שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    עוד שני קווי רכבת קלה בגוש דן: מחר יפורסמו מכרזי ענק
    מחר יפורסם המכרז על הקמת הקו הירוק והסגול בגוש דן. הירוק יחבר בין ראשון לציון וחולון להרצליה דרך תל אביב, הסגול בין בקעת אונו לתל אביב. עלות הקמת שני הקווים נאמדת בכ-30 מיליארד שקלים

     

     

    הדמיית הקו הירוק של הרכבת הקלה

    הדמיית הקו הירוק של הרכבת הקלה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    חברת נת"ע, האחראית על הקמת רשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב, מתחילה בתהליך הקמת הקו הירוק והקו הסגול. מחר (יום ה') יפורסמו מסמכי המיון המוקדם למכרז הגדול שפורסם בישראל בהיקף של כ-15 מיליארד שקלים. הקו הירוק יחבר בין ראשון לציון וחולון להרצליה דרך מרכז תל אביב ויעבור בחלקו מתחת לפני הקרקע בתל אביב. הקו הסגול יחבר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב - וכולו יהיה עילי.

     

    המכרז שיבוצע בשיתוף המגזר הפרטי (PPP - Public Private Partnership) יכלול את רכש הקרונות, המערכות והתחזוקה של הקווים. המכרז נכתב בהתייעצות עם גורמי המקצוע במשרדי התחבורה, באגף החשב הכללי ובאגף תקציבים במשרד האוצר. בחודשים הבאים יתפרסמו בהדרגה גם מכרזים לביצוע עבודות ההנדסה האזרחית והטיפול בתשתיות.

     

    הקו הסגול של הרכבת הקלה (צילום: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים)
    (צילום: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים)

    הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב (צילום: נתיבי תחבורה עירוניים בע
    הקו הסגול שיחבר בין בקעת אונו ללב תל אביב(צילום: נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ)

    הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב (צילום: נתיבי תחבורה עירוניים בע
    מפת הקו הירוק של הרכבת הקלה(צילום: נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ)

    הדמיית הקו הסגול (צילום: נת"ע) (צילום: נת
    הדמיית הקו הסגול(צילום: נת"ע)

    הקו הסגול. כך זה ייראה (צילום: נת"ע) (צילום: נת
    הקו הסגול. כך זה ייראה(צילום: נת"ע)
     

    הקו הירוק בהדמיה. האם נראה אותו בקרוב?  (צילום: נת"ע) (צילום: נת
    הקו הירוק בהדמיה. האם נראה אותו בקרוב? (צילום: נת"ע)

    הקו הירוק בהדמיה. יחבר בין דרום גוש דן להרצליה (צילום: נת"ע) (צילום: נת
    הקו הירוק בהדמיה. יחבר בין דרום גוש דן להרצליה(צילום: נת"ע)

     

     

     

    הקו הירוק יקשר כאמור בין חולון וראשון לציון לבין מרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשייה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. אורכו של הקו כ-39 ק"מ (מתוכם ארבעה קילומטרים תת-קרקעיים) ויהיו בו 62 תחנות.

     

    הקו הסגול יקשר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר אילן, בית החולים שיבא, ושוק הכרמל. אורך הקו כ-29 ק"מ במפלס הקרקע, והוא יכלול 45 תחנות. שני הקווים תוקצבו על-ידי ממשלת ישראל בכ-30 מיליארד שקל. הם נמצאים בתכנון מפורט והעבודות להקמתם יתחילו לקראת סוף השנה הנוכחית. אם הכול יתקדם כשורה, צופים בנת"ע שהקמת הקווים החדשים תימשך כ-7-6 שנים מרגע התחלת העבודות.

    הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב (צילום: נתיבי תחבורה עירוניים בע
    הקו האדום שיחבר בין בת ים לפתח תקווה דרך תל אביב, רמת גן ובני ברק(צילום: נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ)
     

    הדמיית תחנת רכבת קלה ברחוב אלנבי ()
    הדמיית תחנת הרכבת הקלה ברחוב אלנבי בתל אביב

    הדמיית תחנת רכבת קלה ברחוב אלנבי ()
    כך תיראה הכניסה לתחנת אלנבי בתל אביב

    הדמיית תחנת רכבת קלה ברחוב אלנבי ()
    לכל תחנה כמה כניסות. הכניסה לתחנת אלנבי של הקו האדום

     

    בסוף השבוע פרסמה נת"ע מכרז לעבודות הגמר בעשר התחנות התת-קרקעיות של הקו האדום. העבודות כוללות חשמל, אינסטלציה, חיפוי קירות, ריצוף ותאורה, וכן את עבודות הגמר בכניסות לתחנות. נת"ע מצפה לחמישה זוכים במכרז, שכל אחד מהם יבצע את עבודות הגמר בשתי תחנות. תנאי המכרז כוללים פירוט של חומרי הגמר הנדרשים על מנת להבטיח אחידות בעיצוב הפנימי של התחנות.

     

    בשבוע שעבר הוכרזה חברת שינדלר כזוכה במכרז המעליות והדרגנועים לתחנות. המכרז למערכות המיזוג והאיוורור בעיצומו. התחנות התת-קרקעיות של הקו האדום תוכננו מתוך מחשבה על נגישות, עם שלוש או ארבע כניסות לכל תחנה. כל תחנה תהיה בנויה משלושה מפלסים: מפלס כרטוס, מפלס תיפעול טכני ומפלס רציפי הרכבת. התחנות יהיו סגורות וממוזגות, עם דלתות שנפתחות היישר לתוך הקרונות. הגישה של הנוסעים אל מפלס הכרטוס ואל הרציפים תהיה באמצעות שלושה דרגנועים או במעלית.

     

    הקו האדום הוא הקו הראשון ברשת הסעת ההמונים שמשרד התחבורה ונת"ע מקימים, והוא יפעל בעוד כארבע שנים, באוקטובר 2021. הקו ייסע מפתח-תקווה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ועד בת ים - חלקו במפלס הרחוב וחלקו במנהרה תת-קרקעית. מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און: "במקביל להתקדמות עבודות הקו האדום, אנחנו נערכים לביצוע שני הקווים הנוספים, כדי לייצר בהקדם האפשרי רשת תחבורה איכותית ומתקדמת שתשרת כחצי מיליון תושבים ביום".

     

    שר התחבורה ישראל כץ ציין כי פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב הוא המיזם התחבורתי הגדול ביותר של משרד התחבורה המבוצע כיום. "אחרי 100 שנים של חזון, ו-60 שנה של הבטחות שלא מומשו, הוצאתי לדרך את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. העבודות לביצוע הקו האדום מתנהלות בהתאם למתוכנן, וכעת יוצא לדרך השלב הבא, שיבטיח רשת מתקדמת להסעת המונים בתל אביב ובגוש דן, שתאפשר לוותר על השימוש ברכב הפרטי בשעות העומס, בהתאם למקובל בעולם".

     

    השר כץ הוסיף כי חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב שרבים הטילו ספק לגביו, הפך כבר מזמן למציאות. הקו האדום המוקם בימים אלה, ומחבר בין בת ים, תל אביב, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה, צפוי להיחנך בסוף 2021. "רבים חתמו על הצהרות ותכניות. רבים הניחו אבני פינה. אנחנו מבצעים. המציאות שתהיה כאן ובגוש דן כולו בעוד שנים ספורות, המציאות הזאת תהיה ותיראה אחרת", אמר השר כץ.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים