שתף קטע נבחר

הקרב על ראשות מועצת התלמידים הארצית: "בחירות שלישיות? דוגמא עצובה לנוער"

נמרוד פפרני ונועה ואקנין בני ה-17, נאבקים על הזכות להוביל את מועצת התלמידים, ומתעקשים כי היא עדיין רלוונטית: "אנחנו הקול של הנוער". על תוכנית הלימודים: "המסרים בשיעורים לא רלוונטיים". צפו בעימות באולפן ynet

 

 

 

היום (ד') יתקיימו הבחירות לראשות מועצת התלמידים והנוער הארצית וכ-40 נציגי המועצה הארציים יבחרו את מי שיוביל אותה בשנת הלימודים הקרובה. מועצת התלמידים הונוער הארצית היא הגוף היציג של התלמידים במערכת החינוך, והיא הובילה מספר מאבקים חשובים לאורך קיומה, ובהם הורדת גיל הבחירה בבחירות לרשויות המקומיות מ-18 ל-17, כמו גם קידום חוק זכויות התלמיד.

 

הבחירות מתקיימות לאחר שעמית ריבק, היו"ר הקודם, התפטר לאחרונה במפתיע מתפקידו ובאולפן ynet סיפרו הבוקר שני המתמודדים, נמרוד פפרני ונועה ואקנין, על המרוץ, ועל הבעיות המרכזיות עימן מתמודדים כיום בני הנוער במערכת החינוך. השניים גם התייחסו לטענות שעלו לאחרונה נגד המועצה, על בעיות פנימיות וחוסר רלוונטיות, וביתר שאת מאז שרכזת מועצות התלמידים הדרה רוזנבלום סיימה לפני כשנתיים את תפקידה לאחר כ-25 שנים.

 

הבחירות למועצת התלמידים הארצית אולפן ynet (צילום: אלי סגל )
נועה ואקנין ונמרוד פפרני (צילום: אלי סגל )

"מועצת התלמידים היא גוף רלוונטי", אומר פפרני, תלמיד י"ב בן 17 מתיכון 'דה שליט' ברחובות, שמכהן כיושב ראש מועצת התלמידים בעירו וכנציג פעיל במועצת התלמידים והנוער במחוז מרכז. "אנחנו משקפים את הרצונות של הנוער ומייצגים את הנוער בממשלה ובכנסת, איפה שצריך. יכול להיות שבשנים האחרונות הלכנו בדרך שאני לא מסכים איתה לגמרי ואנחנו מתמודדים לתפקיד היו"ר בשביל לשנות את זה. יש גם לקדם את זכויות הנוער וזכויות התלמיד. צריך להעלות את המודעות של התלמידים לזכויות".

 

ואקנין, תלמידת כיתה י"א בת 17 מאולפנת בני עקיבא בערד, אשר מכהנת כיו"ר מועצת התלמידים בעירה וכסגנית יושבת ראש מועצת התלמידים והנוער במחוז דרום, אומרת כי "אנחנו הקול של הנוער. אנחנו מעבירים את המסר דרך הנוער והגלגלים השונים. האם מקשיבים לנו? תלוי איך אנחנו מעבירים את המסר שלנו. בסופו של דבר הקול שלנו הוא זה שקובע".

 

"אין הדתה במערכת החינוך"

על רקע טענות אשר נשמעות מזה שנים להיעדר רלוונטיות של תוכניות הלימודים בבתי הספר כיום ודרכי ההוראה, התייחסו השניים לנושא. "הבעיה הכי קריטית כיום היא הרלוונטיות של המסרים שמעבירים לתלמידים בשיעורים, וגם התכנים ואיך שהם מועברים", אומרת ואקנין ופפרני מסכים איתה: "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למאה ה-21. מערכת החינוך עושה את זה בשנים האחרונות, וצריך להתאים את מה שלומדים לאיך שלומדים".

 

גם לטענות על הדתה במערכת החינוך, לפיהן מערכת החינוך הממלכתית מערבת יותר ויותר תכנים דתיים בתוכניות הלימודים במקביל להכנסת עמותות דתיות לבתי הספר, הגיבו השניים וטענו כי לדעתם אין כיום שום הדתה. "אני בבית ספר חילוני לגמרי ולא הרגשתי הדתה", אומר פפרני, וואקנין מסכימה איתו. "גם באולפנה לא כופים את הדת על הבנות. הבנות שם מרצון והן בחרו את זה". בתוך כך, התבקשו המועמדים להציג את עמדותיהם לגבי שלושה נושאים שעומדים במרכז סדר היום במדינת ישראל כיום:

 

בחירות שלישיות.

פפרני: "מאוד עצוב לי שהגענו למצב של בחירות שלישיות ואני מקווה שאלו יהיו האחרונות".

ואקנין: "חבל לי שזו ההנהגה של המדינה, ושזו הדוגמה שהיא מעבירה לבני הנוער".

 

תחבורה ציבורית בשבת

פפרני: "אם יש עיר שיכולה לעשות תחבורה ציבורית בשבת, ויש כאלו, זו זכותה לגמרי. זה חשוב שתהיה תחבורה ציבורית בשבת לבני הנוער".

ואקנין: "אין לי עמדה בנושא. בעיר שלי אין תחבורה ציבורית בשבת, ואני לא צריכה את זה כי אני שומרת שבת".

 

נישואים חד מיניים.

פפרני: "אני בעד ותומך".

ואקנין: "אני בעד שכל אחד יעשה מה שמתחשק לו. אף אחד לא קובע לי ואני לא קובעת לאף אחד.

 

מהו הדבר שהכי חשוב לכם לשנות?

פפרני: "איך יראה השיעור העתידי, איך אני אגיע לבית הספר ואמצה את כל היכולות שלי בכיתה".

ואקנין: "איך השיעורים מועברים, וגם החיבור והגיבוש בין החברה הערבית ליהודית".

 

במשפט אחד, למה כדאי לבחור בכם?

פפרני: "עם הניסיון והייצוג של הנוער אני יכול להביא את מה שהנוער צריך".

ואקנין: "עם הדברים שאני מבינה בהם והניסיון שצברתי אני יכולה להוביל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי סגל
נועה ואקנין ונמרוד פפרני
צילום: אלי סגל
מומלצים