שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כוחות סוס, זוכרים מה זה?
    היום מתעניינים במולטימדיה ובקישוריות לסלולרי, פעם עוד פתחו כאן מכסה מנוע כדי לראות מה מסתתר מתחתיו. אז בדקנו עבורכם: 10 המכוניות החדשות שמציעות את היחס הכי טוב בין הספק למחיר

    יותר ויותר רוכשי רכב מתעניינים באולם התצוגה במערכת המולטימדיה ובקישוריות שלה לסמארטפון שלהם. מקסימום בצריכת הדלק. אבל עד לא מזמן אנשים עוד נהגו לפתוח את מכסה המנוע ולהתעניין במה שקורה שם. בסוף, זה מה שמכונית צריכה לעשות לפני הכל: לנסוע, להאיץ ולעקוף.

     

    הכי הרבה כ"ס לשקל בישראל - פיז'ו 208 GTI ()
    הכי הרבה כ"ס לשקל בישראל - פיז'ו 208 GTI

     

    אז איזו מכונית נותנת היום הכי הרבה כוחות־סוס לשקל? מכוניות ספורט עתירות הספק בדרך כלל נופלות בחישוב הזה, כי תג המחיר שלהן בשמיים. מנגד, מכוניות זולות ובסיסיות מצוידות בדרך כלל במנועים, איך נאמר, בסיסיים גם כן. אבל כשהרצנו את הבדיקה גילינו בכל זאת חריגים לכאן ולכאן. כמה מכוניות ספורטיביות שמציעות יחס מצוין של כ"ס לשקל, ומנגד מכוניות בסיסיות עם הספקי מנוע מכובדים מאוד יחסית למחירן הזול.

     

    את יחס הכ"ס-לשקל הכי טוב בשוק הרכב, רק 680 שקל לכל כ"ס, מקבלים היום בפיג'ו 208GTI שנמצאת כבר קרוב לסוף חייה, אך עדיין נמכרת. עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין היא מפיקה 208 כ"ס, לא רע יחסית למחיר בסיסי של 142 אלף שקל. עוד סיבה להזדרז אם אתם בעניין של קטנה חמה: סביר להניח שהדור הבא יהיה יקר יותר, ושאילוצי זיהום האוויר יגדעו ממנועו כמה כ"ס.

     

    במקום השני, ההפך הגמור: המכונית הזולה ביותר בישראל עם שתי דוושות, דאצ'יה סנדרו הרובוטית. רק 900 סמ"ק אבל טורבו-בנזין עם 90 כ"ס, במחיר של 63 אלף שקל בלבד. וזה יוצא 700 שקל לכל כ"ס. במקום השלישי, שוב רכב מקבוצה אחרת לגמרי. יונדאי קונה זכתה לאחרונה לגרסת הנעה קדמית בלבד, שקיצצה 10,000 שקל מתג המחיר שלה, אבל הותירה את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו-בנזין, עם הספק נדיר ברמת המחיר הזו: 177 כ"ס, שעולים 126 אלף שקל. בקיצור, ג'יפון שדורש מכם רק 711 שקל לכל כ"ס.

     

    במקום הרביעי, עוד ג'יפון ועוד דאצ'יה. הדאסטר נמכר בעיקר בגרסת דיזל כפולת-מצמדים מוצלחת, אבל הדגם הבסיסי שלו מגיע דווקא עם מנוע 1.2 ליטר, טורבו-בנזין ו-125 כ"ס. המחיר: רק 90 אלף שקל, מה שמציב את היחס על 720 שקל לכל כ"ס. במקום החמישי: סוף-סוף קומפקטית חמימה למשפחה הממהרת. לסיוויק האצ'בק יש גרסת 1.5 ליטר, טורבו-בנזין כמעט כמו כל המכוניות ברשימה, עם הספק נאה של 182 כ"ס אלה 730 שקל לכ"ס, טוב יותר מקומפקטיות ספורטיביות חזקות וקיצוניות יותר שנמצאות בהמשך הרשימה.

     

    למשל פיג'ו 308GTI שמציעה 741 שקל לכ"ס, וסיאט לאון קופרה, שעבור כל אחד מ-290 הסוסים שלה תשלמו 796 שקל. דווקא שתי האחרונות בעשירייה מפתיעות

    למדי. ללא טורבו, ואפילו שני דגמים ותיקים שעומדים בפני החלפה. יונדאי i10 האוטומטית, בגרסה הבסיסית של מנוע ה-1.25 ליטר, מציעה יחס נאה של 800 שקל לכ"ס, בדיוק כמו מאזדה 3 עם מנוע ה-2.0 ליטר, 165 כ"ס. שתיהן מספקות ביצועים טובים יחסית למחיר, והמאזדה מוסיפה התנהגות כביש ספורטיבית באמת. הזדמנות לשקול אותה אם אתם בשוק למשפחתית חדשה, לפני שהמלאי יאזל לקראת הגעת הדור הבא שלה בסתיו.

     

     

    • פיג'ו 208GTI ידנית, 142 אלף שקל, 208 כ"ס, 682 שקל לכ"ס
    • דא'ציה סנדרו, 63 אלף שקל, 90 כ"ס 700 שקל לכ"ס
    • יונדאי קונה,,126 אלף שקל, 177 כ"ס, 711 שקל לכ"ס
    • דאצ'יה דאסטר ידני, 90 אלף שק'ל, 125 כ"ס, 720 שקל לכ"ס
    • הונדה סיוויק 1.5 ידנית, 135 אלף שקל, 182 כ"ס, 730 שקל לכ"ס
    • פיג'ו 308GTI ידנית, 200 אלף שקל, 270 כ"ס, 741 ששקל לכ"ס
    • סיאט איביזה אקסלנס, 91 אלף שקל, 115 כ"ס, 791 שקל לכ"ס
    • סיאט לאון קופרה, 231 אלף שקל, 290 כ"ס, 796 שקל לכ"ס
    • יונדאי i10 אוטומטי, 72 אלף שקל, 87 כ"ס, 800 שקל לכ"ס
    • מאזדה 3, 132 אלף שקל, 165 כ"ס, 800 שקל לכ"ס

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים