שתף קטע נבחר

Cal: להגשים חלומות ליצור חברה טובה יותר

תאגידי-על בעולם כבר הבינו כי בכוחה של תרומה לקהילה מצד חברות עסקיות להביא לשינוי חברתי, ואת הפוטנציאל הגלום בגיבוש מחויבות כלפי הקהילה

שגית אופיר, דוברת ומנהלת האחריות התאגידית בחברת Cal - כרטיסי אשראי לישראל, מסבירה כיצד יוצרים מעורבות קהילתית המסייעת לעמותות ולאוכלוסיות מוחלשות, תוך סינרגיה עם הפעילות העסקית של הארגון. וכולם יוצאים מורווחים.

 

 

שני מימין: דורון ספיר מנכ"ל Cal בפעילות התנדבותית עם עובדי החברה ()
שני מימין: דורון ספיר מנכ"ל Cal בפעילות התנדבותית עם עובדי החברה

 

היום, יותר מתמיד, חשוב להבין את כוחה של האחריות התאגידית, ההולכת ותופסת מקום מרכזי בתרבות הארגונית של חברות עסקיות רבות בשני העשורים האחרונים. אחריות תאגידית כבר מזמן איננה רק אסטרטגיה עסקית לשיפור תדמית הארגון, אלא היא "דרך מסייעת להשגת הצלחה עסקית וקיימות לטווח הארוך וכיום היא הפכה למהותית בניהול התאגידי", כפי שמגדירה זאת שגית אופיר, דוברת ומנהלת האחריות התאגידית ב-Cal. "זאת בעיקר משום שהיא יוצרת סינרגיה עם הפעילות העסקית של הארגון, ולפיכך גם יכולה להניב תועלות והזדמנויות עסקיות. אנו משלבים הן את החיבור לליבה העסקית של החברה והן את הקצאת המשאבים, כספיים ואנושיים, של תרומה ופעילות התנדבותית של העובדים כבסיס לאחריות התאגידית הארגונית. אסטרטגיה של מעורבות קהילתית יכולה לתרום גם לחיזוק הקשר של הארגון עם מחזיקי העניין שלו (בעלי המניות, ספקים, לקוחות, גופי ממשל ועוד) ולבניית הערכה ואמון בעוצמתה ובכוונותיה של החברה".

 

לדברי אופיר, אחריות תאגידית נחלקת לשתי צורות פעולה עיקריות. הראשונה מבוססת על פילנתרופיה, כאשר הארגון תורם לקהילה במשאבים כספיים או שווה-כסף (שעות התנדבות של העובדים, הקצאת אחוז מההכנסות או מהרווחים של מוצר לטובת מטרה חברתית). הגישה השנייה שמה דגש על אחריות חברתית אסטרטגית, כשהפעילות החברתית נקשרת לליבת הפעילות העסקית של הארגון, שעושה שימוש בפלטפורמות עסקיות כדי לתרום לקהילה, תוך מינוף ערכי החברה וחיזוק כוחו ותדמיתו של הארגון מהפן העסקי.

 

עובדי Cal בהשקת חדר מחשבים ל
עובדי Cal בהשקת חדר מחשבים ל"ילדים בסיכון"(צילוםף ישראל הדרי)

 

ביטוי מרכזי לגישה זו של הקצאת משאבים ארגוניים למען הקהילה ניתן למצוא בפרויקט הדגל של החברה - "לרצות ולחלום זה Cal", המתקיים זו השנה החמישית בשיתוף עמותת "ילדים בסיכוי", ומחבר בין העשייה החברתית לחזון החברה העוסק בהגשמת חלומות, צרכים ורצונות. המטרה: הגשמת חלומותיהם וצרכיהם של ילדי העמותה המתגוררים בפנימיות ברחבי הארץ, חלקם ללא עורף משפחתי. במסגרת הפרויקט כל אגף ב-Cal מאמץ פנימייה אחת ומגשים את חלומות הילדים השוהים בה. לפני הגשמת החלום עובדי החברה ומנהליה פוגשים את הילדים בסדנה חווייתית בנושא חלומות, שבה מגבשים יחדיו את החלום אותו הילדים רוצים שעובדי Cal יגשימו עבורם. עד כה הוגשמו עשרות חלומות לאלפי ילדים ובני נוער בסיכון, בהם: ימי כיף, חגיגת בר-מצווה, שיפוץ ואבזור מגרשי ספורט, רכישת בגדים, הפקת מסע התבגרות חלומי, ימי "חוויה מהסרטים", הקמת חדרי מוסיקה בפנימיות, ימי צילום עם סטייליסטית ועוד.

 

"אותם ילדים לא מעזים לחלום משום שהם מתמודדים יום-יום עם מאבק קיומי", אומרת אופיר, "וכתוצאה מכך גם החלומות שלהם פשוטים מאוד. מפגשים אלה מאפשרים להם לבטא את הרצונות והחלומות הכמוסים שלהם, ובכך אנו לא רק מגשימים להם את החלום החומרי אלא יוצרים אצלם את הביטחון להעז לחלום, ולהאמין שחלומות לעיתים אכן מתגשמים".

שגית אופיר, דוברת Cal ומנהלת האחריות התאגידית בחברה (צילוםף ישראל הדרי)
שגית אופיר, דוברת Cal ומנהלת האחריות התאגידית בחברה(צילוםף ישראל הדרי)

 

דוגמה נוספת לתרומה לקהילה תוך הקצאת משאבים ארגוניים, מתקיימת בפרויקט "Cal סינרגיה", שהחברה מפעילה בשיתוף ג'וינט ישראל. במסגרת תוכנית זו, מנהלים בכירים בחברה משתלבים בדירקטוריונים של עמותות וארגונים חברתיים, אליהם הם מביאים את יכולותיהם הניהוליות. "פעילות זו משמשת ככלי עוצמתי לפיתוח המנהיגות של מנהלים בחברה, המאפשר להם להתנסות בתפקיד שמקביל לתפקידו של חבר דירקטוריון בחברות עסקיות, ובו בזמן לתרום משמעותית לאותן עמותות וארגונים חברתיים", אומרת אופיר.

 

לצד זאת פועלת Cal בשיתוף עם עמותת "שיעור אחר", הפועלת לשוויון הזדמנויות בחינוך. במסגרת שיתוף הפעולה נחשפים ילדים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות לעולמות תוכן שאינם זמינים להם ביום-יום. עובדי Cal מלמדים את הילדים על העולם הפיננסי, ומהווים עבורם דוגמה אישית להצלחה.

 

התנדבות עובדי החברה ומעורבותם בקהילה יוצרת משוואה שבה כולם מרוויחים: הקהילה, הארגון המחזק את קשריו איתה, והעובדים עצמם שאצלם מחוזקת תחושת השייכות לארגון תוך העלאת רמת המחויבות שלהם אליו וגיבושם. בין הפעולות ההתנדבותיות הללו ניתן למנות גם מפגשים בין עובדי החברה לנכי צה"ל במסעות אתגריים המחזקים את תחושת השייכות הישראלית; איסוף וחלוקת מזון בחגים; השתתפות בערבי התרמה לטובת אוכלוסיות מוחלשות ועוד.

 

הגישה הנוספת באחריות התאגידית מתבססת על חיבור לליבה העסקית של החברה. ב-Cal מתקיימים מספר פרויקטים המחברים בין הפעילות העסקית של החברה לבין תרומה לקהילה, שהבולט בהם הוא "Cal לתת סיכוי" בשיתוף עם עמותת "ילדים בסיכוי". במסגרת המיזם, לקוחות החברה המחזיקים בכרטיס אשראי של Cal ורוכשים בבתי עסק שהצטרפו לתוכנית, נהנים מהנחות בבתי עסק כשבמקביל מועבר חלק מהעסקה כתרומה לעמותה. "בדרך זו כל הצדדים מרוצים והכל נעשה למען מטרה טובה: הלקוחות נהנים מהנחה, בתי העסק מגדילים את תנועת לקוחותיהם שמעוניינים לרכוש אצלם בשל ההנחה, אנו נהנים מעסקאות נוספות המתבצעות באמצעות כרטיסי אשראי וכמובן ילדי העמותה נהנים מהתרומות שמועברות אליהם", אומרת אופיר. מיזם נוסף שאופיר מציגה הוא תוכנית "עיגול לטובה" – עיגול סכום הקנייה באמצעות כרטיס האשראי לשקל הקרוב, שהסכום המעוגל נתרם לעמותות ולארגונים התנדבותיים.

 

"שילוב של שתי הגישות הללו," מסכמת אופיר, "הוא בסיס המדיניות לאחריות תאגידית של Cal. כדי ששלל הפעולות הללו יהיו אפקטיביות אנו מנהלים אותן על פי אמות מידה מקצועיות תוך הגדרת מדיניות, יצירת תוכניות פעולה, הקצאת משאבים, דיווח שוטף, מדידה ובקרה. ללא ספק, פעולות אלה מסייעות ליצירת חברה בריאה, שוויונית, אכפתית ומלוכדת יותר. קידום נושאים אלה לא נעשה רק למען מטרות אלטרואיסטיות אלא גם למען קידום העסקים, אולם הערך המוסף שלהם – מעבר לתועלת הברורה לקהילה – הוא תרומה לשיפור האווירה בתוך הארגון, ושיפור התדמית שלו כלפי חוץ".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילוםף ישראל הדרי
עובדי Cal בהשקת חדר מחשבים ל"ילדים בסיכון"
צילוםף ישראל הדרי
מומלצים