שתף קטע נבחר

הישראלים שמציגים בתערוכת התקשורת הגדולה באסיה

היום (ג') נפתחה בסינגפור תערוכת CommunicAsia, הגדולה מסוגה באסיה לפתרונות מובייל והשנה הגיעו 22 חברות שמציגות בביתן הישראלי. בין הפיתוחים והחידושים מישראל תוכלו למצוא פתרונות בתחומי התקשורת, הבריאות, ביג דאטה, אינטליגנציה מלאכותית ועוד. הכירו כמה מהן

הבוקר נפתחה בסינגפור תערוכת CommunicAsia, הגדולה מסוגה באסיה (תתקיים בין ה-26-28.6.18), בפעם ה-29 בהשתתפות חברות טכנולוגיה רבות מישראל, המציגות בתערוכה במסגרת הביתן הלאומי שהקימו מכון היצוא ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה.

 

"זו התערוכה גדולה ביותר בדרום מזרח אסיה לפתרונות מובייל", מספר קראל אמיתי מנהל ענף המובייל במכון היצוא. "התערוכה מושכת אליה אופרטורים, אינטגרטורים, מפיצים מקומיים, גופי שידור, גורמים מוניציפליים, ספקי תוכן, מדיה, בידור. רוב המבקרים מסינגפור אבל גם ממדינות כמו תאילנד, וייטנאם, ואחרות מהיבשת". ב-2017 הציגו בתערוכה 1,270 חברות מ-52 מדינות ויותר מ-17 אלף מבקרים ביקרו בה.

 

הביתן הישראלי הלאומי בתערוכה כולל 22 חברות ישראליות, שמציגות פתרונות בתחומי התקשורת, הבריאות, ביג דאטה, פתרונות ניהול עובדים בשטח המשלבים אינטליגנציה מלאכותית, פתרונות סייבר, שידור ואופטימיזציה של וידאו, פתרונות לחברות כבלים וגופי שידור.

 

תערוכת CommunicAsia בסינגפור  ()
ביתן ישראל בתערוכת CommunicAsia בסינגפור

 

"בעבר הניבה התערוכה מספר עסקאות לחברות ישראליות ולראיה, גדלנו מ-16 חברות בשנה שעברה ל-22, כשהביתן מורכב מסטארטאפים וחברות בוגרות יותר בתעשייה", מציין אמיתי.

 

הכירו כמה מהחברות הישראליות שמציגות בתערוכה.

 

חברת Glassbox מנתחת לארגונים מה עושים אצלם הלקוחות

החברה הוקמה ב-2010 על ידי 3 יוצאי חברת מרקורי / HP, שלושתם בוגרי מערך הפיתוח; יואב שרייבר, מנהל פעילויות ראשית ופיתוח עסקי, ירון גואטה, מנהל הפיתוח וחנן בלומשטיין, מנהל תמיכה ושירותים והיא מייצרת תובנות אוטומטיות לארגונים על הלקוחות, לטובת שיפור אתרי האינטרנט והאפליקציות.

 

"אנחנו עוברים על כל החוויה של שלקוח מול האתר, מנטרים כל טרנזאקציה בתעבורת המידע ובעצם מקליטים אותה ושומרים את כל המידע. באמצעות טכנולוגיות ביג דאטה אנחנו מנתחים את המידע", אומר שרייבר ומרחיב: "באמצעות GlassBox הארגונים יכולים לראות את פעילות הלקוחות שלהם לאתר או לאפליקציית המובייל - כמה התחברו, כמה ביצעו פעולה מסוימת, כמה נשרו באמצע פעולות אחרות, מה היו יחסי המרת לקוח באתר ודברים רבים נוספים. אנחנו יודעים לנתח עבורם מדוע הלקוח עשה את מה שעשה ובדיוק מתי".


גלאסבוקס בתערוכה בברזיל
גלאסבוקס בתערוכה בברזיל

 

ארגון שמשתמש במערכת, יכול להגיע לרזולוציית ניתוח מהלכים מרמת כלל הלקוחות ועד מעקב על פעילות ברמת הלקוח הבודד. "כל חברה או ארגון שיש להם אתר אינטרנט או אפליקציית מובייל בממשק לקוח, יכולה לנטר את המידע והפעילות שעשה הלקוח בממשק ולנתח אותה לצורך שיפור חווית הגלישה והגדלת הרווחיות של הערוצים הדיגיטליים. אנחנו לא רק עוקבים ומנתחים, באמצעות המערכת שלנו אנחנו גם יכולים להבין למה הלקוח נהג כפי שנהג באתר או באפליקציה", אומר שרייבר.

 

המתחרה הכי גדולה של גלאסבוקס היא חברה שנקנתה על ידי IBM, מצב לא פשוט בתחרות הגלובאלית, לחברה שמגדירה את עצמה כחברה בצמיחה אבל כשמבינים מי כבר נמצא בין הלקוחות שלה, ברור שאין צורך ברגשי נחיתות. לקוחות כמו בנקים, חברות ביטוח, אתרי מסחר אלקטרוני, תיירות, נסיעות, טלקום וארגונים נוספים ממדינות כמו סינגפור, יפן והודו, דרום קוריאה, מלזיה, בברזיל, מקסיקו, קנדה, ספרד, איטליה, אנגליה, תחילת התקשרויות בגרמניה והמדינה עם נפח המסחר ביותר, ארה"ב, מוכיחים שהחברה מציגה מוצר מרשים במיוחד.

 

"עכשיו אנחנו עובדים על חיזוק המוצר הקיים אבל גם על כלים עתידיים בתחום הבינה המלאכותית עם הפנים אל השוק הגלובאלי", מסכם שרייבר.

 

הזוג שמנהל את ZecOps השראלית מסן פרנסיסקו

צוק אברהם, מנכ"ל ומייסד החברה היה לפני כן בין מייסדי חברת האבטחה Zimperium ויו"ר הדירקטוריון שלה. הוא מוכר כחוקר אבטחה בולט בעולם הסייבר. טלי סלצ'בסקי היא ה-COO של החברה ויחד עם צוק ייסדה את החברה. השניים הם גם זוג נשוי בחיים, גרים בסן פרנסיסקו אבל מחזיקים את מחלקת הפיתוח שלהם בישראל.

 

אם בתור פתיחה זה נראה לכם תיאור מעניין אז שיחה איתם לקראת התערוכה בסינגפור, מגלה שלמרות שהם כבר עובדים עם חברות בעולם, ומציגים בביתן הישראלי את המוצר שלהם, הם לא יכלים לפרט יותר מדי לגביו.

 

החברה, שקמה לפני פחות משנה היא המסע השני של אברהם בעולם הסטארטאפים, כאמור, והיא מונה 14 אנשים ועוסקת בתחום הסייבר סקיוריטי.

 

ZecOps. אברהם (באמצע) וטלי סלצ'בסקי (משמאל)
ZecOps. אברהם (באמצע) וטלי סלצ'בסקי (משמאל)

 

"אנחנו עוזרים לארגונים לבצע הסרה של תקיפות סייבר שמגיעות מאותו גורם. אנחנו מנתחים את מקור התקיפה, מבינים אותה לעומק ואת סוג התקיפה. להרבה חברות יש תקיפות חוזרות מאותו מקור והן פותרות בכל פעם את התקיפה באופן יחידני. ההתמקצעות שלנו היא בזיהוי התוקף ובמעקב אחרי כל התקיפות שלו על אותו ארגון", מסביר אברהם. "אנחנו בודקים היכן נמצא התוקף ברמת הארגון – באיזה שרתים וכו' ואנחנו מסירים באופן מלא את כל הקמפיין שלו".

 

זוג המייסדים מתגוררים בסן פרנסיסקו, אליה עברו לפני כ-3 שנים אבל הפיתוח של החברה נמצא בישראל "בגלל ההון האנושי של האנשים איתם אנחנו עובדים. קל להקים חברה במקום שאתה מכיר", הוא אומר ומוסיף: "זו החלטה הגיונית. קשה להקים מחלקת פיתוח בסיליקון ואלי בגלל התחרות הקשה על כוח האדם מול ענקיות האינטרנט במקום אבל זה גם קטע ציוני, להביא עוד מקומות עבודה בישראל עצמה. היתרון שלנו, כישראלים, בסן פרנסיסקו הוא המוניטין הנהדר שיש לישראל בתחום הסייבר".

אל התערוכה מגיעה החברה בגלל ששוק אסיה פסיפיק הוא אחד משווקי היעד של החברה. "השוק האסייתי הוא שוק חדשני, שצריך פתרונות סייבר ואנחנו רוצים שלקוחות חדשים יצטרפו ללקוחות שיש לנו כבר עכשיו בישראל, בהונג קונג, יפן, סינגפור, אירופה ובארצות הברית", אומר אברהם.

 

המוצר של החברה נמצא בשלב הבטא שלו ולמרות שעדיין לא הושק רשמית, לחברה כבר יש לקוחות משלמים. בתערוכה הם מחפשים ארגונים גדולים, בנקים, חברות טכנולוגיה, חברות תשתית וספקיות סלולר. "אנחנו רואים תגובות טובות למוצר ובעיקר אנחנו רוצים להגן על כמה שיותר חברות", הוא מסכם.

 

סינגפור כמנוע צמיחה לחברות ישראליות

"סינגפור היא המרכז העסקי של דרום מזרח אסיה, ומשכך, מצויות בה הזדמנויות רבות לחברות בתחום המובייל, וזאת על אף שהיא אינה שוק מאוד גדול", אומר יואב סיידל, ראש הנציגות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בסינגפור.

 

תערוכת CommunicAsia בסינגפור  ()

"דוגמה טובה לכך היא חברת סינגטל, שהיא המפעיל הסלולרי הגדול ביותר בסינגפור, אך גם מחזיקה בבעלות על מפעילים סלולריים בולטים באזור, כך שמספר המנויים הכולל שלה הוא כ-680 מיליון. החברות הסינגפוריות מנסות להוביל את השוק בדרום מזרח אסיה והן מבינות שלשם כך הן צריכות לאמץ חדשנות בצורה יחסית אגרסיבית. הדבר נכון אפילו יותר בענף המובייל, שעובר שינויים מהירים עקב התקדמות טכנולוגית - וכאן טמון הפוטנציאל עבור החברות הישראליות. בנוסף, הנציגות הכלכלית בסינגפור פועלת גם באינדונזיה - שוק ענק וצומח עם אוכלוסייה של למעלה מ-260 מיליון תושבים, וגם בה מצויות הזדמנויות רבות לחברות ישראליות אותן הנציגות מסייעת לאתר".

 

בשיתוף מכון היצוא

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים