שתף קטע נבחר

שוקולד לא רק לטבעונים

יזמי שוקולד פנדה, בני הזוג דניאל ואליה ברקת, רוצים להתרחב לעוד קהלים. למפעל הקטן שלהם בירושלים הגיעו מנטורים ויחד איתם ניסו לפצח את האתגר

בשיתוף בנק הפועלים

 

 
כתבת: יובל חנינוביץ, בימוי ועריכה: יותם קצור, הפקה: דולב לשם, צילום: מתן טורקיה

 

מה המשותף בין טבעונות, אהבה והממתק הנפוץ בעולם? שוקולד פנדה - השוקולד הטבעוני הראשון בישראל. ואם אתם תוהים מה קשורה לכאן האהבה, נספר לכם שמי שאחראים לייצור השוקולד המיוחד הם זוג יזמים טבעוניים בשם דניאל (הוא) ואליה (היא) ברקת, שבמהלך ייצור ופיתוח המוצר הטבעוני המדליק המבוסס על סויה וקוקוס, התאהבו והפכו לזוג גם בחיים.

 

לייצור של השוקולד הם הגיעו מההבנה שאין לטבעונים כיום שום תחליף ראוי לשוקולד חלב האהוב והם החליטו לקום ולעשות מעשה. זה התחיל בשנת 2015 בירושלים בניסיונות חוזרים ונשנים של השניים, עוד במטבח דירתו של דניאל, אשר ניסו לחקות את טעמו של השוקולד על ידי שימוש במרכיבים טבעיים שונים.

 

הקהילה הטבעונית מצידה הביעה עניין רב ביוזמה החדשנית, וכאשר בני הזוג ברקת פתחו בקמפיין מימון המונים באינטרנט במטרה לסייע להם להקים את העניין, הם הצליחו למרבה תדהמתם להגיע לסכום של 210 אלף שקל מגיוס המוני. היעד הראשוני, יש לציין, היה צנוע בהרבה ועמד על 30 אלף שקל בלבד. "הקהילה הטבעונית ממש התלהבה מהמוצר שלנו", מספרת אליה. "בקמפיין תמכו 2,400 איש, וכמות השוקולד שהתבקשנו להכין במהלכו לא נכנסה במטבח שלנו בבית, שלא לדבר על הלוגיסטיקה, אריזות המוצר והמשלוחים. הבנו שהעסק נהיה רציני יותר ממה שחשבנו ושאנחנו חייבים לחפש מקום יותר גדול".

 

  (צילום: אוהד צויגנברג )
יניב בן יוסף, מנהל מחלקת הייעוץ במט"י ירושלים עם דניאל ואליה(צילום: אוהד צויגנברג )

 

ואכן, שנה אחרי פתח הזוג את מפעל שוקולד פנדה באופן רשמי וכיום מופצות חפיסות השוקולד של החברה, כמו גם חטיפי שוקולד שונים המיוצרים במפעל, ב־250 חנויות ברחבי הארץ. השניים רוצים לחשוף את השוקולד שלהם לקהלים נוספים ולצמוח. זוהי גם אחת הסיבות שדניאל ואליה נרשמו לתחרות העסקים הקטנים שלנו, שבמסגרתה הגיעו אליהם מומחים שונים במטרה לייעץ ולקדם את העסק.

 

ראשון המגיעים למפעל הירושלמי הקטן היה יניב בן יוסף, מנהל מחלקת הייעוץ במט"י ירושלים, שעשה סיור בקווי הייצור, הציפוי והיציקה של המפעל יחד עם דניאל ואליה. במהלך הסיור סיפר דניאל ליניב, כי נכון להיום קווי הייצור במפעל פועלים במשך משמרת אחת ביום, פעם לייצור חטיפי שוקולד ופעם לייצור חפיסות שוקולד, הכל בהתאם לצורך. בתשובה לשאלת יניב מהם צווארי הבקבוק שבהם נתקלו השניים במהלך היייצור ענה דניאל: "צוואר הבקבוק העיקרי שלנו נוגע לשטח המפעל. נהיה פה קצת צפוף גם ברמת המקום למכונות, וגם ברמת המקום למחסנים והמלאים וזהו האתגר המרכזי. המכונות שהבאנו לא מזמן עזרו לנו לשדרג את יכולת הייצור בצורה משמעותית ואיפשרו לנו לאחרונה להתחיל להתרחב לעוד מוצרים".

 

בהמשך הסיור שאל יניב מהם קהלי היעד של המפעל ועל כך ענתה אליה כי: "כל הסיפור של פנדה התחיל מזה שאני ודניאל טבעוניים והיה לנו מאוד קל לפנות לקהל הזה וכך התחלנו בחנויות טבע ומסעדות טבעוניות. עם זאת, הדבר הבא מבחינתנו הוא להגיע לקהלים נוספים כמו לשומרי כשרות שרוצים קינוח פרווה טעים, כמו גם אנשים הרגישים ללקטוז ובעצם כל אדם שאוהב שוקולד טעים. אין סיבה שהמוצר ייועד רק לטבעונים".

 

אליה הוסיפה עוד כי היא ודניאל מוצאים אתגר רב בהגעה לקהלים אלו. "אם ניקח לדוגמה את הקהל הטבעוני, אז מאוד קל לנו להגיע אליהם דרך הפייסבוק. לעומת זאת לשומרי כשרות אין קבוצות בפייסבוק, כמו גם לרגישים ללקטוז, וזהו אתגר שיווקי בשבילנו, וכמו כן להעביר את המסר שהשוקולד הזה מתאים לכלל האוכלוסייה ולאו דווקא לטבעונים", הסבירה.

 

בסיכום המפגש עם השניים אמר בן יוסף: "דניאל ואליה הם שני יזמים מדהימים. הם חברו אחד לשני מתוך רעיון לייצר שוקולד טבעוני מתוך צורך שהם זיהו בעצמם בקהילה הטבעונית שהם חיים בה. הם עשו דרך מאוד משמעותית מהפעם הראשונה שבה פגשנו אותם ובביקור נחשפתי למפעל שלהם שמייצר מוצר איכות עם יכולת להגדיל את היקפי הייצור".


  (צילום: אוהד צויגנברג )
חן גודר, מנהל סניף פסגת זאב בבנק הפועלים עם בני הזוג(צילום: אוהד צויגנברג )

  

"מה שיפה במוצר שלהם זה שהוא מתאים לא רק לטבעונים אלא גם לאוכלוסייה הכללית. זהו שוקולד פרווה טעים שמתאים לקהל שומרי הכשרות שמחפשים ממתק לאחר ארוחה בשרית וכמו כן המוצר נטול לקטוז ומתאימים לאנשים הרגישים לו. על מנת להגיע לקהלים החדשים האלו צריך להתאים את המסר שלנו אליהם, ולכן דניאל ואליה צריכים לפעול בשני ערוצים מקבילים, האחד הוא ערוצי שיווק חדשים והשני הוא ערוצי הפצה והגעה לנקודות קצה שיחברו אותן לקהלים כמו משפחות לא טבעוניות או משפחות שבהן אחד מבני המשפחה הוא טבעוני".

 

"יתירה מכך, טרנד הטבעונות הוא טרנד עולמי שהולך וצובר תאוצה. בחו"ל השוק הטבעוני הוא לא אותו שוק כמו בארץ והמסרים הם אחרים, לכן צריך לנתח אותו נכון ולכן עם קצת סיוע הם בהחלט יוכלו לפרוץ מעבר לים".

 

המומחה השני שהגיע לסיור במפעל היה חן גודר, מנהל סניף פסגת זאב בבנק הפועלים, אשר סיפק לשניים מספר טיפים להתנהלות עסקית נכונה: "הגעתי היום לשוקולד פנדה ופגשתי את דניאל ואליה שהחליטו להקים עסק חדש וייחודי בתחום השוקולד", אמר. "הם לקוחות שלנו בבנק מלפני כשנה ויחד איתנו הם השקיעו במכונת ייצור חדשה, מה שמאפשר להם כיום לחלום יותר בגדול והעסק באמת צומח. מה שאני ממליץ להם כעת, ובאופן כללי לכל עסק שנמצא בתהליך צמיחה, הוא לנהל את תזרים המזומנים בצורה נכונה. בעסקים יש תמיד פער בין האשראי שהם מקבלים מהספקים לבין האשראי שהם נותנים ללקוחות. הרבה עסקים משלמים לספקים לפני שהם מקבלים את הכסף מהלקוחות וזהו אתגר גדול שאם לא פועלים בו נכון, יכול להפיל את העסק".

 

גודר הוסיף כי: "באופן אישי אני מאמין שבעוד חמש שנים שוקולד פנדה יתרחב להרבה מאוד רשתות בארץ וגם בחו"ל. זהו מוצר ייחודי שמתכתב עם הטרנד העולמי של הטבעונות כך שיש פה הרבה פוטנציאל".

 

בשיתוף בנק הפועלים 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
שוקולד פנדה
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים