שתף קטע נבחר
 

סיפור אהבה מתוק ועסק רטוב

דניאל ואליה הם הבעלים של מפעל קטן לשוקולד ייחודי וגם העסק המשפחתי שמספק חוויה ימית כוללת באילת. תחרות עסקים קטנים

בשיתוף בנק הפועלים

 

שם העסק: שוקולד פנדה 

בעלים: דניאל ואליה ברקת

שנת הקמה: 2015

תחום פעילות: ייצור מוצרי שוקולד טבעוניים

מיקום: ירושלים

מספר עובדים: 9

 

סיפור האהבה של דניאל ואליה ברקת הוא סיפור יוצא דופן ומתוק במיוחד שהתחיל מאידיאולוגיה משותפת והתפתח למפעל השוקולד הטבעוני הראשון מסוגו בארץ. "הכל התחיל לפני שש שנים", מספר דניאל. "חבר מהעבודה הציע לי רעיון להכין שוקולד תוצרת בית, ואני בתור טבעוני שהטעם של השוקולד היה חסר לו בטירוף, התלהבתי אבל לא היה לי מושג איך עושים דבר כזה. התקשרתי לאליה, שהייתה בזמנו ידידה שלי, והצעתי לה להצטרף אליי למטבח. מבלי לחשוב פעמיים היא ענתה בחיוב ואחרי כמה ימים התחלנו להכין שוקולד טבעוני. בהתחלה השוקולד לא היה מוצלח בכלל. ניסינו הרבה מאוד תחליפים מוזרים כמו מטרנה צמחית וחלב סויה מיובש אבל שום דבר לא יצא קרוב לטעם של שוקולד חלב", הוא מסביר.

 

אליה ודניאל ברקת. הקהילה הטבעונית תמכה (צילום: אלכס קולומויסקי)
אליה ודניאל ברקת. הקהילה הטבעונית תמכה(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

השוקולד אולי נכשל בשלבים האלה, אבל האהבה פרחה ותוך כדי הניסיונות במטבח דניאל ואליה הפכנו לזוג. "אחרי שנתיים של עבודה הצלחנו סוף־סוף להגיע למוצר שהיה מספיק טעים ונתן מענה לטעם שדמיינו".

 

בשנת 2015 דניאל ואליה החליטו לפתוח בקמפיין באתר מימון המונים שמטרתו הייתה לסייע להם להתפרנס מהתחביב החדש במהלך הלימודים. הזוג ברקת רצה לגייס 30 אלף שקל והתקשה להאמין שבתום הקמפיין סכום התרומות הגיע ל־210 אלף שקל. "הקהילה הטבעונית ממש התלהבה מהמוצר שלנו", מספרת בהתרגשות אליה. "תמכו בקמפיין 2,400 איש וכמות השוקולד שהתבקשנו להכין במהלכו לא נכנסה במטבח שלנו בבית, שלא לדבר על הלוגיסטיקה, אריזות המוצר והמשלוחים. הבנו שהעסק נהיה רציני יותר ממה שחשבנו ושאנחנו חייבים לחפש מקום יותר גדול. בשנת 2016, אחרי המון ביורוקרטיה, פתחנו את המפעל רשמית והיום אנחנו מפיצים את המוצרים שלנו ל־250 חנויות בארץ".

 

בשנת 2017 דניאל ואליה החליטו שנוסף על טבלאות שוקולד הם רוצים להכין גם חטיפי שוקולד טבעוניים, ובשביל זה הם היו צריכים מכונות משוכללות יותר למה שכבר נהיה מפעל קטן. הם פתחו בקמפיין הדסטארט נוסף שבמהלכו גייסו 300 אלף שקל. היום הם מחזיקים בקו חטיפי שוקולד מגוון והם כבר עובדים על המוצר הבא שלהם.

 

מה סוד השוקולד הטבעוני?

"זה שילוב של סויה וקוקוס שאנחנו פיתחנו", עונה אליה ומסרבת נחרצות להמשיך לגלות את שאר המרכיבים.

 

מה המוטו שלכם?

"אנחנו מאמינים שמוצרים טבעוניים יכולים להיות כיפיים ונגישים כמו כל מוצר אחר, ואנחנו עושים את כל מה שאנחנו יכולים כדי לאפשר לאנשים עם אידיאולוגיה כמו שלנו לאכול בהנאה".

 

למה באתם לתחרות? 

"בשנה הקרובה אנחנו מתכננים שלושה מהלכים חשובים - להגדיל את קו המוצרים, להתפתח לעוד רשתות מזון ולייצא את המוצרים לארה"ב. בשביל זה אנחנו חייבים עזרה". מדגיש דניאל.

 

נערי החוף  

שם העסק: קיסוסקי ספורט ימי

בעלים: שי (47) ויעקב קיסוס (58)

שנת הקמה: 1981

תחום פעילות: ספורט ימי, בר ומסעדה

מיקום: אילת

מספר עובדים: 15

  

בתחילת שנות ה-80 הגיע טרנד חדש לעיר אילת - סקי מים. יעקב קיסוס, אילתי ותיק, הבין בחושיו שיש ביקוש תיירותי לספורט הימי הזה והחליט לפתוח את העסק הראשון בארץ בתחום. בתחילה, הלקוחות היחידים היו תיירים מאירופה. עם השנים החברה גדלה, העבירה את העסק מחוף אחד לאחר והצליחה להטמיע את הספורט הימי גם לקהל המקומי של אילת. היום, חברת קיסוסקי, המנוהלת על ידי ארבעה משבעת בני המשפחה, היא אחת החברות המוכרות ביותר בארץ בענף סקי המים. "העסק התחיל מאחי הגדול יעקב קיסוס, בן ה־58", מספר שי קיסוס, אחד האחים שמנהל את העסק. "בשנת 81' יעקב ראה שמגיעים לעיר המון תיירים שמחפשים לעשות אטרקציות של ספורט ימי, בעיקר סקי מים. היו המון אנשים מקומיים שקלטו את הפוטנציאל בתחום אך אף אחד מהם לא היה עסק מורשה מבחינת העירייה.

 

שי ויעקב קיסוס. המשפחה לפני הכל (צילום: יוסי דוס-סנטוס)
שי ויעקב קיסוס. המשפחה לפני הכל(צילום: יוסי דוס-סנטוס)

 

יעקב ושותפו החליטו שהם קונים סירה ומקימים עסק מורשה שמתמחה אך ורק בסקי מים. מאותו רגע תחום הספורט הימי התחיל להתפתח בעיר ונהיה ביקוש לעוד ועוד סירות. בשנת 87' העירייה החליטה לפנות את העסק מהחוף כדי לשפץ אותו, אז אחי והשותף עברו לחוף שנקרא "נביעות" ושם הקימו את העסק מחדש. אחרי שנתיים החליטו לפרק את השותפות וללכת כל אחד לדרכו. יעקב החליט להעביר את העסק לחוף מול קניון הים האדום. הפעם הקמנו את העסק כעסק משפחתי, שמי שמנהל אותו הם אך ורק אנחנו, 'האחים קיסוס'", הוא מספר בגאווה. "בהתחלה עבדנו מבלי להרוויח שקל, כי באזור החדש לא היו תיירים וזה היה המקום הכי נידח באילת. באותה תקופה הייתי בן 16 ועבדתי בעסק בלי שכר כלל. חסכנו כל שקל כדי לקנות עוד ועוד ציוד לעסק, לא היינו מוצאים על שום דבר אחר. מסירת משוטים עברנו לסירת מנוע וככה התקדמנו לאט־לאט. היום יש בחוף שלנו סירות לנהיגה עצמית, אופנועי ים, מצנחים, סאפ ואטרקציות נוספות".

  

בשביל מה הגעתם לתחרות העסקים הקטנים?  

"אנחנו רוצים להתפתח בתחום האירועים, חתונות, ימי הולדת וכל מסיבה שיכולה להתאים לחוף. עד לפני שנה היינו מוכרים בתור "קיסוסקי ספורט ימי" והחלטנו לשנות את הסלוגן ל"קיסוסקי לא רק ספורט ימי", כדי שיידעו שאנחנו טובים גם בתחום האירועים.

 

מה מבדיל אתכם משאר העסקים שמתמחים בספורט הימי?

"אנחנו עסק משפחתי אמיתי. כל הלקוחות שלנו הופכים מהר מאוד לחלק מהמשפחה, וכל מי שמגיע אלינו מכל קצות הארץ מרגיש הכי בבית בעולם".

 

בשיתוף בנק הפועלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
שוקולד פנדה
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים