שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בדקנו קורקינט חדש של סגוויי. מוצלח, יקר
    את חברת סגווי אתם מכירים ללא ספק מתחום הרכינועים. אלא שמאז נרכשה היצרנית האמריקנית על-ידי חברה סינית, הורחב ארסנל הדגמים גם לכלים סטנדרטיים יותר - קוריקינטים למשל, חשמליים כמובן. בדקנו עבורכם את הדגם הבכיר

    היצע הקורקינטים החשמליים ברחובות הערים גדל בשנים האחרונות בקצב בלתי נתפס, עם עשרות דגמים מיצרנים שונים, במבחר גדלים, מאפיינים ומחירים. כך גם חברת סגווי (Segway), המוכרת לרבים כיצרנית הרכינוע הראשון ונרכשה ב-2015 על-ידי חברת Ninebot הסינית, המייצרת כיום גם מבחר קורקינטים חשמליים. לקחנו לבדיקה את דגם ה-ES2, שנחשב הבכיר בכלים שהיא מציעה.

     

    לא רוצים לקרוא? הכנסו למבחן המצולם: 

    KickScooter ES2 by Segway

    KickScooter ES2 by Segway

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    ה-ES2 בנוי בעיקר ממתכת עם כיסויי פלסטיק וגומי במספר מקומות. משקלו 12.5 קילו וכך הוא קל מספיק להנפה לתא המטען של הרכב או למעלית. לעומת זאת הוא אינו קל במידה שתאפשר הליכה עמו למרחקים ארוכים יותר. עיצובו מרשים מאוד, עם קווים נקיים ועגולים.

     

    KickScooter ES2 (צילום: טל שמעוני)
    קיפול מהיר ונוח(צילום: טל שמעוני)

     

    ידיות האחיזה מצופות גומי ונוחות מאוד לאחיזה, וביניהן שני מנופים (מתגים, אם תרצו): הימני משמש להאצה, השמאלי מפעיל בצורה אלקטרונית את הבלם הקדמי (המצויד גם במערכת בטיחותית למניעת נעילת גלגל) שהפעלתו גם מייצרת אנרגיה לטובת טעינת הסוללה. אגב, כדי להתחיל לרכוב לא מספיק ללחוץ על המנוף הימני אלא נדרשת דחיפה ראשונית עם הרגל כדי שהמנוע יכנס לפעולה. הסיבה: מניעת זינוק פתאומי ולא רצוי.

     

    KickScooter ES2 (צילום: טל שמעוני)
    שעון בקרה בהיר וברור(צילום: טל שמעוני)

     

    במרכז הכידון לוח חיווי הכולל מידע על מהירות הרכיבה (עד 25 קמ"ש בתנאים אופטימליים), מד סוללה ונורית לציון שלושה מצבי רכיבה שונים: "רגיל", "חסכון" (עם מהירות ותאוצה מוגבלים) ו"ספורט" לביצועים מיטביים. בחזית המוט יש תאורת Led יעילה. אגב, משקל רוכב מירבי לפי הוראות היצרנית: 100 ק"ג.

     

    KickScooter ES2 (צילום: טל שמעוני)
    בולם קדמי ובולם אחורי(צילום: טל שמעוני)

     

    על גבי המוט הקדמי ממוקם שקע טעינה, ולפי היצרנית נדרשות 3 שעות וחצי ממצב סוללה מרוקן למלא. צמד הגלגלים עשויים מגומי יצוק ולכן אין סיכוי לתקרים, מאידך זו פשרה של ממש בנושא נוחות הרכיבה. פתרון מסוים לבעיית השיבושים מעניקים צמד בולמי זעזועים מלפנים ומאחור. התוצאה: סבירה.

     

    KickScooter ES2 (צילום: טל שמעוני)
    גם רגלית תמצאו שם(צילום: טל שמעוני)

     

    קיפול הכלי נוח ומהיר ומתבצע בעזרת לחיצה על רגלית ייעודית, ואילו הפתיחה נעשית על-ידי לחיצה על מגן הגלגל האחורי - המשמש אגב גם כבלם מכני נוסף. הקורקינט - בדומה למספר גדל והולך של כלים חשמליים מכל הסוגים - מתחבר לאפליקציה מיוחדת אותה ניתן להוריד לסמארטפון ומאפשרת מלבד מידע נחוץ על פעילות הכלי, גם "בקרת שיוט" במסגרתה אין צורך ללחוץ על מתג המצערת. וגימיק חביב נוסף: שליטה על צבעי ותבניות ההבהוב התאורה בחלקו התחתון של הכלי.

     

    KickScooter ES2 (צילום: טל שמעוני)
    בלם מכני אחורי בנוסף לאלקטרוני קדמי(צילום: טל שמעוני)

     

    הרכיבה עצמה פשוטה כצפוי, עם מערכת היגוי שעובדת ללא דופי ותאוצה של כ-7-8 שניות מעמידה למהירות מרבית. רצפת הקורקינט נמוכה יחסית ולכן יש צורך להזהר משיבושים גבוהים, ויש לזכור כי לצמיגים היצוקים אין בעיה על שביל ייעודי או כביש, אך הם אינם יציבים במיוחד על כל משטח שאינו סלול היטב.

     

    בעליות שמעל 10 מעלות הכלי מניף דגל כניעה לבן, בעיקר עם רוכבים כבדי משקל. זקוקים ליותר כוח? היבואנית מספקת סוללה נוספת המגדילה את הטווח ל-45 ק"מ ומעניקה יותר כוח. רגלית קטנה מאפשרת לחנות את הקורקינט באופן נוח ובטוח.

     

    ונקודה כאובה, מחירו של ה-ES2 עומד על 3,200 שקלים, יקר למדי ביחס לכלים בעלי מפרט דומה ובוודאי בהתחשב בתחרות העזה בשוק. מאידך, נדירים הכלים - אם יש כאלה בכלל - המגיעים מיצרנית בעלת מוניטין טוב כסגוויי. קחו זאת בחשבון. היבואנית, חברת UME, מעניקה 24 חודשי אחריות על הכלי.

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "בדקנו קורקינט חדש של סגוויי. מוצלח, יקר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים