שתף קטע נבחר

שומר ערך

כמעט מחצית מהערך של רכב חדש אובדת בשלוש השנים הראשונות שלו - איך נוכל לפצח את זה?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

הגיע הזמן לקנות מכונית חדשה, איזה יופי, תתחדשו. ועם קניית המכונית החדשה מגיע כמובן החלק הבלתי נמנע שממנו אנחנו חוששים - מכירת המכונית הישנה. בכלל, למה מכירה של מכונית ישנה הפכה לכזה טרטור? פעם נהגנו לפרסם את המכונית במקומון או באחד הלוחות הגדולים, הקונים היו מתאספים ביום שישי בבוקר מתחת לבית ועד אחת בצהרים היינו כבר אחרי בדיקת המכון, סגרנו על הכסף, לחצנו ידיים ואמרנו לקונה יפה שלום.

 

מכונית משומשת (צילום: index open)
(צילום: index open)

 

אבל זה היה פעם. היום המצב שונה לחלוטין: ראשית בגלל שההיצע העצום. כלומר כמות המכוניות שיש בשוק גדולה משמעותית מהביקוש. זו עובדה. כיום נפלטות לשוק ה משומשות מדי שנה מאות אלפי מכוניות וכמו שאומרים : "אין מכונית שאין לה קונה". חלק גדול מאוד מהמכוניות האלה נמכרות על-ידי מגרשים, סוחרים וחברות ליסינג שמציעים ללקוח את מה שאתם, בתור מוכרים פרטיים, לא יכולים להציע, כלומר אחריות. תשלומים. קפה טוב, אנשי מכירות עם עניבה, מערכת פרסום מאוד משומנת ומיומנת והכי חשוב - קסם: "מלאי זמין". אם המכונית שהקונה מצא לא מתאימה, יש עוד מאה כמותה שעומדות לידה במגרש.

 

כל העסק הזה כמובן אינו טוב למוכר הפרטי, בגלל שהקונים רוצים לקבל יותר ולמוכרים הפרטיים אין יותר לתת. אדם פרטי לא יכול לתת אחריות. אם תפתחו את מחירוני הרכב הגדולים תראו שיש בהם עשרות סעיפים שמדגישים לקונים מה היתרונות שקשורים בקניה מחברה מסודרת וגדולה ולאו דווקא מאדם פרטי. ריבוי הגורמים האלה משאירים את המוכר הפרטי בבעיה, ויותר חשוב מכך, הם משאירים את המוכר הפרטי עם מכונית שהערך שלה לא ברור: כי הוא לא נותן אחריות. הוא לא נותן תשלומים. הוא לא בהכרח מבטיח לתקן את הליקויים ("לטייב" בשפת הסוחרים) שיימצאו בבדיקת מכון. אז מורידים לו ממחיר הרכב בקניה - מורידים הרבה.

 

אבל זו לא הבעיה היחידה - כיום למכוניות יש ירידת ערך אדירה שנובעת מעודפי ההיצע האלה ומהעובדה שהשוק נשלט על ידי המגרשים הגדולים. מי שמוכר לבד יגלה מהר מאוד שהוא מפרסם את המכונית במשך שבועות על גבי שבועות, הכסף יושב בחניה והקונים לא באים. ומה עושים כשהקונים לא באים? מורידים במחיר כדי להפוך את המכונית ליותר אטרקטיבית. ומה קורה כאשר המכונית יורדת במחיר? נכון, זה משפיע על המחיר שלה במחירון. סוג של מעגל קסמים שאי אפשר לצאת ממנו טוב אם אתם מוכרים מכונית משומשת.

 

שלא לדבר על העובדה המצערת - הערך של המכונית במחירוני המשומשות לא משקף בהכרח את הערך האמיתי שלה בשוק, כשלקוח חם מגיע עם כסף ביד. כי "מי בכלל משלם מחירון היום"? וכמובן, עוד לא דיברנו על בדיקת מכון, כמה כסף זה עולה, כמה זמן זה דורש, ומה אם הקונה לא רציני, יש גם לא מעט כאלה שקובעים פגישות ולא מגיעים. בקיצור, יש לנו הרבה גורמים שמושכים את ערך המכוניות המשומשות לתהום, כי זה מצב השוק כיום.

 

כיצד מתמודדים עם שוקר משומשות שמצבו ירוד? משאירית את הכסף אצלכם באמצעות ליסינג תפעולי פרטי. מתחילים עם תשלום ראשוני. התשלום הראשוני לא חייב להיות גבוה, הוא יכול להיקבע על ידי הלקוח. לאחר מכן יש לקבוע את גובה התשלום החודשי, שנגזר מגובה התשלום הראשוני. ובסוף התקופה אפשר להשתמש בתשלום האחרון כדי להתחיל עסקה חדשה על מכונית חדשה.

 

אין פרפורי לב בכל חודש כשיוצא מחירון חדש והיתרון הכי גדול - אין בכלל מכונית משומשת למכור! נכון שנסענו שלוש שנים על מכונית חדישה, אבל אחרי שלוש שנים אין התמודדות מייגעת עם קונים לא אמינים, אין מריבות ואין שעות שרופות בבדיקות מכון. והכי חשוב, אין איבוד מאסיבי על ירידת הערך.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים