שתף קטע נבחר

עומדים באתגר

קשה למכור מכונית יד שניה - ועוד יותר קשה למכור אותה עכשיו כשהשוק מוצף במכוניות חדשות וזולות. לא חייבים לצאת מזה בשן ועין

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

ו...הופ! הגענו לרבעון השני של שנת 2019. רבעון שבכירי ענף הרכב טוענים שיהיה הקשה ביותר עבור ענף הרכב המשומש בישראל. וכי למה? ובכן, את התשובה לשאלה הזו מעניקה לנו לא אחרת ממדינת ישראל והמס החדש שהושת על כולנו.

 

   (צילום: דנה קופל)
(צילום: דנה קופל)

הנה ההסבר: באחד בינואר נכנס לתוקף מס קניה חדש שנקרא המס הירוק. עקרונית על רוב המכוניות החדשות בישראל מוטל מס קניה וגובה המס הזה הוא 83 אחוזים. מהמס הזה מורידים סכומים שמגיעים עד פלוס-מינוס 17 אלף שקלים והם נקבעים בהתאם לכמה גורמים מזהמים המכונית פולטת מאגזוזה. עד כאן הכל טוב ויפה. אבל... המס הזה נכנס לתוקף ב-1 באפריל, וזה אומר שהחל מאותו יום המחירים של רוב המכוניות החדשות התייקרו. עד כאן אתם מכירים.

 

הנה ההסבר שלנו על מה קורה כעת בשוק. נתחיל עם זה שיש הרבה אנשים שחושבים שזה שהמכונית שלהם משומשת בת חצי שנה עד שנה זה טוב, כי היא יכולה להימכר בקלות. הם טועים. בואו נגיד שיש לכם מכונית יפנית מודל 2019. היא רק בת חודש ואפילו הניילונים במושב האחורי שלמים - כי חשוב לכם לשמור עליה. בגלל המס יבואן הרכב מעלה את המחיר של המכונית מהדגם החדש בארבעת אלפים שקלים.

 

מעולה, כי אז שלכם עולה בערך בשלושת אלפים שקל - לכאורה. אבל יש כאן בעיה: יבואן הרכב מוכן ומזומן ללקוחות שיבואו ויגידו לו שבמחיר הזה לא קונים: ליבואן הרכב יש יכולת למשל להעניק תשלומים, שזה מעולה למי שיקנה ממנו. יש לו יכולת לעשות מבצעים והנחות והטבות למועדוני לקוחות, שזה גם מצוין כמובן, ויש לו יכולת לעשות טרייד אין למי שיבוא אליו. לכם אין יכולת לעשות שום דבר, חוץ מלפרסם את המכונית ולעמוד בשמש כדי לחכות לקונים שלכם שאולי יגיעו, ואולי ילכו ליבואן הרכב.

 

ויש עוד בעיה: המכוניות שכבר הגיעו. למי שלא יודע, במהלך החודשים הראשונים של השנה, לפני שהמס החדש נכנס לתוקף, יבואני הרכב שיחררו מעל 60 אלף מכוניות מהמכס. זו לא הגזמה, זה נתון של מדינת ישראל. ואז הם שמו אותם לדגירה ארוכה כדי לשחרר אותם לשוק. ועכשיו הרכבים האלה משתחררים. קנו אותם בעצם בזול לפני המס, מוכרים אותם ביוקר אחרי. אבל זהו שלא, כי רוצים למכור אותם. ותאמינו לנו שמרוויחים עליהם יפה - למרות עלויות המימון שנוספו להם מתשלום המכס. אז מה עושים? מוכרים, מוכרים הרבה ובהנחות.

 

מוכרים מכוניות שהגיעו לפני כמה חודשים לחברות הליסינג, ולציבור, ובחלק גדול מהמקרים עושים ללקוח טובה: מוכרים לו במחיר נמוך יותר ממכונית חדשה, בגלל שיש לנו כאן שולי רווח. מי נפגע מהמהלך הזה? מי שרוצה למכור עכשיו מכונית חדשה. כי אם לך יש מכונית שעולה נגיד 70 אלף שקל, אתה שמח כי היא ממש עכשיו התייקרה וליבואן הרכב יש מכונית שעולה 75, אבל הוא מוכר ב-70 בגלל שהוא קנה את המכונית בזול. אז למי הקונים הולכים? אליך, שיש לך יד שנייה? או ליבואן הרכב שמוכר במחיר דומה ואפילו נותן תשלומים? מבינים? אין ללקוח סיבה להגיע אליך למוכר הפרטי.

 

אולי עכשיו הגיע הזמן להשתחרר מהתפיסות המיושנות של שנות השבעים, שפשוט חייבים מכונית ביד. הימים בהם מכונית שמרה ערך נגמרו. אתם הרי רואים מה קורה בשוק. והפיצוח של זה? ליסינג תפעולי פרטי: תשלום ראשון בגובה שניתן לעמוד בו בקלות, תשלומים חודשיים לא גבוהים – ומכונית חדשה בחניה מבלי להעמיס עוד הלוואה או שיעבוד בבנק. אגב, גם עם תכנית תחזוקה שבה מטפלת חברת הליסינג. עד כדי כך שגם תיקון תקרים נכלל בה, גם טסטים, ואם יש לכם פנצ'ר, זה בסדר : אפשר גם לסדר שירות החלפת גלגל.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים