שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מיניוואן חדש מטויוטה

    גם בטויוטה הבינו שהחיים זה לא רק פקניק. לכן כנראה הם מחליפים אותו...

    תערוכת ג'נבה מהווה מבחינת טויוטה אירוע חשוב במיוחד, בעיקר מכיוון שהיצרן היפני מתכוון לסמן אותה כמועד ההסתערות המחודשת על שוק המיניוואנים האירופאים. איך הוא מתכוון לעשות זאת? עם כלי חדש המכונה "אוונסיס וורסו".
    מילא האוונסיס שתזכה לגרסה מתבקשת, מילא השימוש בוורסו כמו ביאריס לתיאור גרסה שימושית יותר - אבל מה על הפיקניק, המיניוואן הלא-כל-כך וותיק של טויוטה ? ובכן, למרות שזכה רק לארבע שנים של חסד, נתוני המכירות הפושרים בלבד באירופה שכנעו את היצרן לעשות מעשה, ולהחליף כמה שיותר מהר את הרכב הכושל.
    אגב, ביפן הוא כבר הוצג לא מזמן תחת השם "אופה". מטרתו בשוק היפני רווי הגרסאות להחליף בהדרגה את כל גרסאות הפיקניק, ויש כמה מהן - "איפסום", "גאיה" ו"נדיה".

    ככה הוא באמצע

    בניגוד למקובל, הוורסו החדש אינו גדול מהפיקניק היוצא. למעשה, הוא אפילו מעט קטן ממנו. לכן הוא מתמקם מבחינת גדול חיצוני בין מיניוואנים קטנים כמו הרנו סניק, לגדולים יותר דוגמת הרנו אספאס. אורכה של הגרסה היפנית 425 ס"מ, שמונה ס"מ בלבד יותר מהסניק, לא פחות מ-28 ס"מ קטנה מהפיקניק. גם בסיס הגלגלים - 270 ס"מ - מתאים להגדרת ה"באמצע".
    יחסית למיניוואן, הרכב החדש אינו גבוה במיוחד עם 152.5 ס"מ בלבד. לעומת זאת, רוחב הסרנים מלפנים ומאחור גדול מזה של הפיקניק, כך שלפחות מבחינת יציבות יש לו פוטנציאל גבוה יותר. למרות זאת מדברים בטויוטה על מרחב פנים גדול למדי והגרסה האירופאית, שאינה זהה כאמור ליפנית, תוצע עם שתיים או שלוש שורות מושבים.

    מנוע והנעה

    ביפן הציגה טויוטה את הרכב עם שני מנועי 16 שסתומים בעלי תזמון משתנה, השייכים למשפחת יחידות ההנעה החדשות של טויוטה - 2.0 ליטר ו-1.8 ליטר. יש גם שתי גרסאות הנעה: קדמית או כפולה.
    מנוע ה-2.0 ליטר המדובר זהה לזה של האוונסיס ומייצר 150 כ"ס ו-20.4 קג"מ ב-4000 סל"ד. מנוע ה-1.8 ליטר משחרר הספק מרבי של 136 כ"ס (17.4 קג"מ) או 125 כ"ס (16.4 קג"מ) בגרסת ההנעה הכפולה. המיניוואן החדש מוצע עם תיבה אוטומטית רציפה, כאשר בגרסת ההנעה הכפולה הוא מצויד בתיבה בעלת ארבעה הילוכים בלבד.
    באירופה תשווק בעיקר גרסת ה-2.0 ליטר הנעה קדמית, כאשר אליה יצטרף גם מנוע דיזל מסילה משותפת שמייצר 115 כ"ס. מבחינת מבנה מתלים בחרה כאן טויוטה בתפריט מוכר עם מקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור.

    יותר נוכחות

    לעומת המראה האנמי של הפיקניק היוצא מציג הוורסו עיצוב ייחודי, בעיקר בצללית, שם צדה את תשומת הלב קורה אחורית רחבה מאד עם חלון קטן ומשופע. הגרסה היפנית כוללת גם פנסים אחוריים אנכיים וצרים המקנים הופעה מעניינת גם לאחוריים, אולם נראה כי עבור הגרסה האירופאית תבחר טויוטה בפתרון שמרני יותר.
    בארץ נמנע עד כה היבואן מלהביא את הפיקניק, מכיוון שלמרות תג-מחיר תחרותי באירופה, הוא טען בנחרצות כי המחיר לשוק הישראלי לא יהיה אטרקטיבי. לצערנו וצערכם, קשה להניח שמדיניות זו תשתנה גם בעתיד הקרוב.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    נראה טוב...
    גם אם רק בגרסה יפנית בינתיים,
    עם מרחב פנים שאמור להיות גדול
    תצוגה דיגיטלית בעייתית
    קורה אחורית רחבה
    ואפילו עיצוב מעניין ללוח המכוונים
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים