שתף קטע נבחר

שלך לנצח

קשה למכור מכונית יד שניה - גם בגלל הפקקים, אבל בעיקר בגלל המדינה

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

לפני כשבועיים שלושה התפרסם דו"ח מבקר המדינה, אחד הקשים בשנים האחרונות, בעיקר בכל הקשור למשרד התחבורה. מבקר המדינה מפנה אצבע מאשימה כלפי המשרד בגלל מה שהוא מגדיר "היעדר תכנון תחבורתי". בשפה פשוטה: אנחנו עומדים הרבה בפקקים.

 

ואדי ערה (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)

 

ולמה אנחנו עומדים הרבה בפקקים? כי בגלל העדר אלטרנטיבה תחבורתית יש כאן עודף מכוניות. מה זה אומר? שהרבה ישראלים מחזיקים במכונית. חשוב יותר: ישראלים רבים לא צריכים אותה, במיוחד בערים הגדולות. ולכן ישראלים רבים בוחרים ברכישת מכונית משומשת שתהיה מכונית נוספת בבית, או לחילופין בוחרים במכונית חדשה בגלל מחירה הנמוך. איך זה משפיע על מי שמחזיק במכונית משומשת וצריך למכור אותה? בשפה יפה: הוא אכל אותה.

 

כיום יש יותר ויותר דיווחים מסוחרי הרכב ואנשים פרטיים שמתקשים למכור מכוניות משומשות. מהסיבה הפשוטה שיותר ויותר יבואני רכב מציעים כיום מכירה במחירים נמוכים מאוד, בין היתר בזכות שיטות מימון שונות. המכוניות המשומשות שאכן קיימות בשוק נוהרות באלפיהן אל מגרשי המכירה הגדולים. לאלו יש אמצעים הרבה יותר משומנים למכירת מכוניות משומשות ממוכר פרטי. זאת אומרת שלרשתות הסחר הגדולות יש דרכים לפתות את הקונה, שמוכר פרטי פשוט לא יכול לבצע.

 

יש תקציבים לקדם מודעות מכירה, ובאינטרנט מדובר בנושא קריטי בגלל שמכונית שפורסמה אתמול כבר מזמן נעלמה בלוחות, ולבעלים שלה אין זמן להקפיץ מודעה כל שעתיים. זה אומר גם שחברות הטרייד אין הגדולות מציעות כיום עסקאות מימון שהצרכן הפרטי פשוט לא יכול לעמוד בהן.

 

למשל, תשלומים על המכונית שמאפשרים לשים מקדמה יחסית קטנה (או כלל לא) על המכונית ואת היתר בתשלומים. יותר מזה: רשתות הטרייד-אין הגדולות מצוידות במשאבים שלא ממש מאפשרים לצרכן הפרטי להתמודד מבחינת היקף התיקונים וגם מבחינת היקף האחריות. כלומר אם יש ליקוי במכונית שקונים מרשת טרייד אין אז יש אחריות. מוכר פרטי לא יכול לעמוד בתנאים כאלה.

 

זו לא הבעיה היחידה: באפריל הקרוב, כלומר ממש מעבר לפינה, עומדים לשנות את שיטת החישוב של המס המוטל על המכוניות החדשות. כלומר יבואני הרכב כבר כעת מתכוננים ושומרים עשרות אלפי מכוניות במלאי. המכוניות האלה ישוחררו לשוק המכוניות החדשות בחודשים הקרובים, וזה אומר שבדגמי מכוניות רבים תהיה לנו "הצפה" של מכוניות מוזלות, יד ראשונה אפס קילומטרים. וזה אומר שהן ימכרו בהנחות משמעותיות, כלומר שוב יש לנו גורם מאסיבי שלא יאפשר לנו למכור את המכונית המשומשת שלנו במחיר סביר, כי יהיה היצע חדש במחיר מוזל.

 

בקיצור, השוק ממש לא נראה מבטיח אם יש לכם מכונית משומשת למכירה, בטח שלא אחת בת שנה או שנתיים, אלא אם תתפשרו במחיר - והרבה. מה עושים? עוברים לשיטה שנהוגה בארצות הברית: עוברים לליסינג תפעולי פרטי: משלמים עבור המכונית מקדמה בגובה סביר, לאחר מכן תשלומים חודשיים שנקבעים לפי עלות המכונית ויכולת ההחזר של הצרכן - ותשלום סופי בסוף.

 

ואם לא רוצים לשלם תשלום סופי, אז אפשר להשתמש בו כמקדמה עבור המכונית הבאה. היתרון הגדול הוא העלויות הנמוכות, ומעבר לכך העובדה שחברת הליסינג נושאת בעלויות התחזוקה, אך יותר חשוב מהכול: מדובר בשיטה שבאמת מכינה את הצרכן למה שהולך להתרחש בשוק הישראלי בקרוב מבחינת חוסר יכולת למכור את המכונית המשומשת.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים