שתף קטע נבחר

בשנחאי יסדתי את עיר המכוניות

לא מה שהייתה פעם. לאנשי שנחאי תוכניות להפוך למקבילה המזרחית של דטרויט. שיהיה

אם להאמין לפרסומים זרים, שנחאי שבסין תהפוך תוך שנים מספר לעיר מכוניות בינלאומית. הכרך הענק, שתעשיית המכוניות הייתה במשך שנים אחד מהסקטורים המשמעותיים בה, היא ללא ספק בחירה טבעית למיקום התעשייה המתפתחת.
סין, העוברת לאחרונה מהפכת מינוע דרמטית, תזכה לשיפור מהותי בהתפתחות התעשייה בתוך כחמש שנים עם הפיכתה למרכז אזורי של יצרני הרכב.
פיתוחה של שנחאי כ"עיר מכוניות" תבסס עוד יותר את מעמדו של קונצרן פולקסוואגן בסין, שסביבו תוקם העיר. פולקסוואגן הוא כיום היצרן הזר בעל הנוכחות הגדולה ביותר בסין. היצרן הוא ספק חלקי החילוף ובעל מרכז ההחלפה לרכב מיד שניה הגדול בסין, זאת מעבר להיותו ספק מרכזי של רכב חדש.
העיר החדשה שתקום אמורה לספוג טכנולוגיות ושיטות ניהול חדשניות מהמערב ולהיות מנותקת, עד כמה שניתן, מהתעשייה הסינית. ההשקעה המתוכננת מוערכת בכ-35 מיליארד יואן והרווח הצפוי יעמוד על כ-150 מיליארד יואן, שהם כ-14% מסך הרווח של כלל התעשייה בשנחאי.
כמובן שבשונה מעיר המכוניות של ארה"ב, דטרויט, לא צפויים בשנחאי יצרני רכב סיניים אלא שילוב מרוכז של יצרנים זרים המיועדים לקדם את המדינה לעבר עתיד ממונע יותר, כל זאת תחת ברכת הממשלה האדומה.
הצעד האחרון בתחום הרכב בסין בא בהמשך לפתיחת השוק הסיני למגוון יצרנים זרים וביניהם יפנים, אמריקנים ואחרים. בין השאר החלה מאזדה לבנות חלק מדגמי הפארמסי שלה בסין וכך עושה גם GM עם דגם ה"סיל" שלה, שהוא למעשה קורסה סדאן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שנחאי. תהפוך לדטרויט של סין...
צילום: מתוך אתר פולקסוואגן
עם פולקסוואגן בראשה
צילום: מתוך אתר פולקסוואגן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים