שתף קטע נבחר

מילה תשקיע מיליון אירו בשיווק מוצריה בישראל

מילה בחרה בישראל כאחד השווקים הראשונים להשקת שואב האבק האלחוטי הראשון שלה. מנכ"ל החברה ריינהרד צינקן אומר בריאיון ל-ynet שהחברה גם תשקיע ברכישת טכנולוגיות ישראליות. וכן, הוא מעריץ מושבע של ההייטק הישראלי

חברת מילה (Miele) הגרמנית עומדת להשקיע מיליון אירו בהגברת מאמצי השיווק שלה בישראל וכן להשקיע סכומים משמעותיים בחברות טכנולוגיה ישראליות, כך אומר ל-ynet ד"ר ריינהרד צינקן, מנכ"ל ובעלים משותף בחברה. לדבריו, החברה מנהלת מגעים עם מספר חברות ישראליות כדי לשלב את הטכנולוגיות שלהן במוצרי החברה. לפני שנתיים השיקה החברה את תנור האפייה Dialog המבוסס על טכנולוגיה של חברת גוג’י (Goji) הישראלית, תנור ראשון מסוגו בעולם המבוסס על יכולת למקד קרינת RF מדוייקת. לדברי צינקן, כעת יש טכנולוגיות ישראליות נוספות על הכוונת.

 

בשיחה שנערכה במהלך תערוכת IFA 2019 בברלין בשבוע שעבר אמר צינקן: "אנחנו מאמינים בשוק הישראלי, מאמינים שהכלכלה בישראל תישאר יציבה ואני חייב להודות שאני מעריץ של ישראל. יש בישראל הרבה אנשים מבריקים, מובילי טכנולוגיה נחבאים. בכל פעם שאני מגיע לישראל אני נהנה, לא רק בגלל ההיסטוריה והתרבות אלא גם בגלל היא ארץ מעניינת לעסקים”. מהחברה נמסר כי צינקן יגיע לישראל בתחילת 2020 לסדרת פגישות במטרה לגייס טכנולוגיות של מספר חברות ישראליות בתחום האינטרנט של הדברים (IoT) והבינה המלאכותית.

 

ריינהרד צינקמן מנכ
צינקן. השקעה משמעותית בישראל(צילום: דוברות Miele)

 

הגברת מאמצי השיווק של מילה בישראל נעשית על רקע השקתו של שואב האבק האלחוטי הראשון של החברה, Triflex HX1, שהוצג בתערוכת IFA 2019 בשבוע שעבר. אחרי שנים בהן דגלה בשואבי אבק מסורתיים היא נכנעה למגמת השוק ופיתחה שואב אלחוטי. במילה טוענים שטכנולוגיות השאיבה והסינון של המוצר עולות על כל המתחרים וגם שולבו בו יכולות חדשות שאין במוצרים מקבילים. צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה המייבאת את מוצרי מילה, משוכנע שמדובר במוצר שיכבוש את השוק הישראלי גם מול השליטה הבלתי מעורערת של השואבים של דייסון הבריטית.

 

במילה התקבלה החלטה יוצאת דופן לכלול את ישראל בין ארבע המדינות בהן מושק המוצר לראשונה, לצד גרמניה, שוויץ ואוסטריה. ההערכה בחברה היא, ששואב האבק החדש יגיע לנתח שוק של 30%. כיום מחזיקה דייסון בנתח שוק העולה על 90%. צינקן אומר שמילה תגדיל את הפרופיל שלה בשוק הישראלי: “אנחנו עומדים להשקיע עם אלקטרה מוצרי צריכה, יש לנו תוכניות צמיחה משמעותיות ואנחנו מאמינים שאפשר יהיה להשיג הרבה יותר בשוק הישראלי על ידי השקעות נוספות". לדבריו מדובר בהשקעות בתחומי השיווק, הפרסום והתצוגה.

 

האם יש לכם כוונה להכניס עוד טכנולוגיות ישראליות למוצרים שלכם?

 

"יש בישראל הרבה טכנולוגיות שאנחנו עשויים להתעניין בהן. יש לנו סקאוטרים, שמבקרים בקביעות בישראל ונמצאים בדיאלוג עם הרבה חברות ישראליות. אני מלא כבוד למהנדסים ישראלים ליכולות ולרעיונות. אני מאמין שיש הרבה פוטנציאל".

 

השקת שואבק Miele IFA2019 (צילום: יח
חנות הדגל של מילה באמסטרדם. בקרוב בישראל?(צילום: יח"צ)

 

תערוכת IFA היא המגרש הביתי של חברות מוצרי הצריכה האלקטרוניים האירופאיות, בהן בוש, AEG, בקו, אלקטרולוקס, גרונדיג וכמובן מילה, שנחשבת למובילה באירופה הן בהיקף ההשקעה והחדשנות והן בגובה המחירים של מוצריה. אבל השנה נראה היה שמתחרות אסייתיות נכנסות לשוק האירופי במלוא העוצמה, חברות כמו סמסונג, LG, שארפ, האייר, הייסנס ואחרות, עם טכנולוגיות מתקדמות, אפליקציות ובינה מלאכותית, ולראשונה נראה שיש איום אמיתי על ההגמוניה האירופאית. הטכנולוגיות הישראליות עשויות להיות בדיוק מה שדרוש לאירופאים כדי להתמודד עם האיום.

 

נראה שאתם נמצאים בתחרות טכנולוגית קשה מול חברות מאסיה. האם תצליחו להתמודד מולה?

 

"המכונה הראשונה שלנו יצאה לשוק לפני 120 שנים ומאז המנטרה שלנו היא 'תמיד טוב יותר'. אנחנו מאמינים שגם בעידן של התקדמות טכנולוגית מהירה מכשירים איכותיים צריך להחליף לאט, כל חמש עד עשר שנים. העניין השני הוא הטכנולוגיה שלנו, והוכחנו לאורך השנים שאנחנו תמיד בין המובילים בטכנולוגיה".

 

אבל יצאתם עם שואב האבק האלחוטי אחרי חברות אחרות.

 

"המטרה שלנו אינה להעתיק. כן, מותר להסתכל על המכשירים של המתחרים שלנו, לפרק אותם, לבחון אותם. גם לאחרים יש רעיונות טובים ומהנדסים טובים. אבל מה שחשוב לנו זה לא מה שיש בשוק עכשיו או שיהיה מחר, אלא מה שיהיה בעוד חמש שנים. איך המשפחה תשתנה, איך החיים ישתנו, מה הצרכנים יצטרכו, על מה הם יהיו מוכנים לשלם. אלה השאלות שמובילות את המהנדסים שלנו ואנחנו חושבים קדימה על ידי הבנת מה שיש בשוק עכשיו”.

 

השקת שואבק Miele IFA2019 (צילום: יח
Triflex HX1 - "יכולות שאין לאחרים"(צילום: יח"צ)

 

 

אילו מוצרים חדשים נוספים אתם מתכננים להכניס לשוק?

 

"קשה לענות על השאלה הזו בלי לחשוף יותר מדי. אבל אני יכול להגיד שכרגע הצגנו את סדרת Generation 7000 של תנורים עם המון רעיונות מבריקים וייחודיים, ואנחנו כבר עובדים על Generation 8000. גם בתחום מכונות הכביסה יש לנו הרבה רעיונות בקנה, ובתחום שואבי האבק השאלה היא עד כמה תתפוס השאיבה האלחוטית וגם שם יש לנו רעיונות למוצרים עתידיים. מעניין לצייין ש-74% מהמוצרים שהצגנו בתערוכת IFA הם מוצרים בני חצי שנה עד שנה.

 

חברת מילה נמצאת בשליטתן של משפחות מילה וצינקן מאז הקמתה בשנת 1899. ריינהרד צינקן הוא דור רביעי של משפחת צינקן, והוא מנהל את החברה במשותף עם מרקוס מילה, דור רביעי למשפחת מילה. המוצר הראשון של החברה היה מכשיר לייצור חמאה והמוצר השני היה מכונת כביסה. מרבית הייצור של החברה מתבצע במפעלים בגרמניה.

 

"לאורך השנים לא פעם הגענו לשוק הרבה לפני שהיה ביקוש", מספר צינקן, "הצגנו את מדיח הכלים ראשונים באירופה ב-1929 אחרי קריסת הבורסה בניו יורק, במחיר מקביל לשכר של שלוש שנים של עוזרת בית, ואיש לא רצה את המוצר אבל בשנות ה-50 הוא המריא. כך היה ב-1958, כשאבא שלי פיתח מכונת כביסה עם הזנה קדמית וחימום מים, ואמר לו שזה בלתי אפשרי ואיש לא יקנה את זה. המחיר של המכונה היה כמחצית ממכונית חיפושית, זה היה באמת מאוד יקר ובכל זאת היה הצלחה ענקית".

 

השקת שואבק Miele IFA2019 (צילום: יח
תערוכת IFA, אירוע השקת שואב האבק החדש של מילה. מימין: ריינהרד צינקן, אקסל קניל, מרקוס מילה(צילום: יח"צ)

 

האם מסלול ההתקדמות הזה יכול להימשך גם ב-2019, מול החדשנות של חברות כמו סמסונג ו- LG עם חיבור למסכי מידע, רשתות חברתיות, אפליקציות ובינה מלאכותית? אפשר להתרשם שהחדשנות של מילה היא שמרנית יותר, ומתמקדת בטכנולוגיות האפייה, הכביסה או השאיבה עצמן. כך למשל תנור ה-Dialog משתמש בטכנולוגיה דומה למיקרוגל, אבל מאפשרת דיוק מירבי בטמפרטורה לחלקים שונים של המזון שבתנור, בתנורים מסדרת Generation 7000 החדשה נוספו תכונות כמו שמירה מפני אפיית יתר ובמכונות הכביסה והייבוש פותחה טכנולוגיה לקיצור משמעותי של זמני הטיפול.

 

אז אמנם במילה צועדים עם הזמן ומוסיפים תכונות חדשות כמו שליטה באמצעות אפליקציה, צילום פנימי בווידאו ועוד, וגם מאמצים רעיונות של המתחרות, כמו הוספת בגדים למכונת הכביסה במהלך עבודתה וכמו שואב האבק האלחוטי, אבל במילה עושים את זה אחרת: עם הרבה השקעה במחקר ופיתוח ועם מחירים עם הרבה ספרות שמגדירים את שוק היעד בין סביון להרצליה פיתוח. מה שעלול להתברר כאסטרטגיה פחות מתאימה לעידן הנוכחי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  דוברות Miele
צינקן. השקעה משמעותית בישראל
צילום: דוברות Miele
מומלצים