שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    באלנו חדשה לסוזוקי

    ביפן הוצגה יורשת לקטנה של סוזוקי. והפעם, לא עוד התאמה, אלא שינוי גישה קיצוני

    הבאלנו הוותיקה, אחת ההצלחות הגדולות ביותר בשוק הישראלי בשנים האחרונות, קרבה במהירות לסוף דרכה. אין כנראה עדות טובה יותר לכך מהצגתה של הסוזוקי אריו ביפן, המופיעה לראשונה בתמונות המצורפות. ולמען הסר ספק, זו גם המכונית אשר תירש באירופה את הבאלנו המזדקנת, מה שמבטיח כמובן את הגעתה אלינו בעתיד הלא רחוק, כנראה כבר בספטמבר השנה.
    נראה כי סוזוקי בחרה לתקוף את שוק הקומפקטיות בצורה שונה לגמרי הפעם. למעשה, היפנים הנמרצים בחרו הפעם בדרך דומה לזו של הונדה. שכן האריו, כמו הסיוויק בעלת חמש הדלתות האירופאית, מהווה שילוב של קומפקטית צנועת מידות ומיניוואן שימושי.

    מידות צנועות

    מה שברור הוא שסוזוקי, כרגיל, בוחרת בכל מקרה בממדים קטנים יותר מהונדה. עדות טובה לכך הוא בסיס הגלגלים העומד על 248 ס"מ בלבד, זאת לעומת 268 ס"מ בסיוויק. אגב, בסיס הגלגלים זהה לזה של הבאלנו, מה שמסביר כנראה כי סוזוקי תמשיך לעשות שימוש גם הפעם בבסיס הפלטפורמה הוותיקה של הבאלנו. גם האורך הכללי אגב, עם 423 ס"מ, אינו שונה מהותית מהדגם הקודם וקצר ב-6 ס"מ מהסיוויק. הרוחב לעומת זאת נותר זהה עם 169 ס"מ. ההבדל המהותי, כצפוי, הוא בממד הגובה - האריו רושם 155 ס"מ מרשימים למדי, מה שמבטיח ללא ספק מרחב מחייה גדול משמעותית מהבאלנו.

    מראה מוזר

    במבט ראשון נראה האריו מוזר למדי, בעיקר תודות למראה חרטום מעט אנמי וכבד, בתוספת קורה אחורית עבה היוצרת מראה דמוי סטיישן. הצד הנאה יותר של המכונית מתגלה דווקא במבט מאחור, בזכות דלת בעלת מבנה ייחודי, ספוילר עילי ויחידות תאורה מקוריות.
    גם בפנים מפתיע האריו עם הרבה חזון ומקוריות. זה מתחיל בגלגל ההגה, וממשיך בכל סביבת הנהג הכוללת, בין היתר, לוח מחוונים צר מידות בעל תצוגה אנלוגית-דיגטלית המזכיר לא במעט את הלוח התלת-ממדי של הטויוטה יאריס. המושבים האחוריים ניתנים כמובן לקיפול בצורות שונות אך לא לכיוון למרחק ואפשא לבנות על שלל תאי אכסון כולל מגירות מתחת למושבים. יש עם זאת לזכור כי יתכן והגרסה האירופאית תהיה מעט שונה מבחינת מראה חיצוני ופנימי.
    ביפן הוצגה האריו עם הנעה קדמית או כפולה, כאשר היא מצוידת רק במנוע אחד. מדובר ביחידת כוח חדשה בנפח 1.5 ליטר עם 110 כ"ס ו-14.6 קג"מ ב-4000 סל"ד. זהו כמובן מנוע 16 שסתומים עם גל-זיזים עילי כפול, הפעם גם עם תזמון משתנה. הוא משודך לתיבה ידנית או אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים.

    אירופה וישראל

    מקורות בסוזוקי טוענים כי הגרסה האירופאית תקבל מנוע 1.6 ליטר בעל נתונים דומים. בניגוד לעבר, לא תשווק האריו בגרסת 3 דלתות מקוצרת וכנראה גם שלא עם מנועים קטנים יותר. המכונית תוצע עם ארבע כריות אוויר, ABS, חלוקת בלימה אלקטרונית לפנים אחור וגם, כתוספת, מערכת אסיסט לסיוע בבלימת חירום.
    הבכורה במערב תתרחש כנראה כבר בתערוכת ז'נבה הקרובה, תחת הכינוי "ליאנה". למרות שתחילת שיווק בישראל מתוכננת כבר לספטמבר השנה, מבטיח היבואן כי גם הבאלנו הישנה תמשיך להימכר במקביל, כנראה עם תג-מחיר נמוך בעד 10,000 שקלים מהחדשה. בכל מקרה, ברור שעבור השוק המקומי השמרני תיצור האריו אתגר חדש וקשה ליבואן, אם ירצה לשחזר את הצלחת הבאלנו. לפחות עד הגעת גרסת הסדאן המתוכננת אחר-כך.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    סוזוקי אריו
    דומה להונדה...
    כשהצד הנאה ביותר מתגלה דווקא מאחור
    מרחב מחיה גדול מהבאלנו...
    סביבת נהג ייחודית
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים