שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    טויוטה ראב4 (מבחן ראשון) - להיט בהתהוות

    רכב הפנאי של טויוטה דשדש מעט בשנים האחרונות עקב תג-מחיר גבוה מדי ומתחרים חזקים ממנו. הראב4 החדש מבטיח לחסל את כל המגרעות, ולהוסיף על כך הוזלה ניכרת. לקחנו אותו למבחן מקומי ראשון

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    לטויוטה ראב4 שמור מקום של כבוד בתעשיית הרכב, כאחד ממייסדי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים-רכים שמוכרת לנו כבר שנים כלהיט מכירות מהמעלה הראשונה. לצד דגמים מתחרים עם אוריינטציית שטח והרפתקה מובחנת יותר כמו קיה ספורטאז' וסוזוקי ויטארה המקוריים, טויוטה הייתה הראשונה להציע כבר ב-94', את המתכון המוטורי שהפך לפופולארי כל-כך, זה ששילב מרכב מוגבה, אגרסיבי במידה ושימושי עם פלטפורמה של מכונית נוסעים רגילה שהעניקה לו איכויות נסיעה גבוהות יותר מהשניים המתחרים.

     

    ראב4 (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    רבע מאה ו-8.5 מיליון יחידות מאוחר יותר, טויוטה כבר אינה לבדה בקטגוריה. למעשה, כל יצרנית רכב - מארה"ב, אירופה, דרום קוריאה או יפן - שרוצה לשרוד בעתיד הלא מבטיח של התעשייה, מחזיקה כיום לפחות רכב פנאי אחד באולמות התצוגה - חלקן הרבה יותר. בהתאם, התחרות על כיסו של הצרכן הפכה קשה מאי פעם. האם הראב4 הכל-חדש שהגיע זה עתה ארצה, דור חמישי בשושלת שהוצג ממש לאחרונה, מסוגל לתת פייט?

     

    מחיר רכב מבחן (בסיס): 177 אלף שקל (170 אלף שקל)

    מתחרים: מאזדה CX5, סובארו פורסטר, פולקסווגן טיגואן


    ראב4 (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    טוב: עיצוב, אבזור, בטיחות, ביצועים, צריכת דלק

    בסדר: איכות חומרים לא אחידה, נוחות נסיעה

    טעון שיפור: תיבת הילוכים

    ציון:

     

    איך נראה

    בהתאם לאסטרטגיה שהתווה וחשף מנכ"ל טויוטה פומבית בשנים האחרונות, לפיה יופסק ייצור מכוניות משעממות (כנראה למעט הקורולה החדשה בגרסת סדאן), הראב4 מעוצב שונה לחלוטין מהדגם היוצא. החרטום הכוחני משלב יחידות תאורה צרות עם סבכה גדולה. יש בתי הגלגלים מודגשים וצבועים שחור ובפגוש האחורי מציצים צמד צינור פליטה שנראים כאילו התוקנו בסדנת שיפורי רחוב. יש אפילו אפשרות לצביעה דו-גונית בשחור מבריק לגג ולחישוקי הגלגלים (המצועצעים מדי). בסך הכל, לטעמנו שיפור ניכר ואחד מרכבי הפנאי הנאים בסביבה.

     

    ראב4 (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    גם תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי, עם חומרים איכותיים, נאים למראה ונעימים למגע בחלקים גלויים ועליונים, ופלסטיק מחוספס וזול יחסית במקומות אחרים (דיפוני דלתות, הקונסולה סביב תיבת ההילוכים). ובכל מקרה, אפשר היה לוותר על הצבע השחור השולט בתא של רכב המבחן. נוסף גם צג נתונים גדול בלוח המחוונים ("7), בלם חניה חשמלי וקונסולה מרכזית שעוצבה מחדש עם מתגים גדולים מבעבר (אה-לה לנד-רובר) לבקרת האקלים.

     

    יש מסך מגע גדול יותר ("8) בחלקה העליון עם הפעלה בעיברית, אך הופתענו לגלות כי המערכת אינה תומכת בצימוד Apple Car Play ו-Android Auto. שיפור משמעותי נוסף: שטחי חלונות גדולים ומכסה מנוע משתפל מטה המשפרים יחדיו את שדה הראיה עבור הנהג. התחושה בסביבת הנהג יכולה הייתה להיות אוורירית ונעימה יותר, אלמלא תקרה נמוכה יחסית מלפנים. המושבים לעומת זאת מציעים נוחות גבוהה ותמיכה ראויה.

     

    ראב4 (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הראב 4 שומר על ממד אורך דומה לדגם היוצא (460 ס"מ) אבל נוסף לו סנטימטר לרוחב (185.5 ס"מ), לגובה (168.5 ס"מ) ולמרווח הגחון (19 ס"מ). בסיס הגלגלים גדל ב-3 ס"מ (269 ס"מ) ובכך מתאפשר שיפור ניכר במרחב המחיה לנוסעים מאחור, שכעת נהנים גם מפתחי מיזוג נפרדים ושני שקעי USB. תא המטען גדל בכ-80 ליטר (580 ליטר) ומפתחו רחב ונמוך, אך הגלגל החלופי קטן לעומת גודל מלא בדגם היוצא.

     

    רשימת האבזור של הראב4 כוללת בין היתר בגרסת הבסיס (170 אלף שקלים) מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "17 קלים. רכב המבחן - בגרסת הביניים (ב-177 אלף שקלים) הוסיף מפתח חכם, שמשות אחוריות כהות, הטענה אלחוטית לסמארטפון וחיישני חניה מלפנים ומאחור. אבזור הבטיחות של כל הגרסאות זהה: שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית וזיהוי תמרורים.

     

    ציון בטיחות ראב4 ()

    איך נוסע

    מנוע הבנזין בנפח 2.5 ליטר - דומה בנפח, שונה בשסתומים, ביחס הדחיסה, עם הזרקת דלק ישירה, משאבת מים חשמלית ומשאבת שמן שונה - משגר 178 כ"ס (23 כ"ס יותר) ו-22.5 קג"מ (1.4 קג"מ יותר) בסל"ד נמוך יחסית. הספק המנוע החשמלי נמוך מבעבר (118 כ"ס, 23 כ"ס פחות), אבל טויוטה מציינת כי אובדן הכוח בתיבת ההילוכים הרציפה הופחת (ב-25%) ומצברי הניקל מטאל קלים יותר (11%). בכך מתאפשרת דיאטה של כ-20 ק"ג למשקל העצמי למרות תוספת האבזור והממדים הנדיבים יותר. ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס (18 כ"ס יותר) העוברים לגלגלים הקדמיים. בהמשך השנה תוצע גם גרסה היברידית כפולת-הנעה עם מנוע חשמלי (54 כ"ס) המשודך ישירות לגלגלים האחוריים.

     

    על הנייר הביצועים פחות טובים מהראב4 היוצא (8.4 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, עשירית יותר), אבל הוא עדיין מרגיש זריז ממתחריו בקטגוריה. אופי הפעולה של יחידת הכוח טוב משמעותית בנסיעה רגילה, עם שימוש מוגבר במנוע החשמלי ושילוב חלק וכמעט בלתי מורגש של מנוע הבנזין. בעומס גבוה, כמו נהיגה בכביש הררי, עם נוסעים או בעת יציאה לעקיפה, התיבה הרציפה מעלה את המנוע לסל"ד גבוה וקבוע, ובכל אחראית גם לרעש צורמני ומטריד. צריכת הדלק הייתה טובה למדי: 15 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

     

    ראב4 (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    כבסיס לראב4 משמשת פלטפורמת TNGA חדשה של טויוטה, עם שיפור של 57% בקשיחות לפי היצרנית, המאפשרת הנמכת מרכז הכובד וחלוקת משקל טובה יותר לפנים-אחור. כתוצאה מכך, התנהגות הכביש טובה משמעותית מבעבר, עם זוויות גלגול צנועות יותר, תגובות טובות לשינויי כיוון ויציבות גבוהה. להגה משקל טבעי יותר, אך הוא עדיין נעדר משוב וסובל מרדיוס סיבוב גדול במעט (5.5 מטר). הבלמים, לצערנו כמקובל בהיברידיות עם מערכת בלימה אוגרת-אנרגיה, בעלי פעולה לא אחידה ונטולי תחושה.

     

    מערך המיתלים כויל מחדש על הצד המוצק יחסית וזה אינו מפתיע, שכן טויוטה מייעדת לראב4 החדש חדירה מהירה וחד-משמעית לשוק הרכב באירופה. על כבישים מקומיים הנוחות סבירה במהירות נמוכה ובתנועה עירונית, אבל טובה משמעותית כשהמהירות עולה. גם בידוד רעשי דרך ורוח הופחת משמעותית.

     

    ראב4 (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

     

    סיכום

    ראב4 החדש טוב מקודמו בכל תחום. הוא נראה טוב ממנו מבחוץ ובפנים, הוא מאובזר טוב יותר ואיכות הנסיעה בו משופרת. בנוסף, גם צריכת הדלק טובה מבעבר וכאילו זה אינו מספיק, הוא זול בכ-20 אלף שקלים מהדגם היוצא. איך הוא לעומת המתחרים? במרבית התחומים הוא מיישר קו עם הטובים שבהם, אך הוא מציע בנוסף יחידת הנעה היברידית ייחודית בקטגוריה, עם כל היתרונות התדמיתיים והשימושיים. הייקור שעומדת להביא עמה ב-1 באפריל נוסחת המיסוי הירוק, עשויה להפוך אותו ליקר מדי, אך עד אז הוא צפוי לא רק להיות פופולארי מקודמו, אלא גם אחד המתמודדים הבולטים בקטגוריה אם לא המצליח מכולם.

     


    טויוטה ראב4 הייבריד

    טויוטה ראב4 הייבריד
    מנוע 4 צילנדרים
    נפח / סוג דלק 2,487 סמ"ק / בנזין-היברידי
    הספק מנוע בנזין 178 כ"ס ב-5,700 סל"ד
    מומנט מנוע בנזין 22.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד
    הספק / מומנט מנוע חשמלי 118 כ"ס / 20.6 קג"מ
    הספק משולב 218 כ"ס
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רציפה
    אורך 460 ס"מ
    רוחב 185.5 ס"מ
    גובה 168.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 269 ס"מ
    משקל 1,605 ק"ג
    נפח תא מטען 580 ליטר
    100-0 קמ"ש 8.4 שניות
    מהירות מרבית 180 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 21.7 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 105 גרם לק"מ
    מחיר רכב מבחן (בסיס) 177 אלף שקל (170 אלף שקל)
    כריות אוויר 7
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים