שתף קטע נבחר

הפרלמנט הבריטי: דו"ח חריף נגד פייסבוק

בתום שנה וחצי של חקירת הרשת החברתית, הפרלמנט הבריטי מגיש מסקנות חריפות: קריאה ברורה לרגולציה מחמירה יותר, דרישה לפיתוח כלים שיסייעו למגר פייק ניוז וחקירות נוספות בנושא שימוש במידע משתמשים

הפרלמנט הבריטי נוקט עמדה ברורה נגד פייסבוק: אתמול (א') פורסם דו"ח מקיף המסכם 18 חודשי חקירה, מטעם ועדת דיגיטל, מדיה, תרבות וספורט של בית הנבחרים הבריטי, שבחנה לעומק את אופני השימוש של פייסבוק במידע של משתמשים. במרכז מסקנות הדו"ח - קריאה ברורה להעמקת החקירה, לרגולציה מקיפה ולשינוי חקיקתי סביב פייסבוק וחברות טכנולוגיה נוספות, במטרה "לתקן" את העוולות ולמנוע פגיעה נוספת בדמוקרטיה בחסותן.

 

פייסבוק (צילום: Shutterstock)
למנוע פגיעה בדמוקרטיה. פייסבוק(צילום: Shutterstock)

 

הדו"ח עוסק בהרחבה בכמה מהנושאים הבוערים ביותר שעלו לכותרות בשנתיים האחרונות בהקשר לפייסבוק: הפצה של מידע כוזב (פייק ניוז) בפלטפורמה, הסרת תכנים אלימים ופוגעניים מהרשת החברתית, מעורבות ומניפולציה של שחקנים זרים, קמפיינים ומודעות פוליטיות, פרשת קיימברידג' אנליטיקה והפרקטיקות הנהוגות סביב שימוש במידע, וגם המודל העסקי של פייסבוק והשוק המצומצם של פרסום דיגיטלי.

 

ההמלצות העיקריות של הדו"ח כוללות למשל הטלת אחריות משפטית על פייסבוק ופלטפורמות דומות סביב מדיניות הסרת התכנים הפוגעניים שלהן; מיסוי של חברות טכנולוגיה הפועלות בתחומי הממלכה המאוחדת; קריאה מפורשת לביקורת של שוק הפרסום הדיגיטלי ובחינת מימדי השליטה של פייסבוק בתוכו; תיקון חוק הבחירות הבריטי כך שיכלול סעיפים הנוגעים לקמפיינים דיגיטליים; וקריאות נוספות לרגולציה ולחקירה נוספת של פייסבוק סביב פרקטיקות השימוש שלה במידע פרטי של משתמשים.

 

מתוך המסמך המפורט עולה תמונה מורכבת עבור פייסבוק: אם המלצות הדו"ח יתקבלו, ענקית הטכנולוגיה צפויה לעמוד בפני מכשולים רגולטוריים משמעותיים - כולל גם בחינה מחדש של המודל העסקי שלה. לפי הדו"ח, המודל העסקי הנוכחי של פייסבוק, לפיו הרווחים שלה מגיעים מפרסום מבוסס מידע אישי, לא יעמוד במבחן הזמן ואף צפוי להרתיע משתמשים. כדי להשיב את אמון המשתמשים ברשתות חברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט - עליה לחשב מסלול מחדש.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים