שתף קטע נבחר

קצת פלפל לדייהטסו

ה-YRV, שנחת אצלנו בארץ לאחרונה, מקבל בז'נבה מגדש טורבו

לא שמישהו חשב שהדייהטסו YRV הנו כלי ספורטיבי, ואף אחד וודאי לא התלונן על מחסור בכוח ממנוע ה-1.3 ליטר הרגיל. ואולם אנשי דייהטסו, נאמנים לייחוד ולמוזרות, הציגו בתערוכת ז'נבה את ה-YRV טורבו. וכך מקבל הכלי המוזר, שהוא ספק סופר- מיני, ספק מיניוואן, תוספת כוח משמעותית ביותר של 40 כ"ס!!!. עם 127 כ"ס הגרסה החדשה חזקה כמעט כמו גרסאות ספורטיביות של קטנות אירופאיות ועולה מבחינת הספק על מה שמציע היאריס T של טויוטה. תוספת מגדש הטורבו הביאה גם לצמיחה משמעותית ביותר של המומנט ל-17.4 קג"מ שמושגים ב-3200 סל"ד. מדובר בנתוני הספק ומומנט הגבוהים כמעט ב-50% מן הגרסה הרגילה. יחידת הכוח מבוססת על מנוע ה-1.3 ליטר בעל תזמון שסתומים משתנה, שהוצג ב-YRV, אשר קיבל מגדש טורבו עם מצנן ביניים.

אוטומטי

באופן מפתיע משדכת דייהטסו את מנוע הטורבו החזק לתיבה אוטומטית עם ארבע הילוכים, אשר הנה דומה לזו שמשרתת את הדגם הרגיל. התיבה מצויידת באפשרות לתפעול ידני עם מתגים שממוקמים על גלגל ההגה, כמו בסיריון 1.3 ליטר. ואולם באופן מוזר לא פחות, ברכב שהוצג בז'נבה ניצב בורר ההילוכים דווקא על גלגל ההגה. זה אמנם מותיר רצפה שטוחה אבל לא ממש מקובל בכלי עם ימרה ספורטיבית מסוימת. עדיין לא ברור איך תיראה הגרסה האירופאית מבחינה זו.
חיצונית קיבל הכלי החדש, שגם כך מתהדר באיפור אגרסיבי, עוד מספר תוספות לטובת המראה, כמו ספולרים וחצאיות מוגדלות ומוגזמות. מבפנים הוא זכה לתא נוסעים "לוהט" יותר עם מושבים ספורטיביים ושימוש רב בריפוד ושטיחים אדומים. יש גם גג זכוכית גדול נפתח. שיווק הרכב החדש באירופה יחל רק בנובמבר וליבואן הישראלי, שכרגע לא מתלהב במיוחד מהאפשרות להביאו, נותר עוד זמן להחלטה סופית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהטסו YRV...
הפעם עם מגדש קטן, הספק גדול...
ועיצוב הולם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים