצר שמשלב אבטחה לענן ולנו - הטכנולוגיה.בסך הכול אנחנו הרחבנו להם את השירותים שהמערכת נותנת. לא ניסינו לעשות מהפכה, נתנו פתרון. פתרון עסקי אסטרטגי וזה עבד", הוא אומר.

     

    הפעילות גדלה וצמחה עם השנים לאירוע מקיף ורחב הכולל למעלה מ-50 חברות ישראליות בביתן הישראלי.   (צילום: יח"צ) (צילום: יח
    הפעילות גדלה וצמחה עם השנים לאירוע מקיף ורחב הכולל למעלה מ-50 חברות ישראליות בביתן הישראלי. (צילום: יח"צ)

     

    כיום לחברה לקוחות מתחומי הייצור, תוכנה, פיננסיים, ECOMMERCE רכב, חינוך, פארמה ועוד. בין החברות שמשתמשות במערכת HP, MCAFEE EXABEAM, RSA ו-MSSPS.

     

    בנוסף לאסטרטגיה הזו מצאו בסקייפורמיישן שיש עוד שוק עצום שלו הם יכולים לתרום - שוק ה-MSSP - חברות שבאות לחברות אחרות ומציעות לנהל את כל שירותי האבטחה כי להן יש את האנשים הטובים ואת הידע שחסר לחברות עצמן.

     

    "השוק הזה גדל במהירות כי חסרים בכל העולם אנשי אבטחה", מסביר ברקן. "לחברות אלה יש את האנשים הטובים והיקרים ביותר והם עושים הפיכה בשוק. גילינו שהפתרון שלנו הוא פתרון קסם כי החברות כבר השקיעו הון במערכות של החברות. אנחנו נותנים להן מוצר נוסף של הגנה על הענן. ככל שהזמן עובר אנחנו משוכנעים שצדקנו והשנה האחרונה מוכיחה שההימור שלנו היה נכון וכיוונו למטרה הנכונה", הוא מסכם.

     

    בעידן בו הפרטים של כולנו חשופים ומשותפים יותר מאי פעם ברשת, טכנולוגיות הסייבר הישראליות תופסות תאוצה.  (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    בעידן בו הפרטים של כולנו חשופים ומשותפים יותר מאי פעם ברשת, טכנולוגיות הסייבר הישראליות תופסות תאוצה. (צילום: EPA)

     

    לחברה עשרות לקוחות משתמשים, בכל מיני גדלים, בכל העולם - באסיה, באירופה, בארה"ב, דרום אמריקה וגם בישראל. עם מכון היצוא עובדת החברה בשותפות כבר 3 שנים. המאמץ העיקרי הוא בחיבורי אירועים והתערוכות והיכרות עם אנשי מפתח במשלחות בעולם. ברקן מספר שכתוצאה מהשת"פ הזה יש לסקייפורמיישן פיילוט בקרוב בחברה בינלאומית מהגדולות ביותר.

     

    "בגלל שהתהליכים שלנו ארוכים, החסות תחת הגג של מכון היצוא, מקצר עבורנו תהליכים. הם עוזרים לנו לשבור את קיר האמון הבסיסי עם שותפים פוטנציאליים. הסיוע הזה עוזר מאד לסטארטאפים שאין להם משאבי שיווק גדולים", מסכם ברקן.

     

    חברות הסייבר הן שומרות הסף

    יחידת הסייבר במכון היצוא, שעובדת בשיתוף פעולה עם מערך הסייבר במשרד ראש הממשלה, מרכזת תחתיה מאות רבות של חברות, שעוסקות בתחום. חלק מאותן חברות עוסקות בעולם אבטחת הענן, אותו מידע שנאסף על שרתים רחוקים וזקוקים לאבטחה, שתבטיח שמירה על מידע גם עבור פעילויות שנעשות מרחוק.

     

    אחת החברות שתשתתף בתערוכה השנה היא סקייפורמיישן, שמציעה טכנולוגיה מתקדמת ופתרונות ייחודיות לבעיות שיש להן ביקוש בגלל הצורך העולמי הגובר באבטחה מסוג זה.

     

    "תוכנות רבות בנויות על שירותי ענן, שבהן כל הפעולות והמידע מגובים בשרתים חיצוניים, ואפליקציות שעובדות על שרתים רחוקים. אותן חברות אבטחת ענן מאבטחות ומגבות", מסביר אחיעד אלתר, ראש יחידת הסייבר במכון היצוא, על החברות שעוסקות באבטחת סייבר בענן. "בעצם, רוב האפליקציות היום נמצאות על ענן משום שכך כולנו יכולים להיות מחוברים כל הזמן למידע. זה מחייב אבטחת ענן ייחודית".

     

    "חברות הסייבר הגדולות הן שומרי הסף ברשת. חברות אבטחת הענן מספקות הגנה של התקשורת בין הארגון לשרתים הרחוקים ממנו. הן לא רק השומרות בשער, הן השומרות מפני גורמים חיצוניים רחוקים, מעבר ל"חומה הגדולה".

     

    שוק הסייבר הישראלי מבוקש בעולם, מטעים אלתר בגאוות יחידה. אחרי האמריקאים, נחשבת ישראל לשוק הסייבר הגדול בעולם. "התעשייה הישראלית חדשנית מאוד ומתאימה לאלמנטים החדשניים ביותר בתעשיה שמתמודדת עם איומי העתיד. ארגוני ענק שמסתכלים על העתיד, או כאלה שמבינים מה יקרה כשיאבדו מידע, או אלו שהתמודדו עם בעיות כופר, ועוד, גורמים לביקוש ההולך וגדל. זה שוק חם ובשנים האחרונות תאגידי ענק מארה"ב מביעות הרבה עניין בשוק הישראלי", הוא מסביר.

     

    אחרי האמריקאים, נחשבת ישראל לשוק הסייבר הגדול בעולם.  (צילום: יח"צ) (צילום: יח
    אחרי האמריקאים, נחשבת ישראל לשוק הסייבר הגדול בעולם. (צילום: יח"צ)

     

    - איך אתה מסביר את זה?

    "מדינת ישראל היתה חייבת להיות תמיד בקדמת הטכנולוגיה של ביטחון ואבטחה ואנשים שיוצאים מתעשיות ביטחוניות יוצאים עם ידע ברמת הפרקטיקה, הם מבינים את הצורך והם כבר בעלי ניסיון. יש מחסור גדול באנשי סייבר בעולם והישראלים עונים על הצורך זה".

        

    כנס RSA המתקיים מידי שנה בסן פרנסיסקו נחשב לכנס הסייבר ואבטחת המידע הגדול ביותר בארצות הברית ואולי גם הגדול בעולם. השנה התערוכה תתקיים בין התאריכים, 16-19.4.18 ובמכון היצוא נמצאים בשיאן של ההכנות. RSA מרכז לתוכו את כל המנהלים הגדולים של האבטחה מחברות הענק וגופי ההשקעה הגדולים בעולם. השנה זו תהיה השנה הרביעית בה מכון היצוא משתתף בתערוכה עם ביתן לאומי, בו מציגים חברות ישראליות רבות, בשיתוף מנהל סחר חוץ ומערך הסייבר של משרד ראש הממשלה.  

     

    תערוכת RSA וחשיבותה לעולם אבטחת הסייבר

    גילי עובדיה, הנספח הכלכלי של משרד הכלכלה והתעשייה בחוף המערבי בארה"ב כבר מתכונן לתערוכה הקרובה. "המשלחת הכלכלית בחוף המערבי זיהתה את המגמה והחלה לפני כארבע שנים לייצר פעילות צד ל-15 חברות ישראליות. הפעילות גדלה וצמחה עם השנים לאירוע מקיף ורחב הכולל 54 חברות ישראליות בביתן הישראלי ובפעילות צד מוקדמת, שמתקיימת ביום הקודם לתערוכה. במהלך הפעילות נקבעות מאות פגישות עם כל חברות הטכנולוגיה בעולם. הפגישות האלה הובילו לסיפורי הצלחה רבים, בהיקף של מיליוני דולרים והוכיחו עצמן כבעלות ערך רב לתעשייה הישראלית".

     

    הפגישות האלה הובילו לסיפורי הצלחה רבים, בהיקף של מיליוני דולרים והוכיחו עצמן כבעלות ערך רב לתעשייה הישראלית.  (צילום: יח"צ) (צילום: יח
    הפגישות האלה הובילו לסיפורי הצלחה רבים, בהיקף של מיליוני דולרים והוכיחו עצמן כבעלות ערך רב לתעשייה הישראלית. (צילום: יח"צ)

     

    על חברת סקייפורמיישן הוא מספר כי "במסגרת הפעילות שלנו הפגשנו אותם עם נציג של חברת פרופיסיו, אינגרטור גדול בעולם אבטחת המידע, שהתעניין במוצר שלהם והוביל בסופו של דבר לחתימת הסכמים בשווי של רבע מיליון דולר".

     

    בשיתוף מכון היצוא


    פורסם לראשונה 31/01/2018 14:39

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים