שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    רוצה לטפס ולא רק על הקירות

    מה ייעצו המנטורים ליובל המבורג, היזם שהקים עסק של קירות טיפוס ופיתח קהילה שוקקת סביב התחום? זה התחיל בשיווק דיגיטלי ונגמר במזומנים

    בשיתוף בנק הפועלים

     

    בימוי: אסף קוזין, צילום: חגי דקל, הפקה: דולב לשם, עריכה: שגב גינזבורג, אפטר: יותם קצור

     

    זו שעת בוקר מוקדמת יחסית, והמבנה האפרורי הנמוך ברחוב ריב"ל בתל־אביב לא מעיד על מה שמתחולל בפנים, בשעה שרוב האנשים תקועים בפקקים בדרך לעוד יום בעבודה. אני פותח את דלתו הירוקה של המבנה ומופתע למראה עיניי - ברוכים הבאים לפרפורמנס רוק, מתחם טיפוס הבולדרים הראשון מסוגו בישראל, מקום שבו תפגשו צעירים נמרצים שבשעה שמונה בבוקר עמלים על כיבוש קירות המתחם, המשתרע על קרוב ל-400 מ"ר המכוסים בזיזים וסלעים צבעוניים מלאכותיים.

     

    כל מטפס שכזה נושא בגבו תיק קטן עם מגנזיום, גרסת המטפסים לאבקת הגיר המוכרת לנו משידורי האולימפיאדה למיניהם. המגנזיום מקל על אחיזת האצבעות בזיזים הקטנים שעל הקירות, שהגבוה שבהם מגיע ל־4.2 מטר ונפילה ממנו יכולה להיות לא פשוטה. אך אל דאגה, מתחת לרגלי המטפסים מונחים מזרנים עבים, וכך בכל מקרה של נפילה, הם פשוט נוחתים היישר למזרן וחוזרים לקיר.

     

    המקום מותאם לא רק לצעירים, אלא גם לנשים וילדים, ומתברר כי שעות השיא של המקום הן בערב, אז הוא שוקק פעילות במיוחד, מה שמסביר קצת את ההתלהבות של המטפסים שבהם אני צופה כעת להגיע למקום בשעות הבוקר המוקדמות. הפעילות אגב, לא מסתכמת רק בטיפוס על הקירות, אלא משמשת גם כמקום מפגש חברתי - אפשר לשבת לאחר מכן על בירה עם חברים ופשוט ליהנות.

     

    על מתחם הבולדרים האקזוטי הזה אחראי יובל המבורג (38), שהתחיל לטפס על קירות כשהיה ילד אאוטסיידר שלא השתלב חברתית והיום, כבעלים של חברת מתחמי קירות טיפוס, הוא רוצה שכולם יבינו שמדובר בספורט אתגרי מקצועי. "האהבה שלי לטיפוס החלה כשהתחלתי לטפס על הקיר הראשון מסוגו שהוקם בקריית אונו. הייתי אז בן 14 וכבר אז התחלתי להשתתף בתחרויות טיפוס. הייתי מקבל דמי חנוכה ופשוט הולך לקנות ציוד לטיפוס", הוא מספר על תחילת הדרך.

     

    נכון להיום יש לחברת פרפורמנס רוק שני סניפים - אחד בתל אביב והשני בבאר שבע, כאשר כל התחום נמצא כיום בתנופה בשל כניסת הענף לראשונה לאולימפיאדת טוקיו 2020, והתקווה של ישראל למדליה עם המטפס המצטיין אלכס חזנוב. יובל מספר שנרשם לתחרות "העסקים הקטנים" מפני שכעסק הוא חשוף יחסית למעט מהפונקציות שיש לעסקים גדולים ואין לו יכולת להחזיק מומחים ואנשי מקצוע בתחומי השיווק והדיגיטל למשל. "המטרה שלנו היא לחשוף את הענף, את העסק הרווחי שלי שמונה 40 עובדים ונמצא בצמיחה, ולמצב את התחום כלגיטימי וכספורט אתגרי ולא כמשהו לחובבנים", הוא אומר בגאווה.

     

    המנטור הראשון שהגיע לייעץ ליובל הוא אור פיאלקוב, מנכ"ל ובעלים של פיאלקוב דיגיטל ומרצה בכיר במכללת Digitalent. "המטרה של יובל היא להביא אנשים שיישארו במקום לאורך זמן, כמו מנויים או לקוחות שיירשמו לחוגים", הוא מסביר. "יובל הוא הוותיק בארץ בתחום קירות הטיפוס, והוא בנה סביב הנושא קהילה של ממש עם הווי חברתי ויש לכך יתרון גדול. המלצתי ליובל לחזק את הקשר עם הלקוחות הקיימים שלו דרך פרסום באינטרנט, שהרי לעיתים אנשים לא מגיעים בגלל תנאי מזג אוויר או התחייבויות אחרות, ואז הקשר עם המקום מתעמעם. חיזוק הקשר יכול להיות דרך פרסום כתבות שהיו על המקום בתקשורת, ערבי מנויים ופרסום חוגי ילדים. כמו כן הצעתי לו להוסיף את מספר הטלפון בצורה בולטת יותר באתר החברה ולחזק את המדידה השיווקית, כלומר להבין מהיכן מגיע כל לקוח", הסביר פיאלקוב.

     

    "נכון להיום, רוב הפרסום של העסק הוא בפייסבוק, ולאור העובדה שיש ליובל רשימות של כ־30 אלף איש שכבר היו במקום אפשר לפלח אותם לקטגוריות שונות ולפנות אליהם על ידי פרסום מותאם יותר. כמו כן המלצתי לו להתמקד בקהל התל־אביבי ולאחר מכן בזה של רמת־גן וגבעתיים, ולהתמקד פחות במקומות מרוחקים יותר כמו קריית־אונו. לבסוף הסברתי לו כי כדאי להפנות 10% מתקציב השיווק לשם חיזוק אמינות המותג ולשלוח ללקוחות טיפים וכתבות שהתפרסמו על המקום. הדברים האלו מייצרים אמינות, ומעניקים ללקוחות אינפורמציה ללא פן מכירתי".

     

    דקלה קרן, מנהלת המחלקה העסקית בסניף רמת גן של בנק הפועלים, מכירה מקרוב את העסק של יובל: "כיף להיכנס לעסק שאנו מלווים אותו כבר שלוש שנים ונעים לראות אותו מעבר למספרים על המסך. זהו עסק חי, תוסס וצעיר, עם אנשים שמבלים בו בלב תל־אביב. מה שהכי חשוב לעסקים מסוג זה הוא לנהל באופן נכון את תזרים המזומנים שלהם - כי על זה קמים ונופלים עסקים". ואיך עושים את זה? "אנחנו מאוד ממליצים לעסקים להימנע מפער זמנים משמעותי בין האשראי שהם נותנים ללקוחות שלהם לבין האשראי שהם מקבלים מהספקים", מסבירה קרן. "ככל שהפער יהיה קצר יותר הם יוכלו לשמור על תזרים מזומנים מדויק יותר. לכן מומלץ מאוד לעסק לקבוע זמנים קבועים בחודש לתשלום לספקים, בהתאמה לזיכויים שמתקבלים מהלקוחות. במידה ומתעורר פער תזרימי ניתן לפנות לבנק לקבל הלוואת גישור. אם העסק רואה שהצורך הזה הוא חוזר וקבוע, כדאי לו לבנות עם הבנק מסגרות עבודה למימון הון חוזר. כשנכנסים לפרפורמנס רוק ורואים את יובל ואת התשוקה שלו לעסק אפשר להבין שמי שרוצה להגשים את החלום זה באמת אפשרי והשמיים הם הגבול בשבילו", סיכמה.

     

    בשיתוף בנק הפועלים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים