שתף קטע נבחר

השוק הדו-גלגלי: אוגוסט החלש ביותר בעשר שנים

לאחר חודש שלישי ברציפות של ירידה במספר הכלים הדו-גלגליים שנמכרו כאן השנה, ניתן לקבוע - הזינוק במכירות דו-גלגלי בשנים האחרונות התחלף בהאטה

בשמונת החודשים הראשונים של 2018 נמכרו בישראל 13,081 כלים דו-גלגליים חדשים, לפי נתוני איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר. עד לפני שנים ספורות מדובר היה בקצב מכירות לא פחות מחלומי עבור היבואנים השונים, אך לאחר מספר שנים של צמיחה - איטית אך בטוחה - והמון אופטימיות, מסתמנת השנה הנוכחית כמאכזבת.

 

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)

 

שכן חודש אוגוסט הסתיים עם 1,174 כלים חדשים שעלו על הכביש, צניחה חדה לעומת 1,513 הכלים שנמכרו בחודש המקביל אשתקד. בכך לא רק שנרשמת - כבר חודש שלישי ברציפות - ירידה משמעותית במספר הכלים החדשים שעולים על הכביש לעומת החודשים המקבילים ב-2017, אלא שזהו גם נתון המכירות הנמוך ביותר בעשר השנים האחרונות.

 

מכירות דו-גלגלי (חודש אוגוסט) ב-10 השנים האחרונות*:

  • 2018: 1,174
  • 2017: 1,513
  • 2016: 1,508
  • 2015: 1,481
  • 2014: 1,216
  • 2013: 1,318
  • 2012: 1,419
  • 2011: 1,517
  • 2010: 1,503
  • 2009: 1,804

*יש להזכיר כי בדו"ח המסירות שיתפרסם בתחילת חודש אוקטובר צפויים שינויים בנתון השנתי 

 

סאן יאנג ממשיכה להוביל את השוק עם 2,949 כלים חדשים שנמכרו מתחילת השנה, וקרוב לרבע מכמות הכלים שנמכרה כאן השנה. אחריה ימאהה - המשווקת אף היא על-ידי מטרו - שמכרה 2,212 כלים חדשים ומקדימה שוב (ובמעט) את קימקו שמכרה בשמונת החודשים 2,158 כלים חדשים.

 

כרגיל, שאר השוק מזדנב מאחורי שלושת המותגים הבכירים. הונדה עם 927 כלים חדשים במקום הרביעי, לפני פיאג'ו (741), ק.ט.מ (701) וקאוואסאקי (563) שבמקום השביעי. דיאלים עם 518 כלים מקדימה את סוזוקי (454), ב.מ.וו (268) והארלי דיווידסון (235).

 

ומספר נקודות מעניינות העולות מהנתונים עד כה השנה:

  • הקרב על קטנועי העל מתחמם ובמהירות. קימקו עם 195 קטנועי AK550 מתחילת השנה מסתמנת לא רק כראשונה שקוראת תיגר על הדומיננטיות המוחלטת של ימאהה TMax (עם 412 כלים מתחילת 2018), אלא אף מתחילה לזנב בו. על כל שני TMax'ים נמכר AK אחד, וזהו יחס שספק אם מישהו בעופר-אבניר העז לחלום עליו לפני כשנה וחצי, בעיקר לאור המפלה הצורבת שספגה ב.מ.וו בניסיונה לחדור לקטגוריה.
  • ואם כבר ב.מ.וו, לא רק שהיחס בין אופנועי ה-310 שמיוצרים בהודו ואלה הגדולים והיקרים שמיוצרים בגרמניה נוטה עוד ועוד לכיוון תג המחיר הזול לרוכבים מתחילים, אלא שבכל הנוגע לאופנועים גדולים מסתמנת 2018 כמאכזבת במיוחד - 186 כאלה נמכרו השנה בשמונת החודשים הראשונים, לעומת 258 בתקופה המקבילה אשתקד.
  • הארלי לעומת זאת, מי שאוטוטו חולפת במפתיע על-פני ב.מ.וו בטבלת המכירות (268-235), יכולה להיות מאוד מרוצה השנה, עם זינוק של עשרות אחוזים לעומת אשתקד בה מכרה עד אוגוסט (כולל) רק 130 כלים.
  • זוכרים את קאוואסאקי, מותג אופנועי הספורט היפני? גם אנחנו. רק שכדאי לשים היום דברים בפרופורציה. מתוך 563 הכלים החדשים שמכר המותג הירוק השנה, רק 114 יוצרו ביפן. השאר בתאילנד.
  • הפנומן ושמו "מכירות דיאלים" נמשך. בשלושת החודשים מסר המותג מספר עצום של 518 כלים חדשים בקצב מסירות של הגדולות באמת. מאז? שקט ושלווה. לא נמסר אפילו כלי אחד ללקוח חדש.
  • להבדיל, גם מותג אנפילד ההיסטורי שחזר לשוק מסר תשעה כלים בשלושת החודשים הראשונים. צנוע אמנם, אך מפתיע שכן במשך חמישה חודשים לא נמסר אפילו כלי אחד.
  • לסיום, תוצרת ארה"ב. עד חודש אוגוסט אשתקד נמכרו 136 אופנועים אמריקאיים מבית הארלי ואינדיאן (ש"תרם" שישה בתחילת השיווק). השנה מדובר בלא פחות מ-278 כלים של שתי היצרניות המפוארות. מי אמר שאין כאן שוק לצ'ופר-קאסטום-קרוזר אמריקאי כבד?

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים