שתף קטע נבחר

חיבור עם הקרובים ביותר, דרך חיבור מרחוק - אלפי קשישים כבר השתתפו ביוזמות לגיל השלישי של סמסונג ומטב

התקופה האחרונה אינה פשוטה עבור כולנו, אבל היא מאתגרת במיוחד עבור אוכלוסיית הגיל השלישי, אשר נאלצה לעבור ברגע אחד לחיבור מרחוק עם בני המשפחה, ריחוק חברתי ובדידות. מגוון מיזמים של חברת סמסונג ועמותת מטב מציעים לבני הגיל השלישי את הכלים להתחבר לעולם הדיגיטלי ולשמור על קשר וקהילתיות, גם מרחוק. במוקד הטלפוני שהוקם התקיימו יותר מ-1,100 שיחות, ולמעלה מ-440 קשישים חוברו עד כה לזום ולאמצעים טכנולוגיים

אחת מהאוכלוסיות שנפגעו בצורה הכואבת ביותר כתוצאה ממשבר הקורונה הנוכחי, היא אוכלוסיית הגיל השלישי. גם היום, אחרי שהסגר עבר והמדינה חזרה לסוג-של-שגרה, ההמלצה היא להימנע מביקורים אצל בני משפחה מבוגרים, במיוחד כאלו עם מחלות רקע שונות.

 

אל מול האתגר הגדול של הריחוק והבדידות, עמותות, חברות מסחריות וגופים ממשלתיים מציעים כלים ופתרונות שיסייעו לבני הגיל השלישי. החל ממוקד טלפוני המסייע למבוגרים לתפעל אפליקציות לחיבור מרחוק שערך כבר יותר מ-1,100 שיחות, ועד יוזמות דיגיטליות לשמירה על קשר אנושי וקהילה מגובשת, שחיברו כ-450 קשישים מכל רחבי הארץ - אלו חלק מהפתרונות שמבוגרים ברחבי ישראל מאמצים בימים אלו.

 

סמסונג - נשארים יחד בבית 

 

כך מחברים בין בני הגיל השלישי לאהוביהם - באמצעות חיבור לעולם הדיגיטלי

אחד מהפתרונות שגובשו לאחרונה עבור בני הגיל השלישי בישראל, הוא המוקד הטלפוני הייעודי אותו הקימה חברת סמסונג, שכל מטרתו לתת מענה לבני הגיל השלישי בישראל בתקופה זו.

 

סמסונג, אשר פעילה כבר יותר מעשור בפרויקטים של תרומה לקהילה, מפעילה את המוקד בשיתוף עמותת מטב, המתמחה בטיפול, סיעוד ושירות לקשישים.

 

המוקד זמין במספר 8021* מכל טלפון, בימים א'-ה' בשעות 9:00-14:00.

 

 

  (צילום: אילן צפירה)
(צילום: אילן צפירה)

 

הנציגים העובדים במוקד מעניקים מענה אנושי ואישי לבעיות ושאלות של קשישים בכל נושא, עם דגש על חיבור האוכלוסייה המבוגרת לאמצעים דיגיטליים, מתוך מטרה להקל על תחושת הבדידות והריחוק מהבני המשפחה והחברים אשר נכפה עליהם לאחרונה.

המוקד רשם הצלחה גדולה עם יותר מ-1,100 שיחות תוך זמן קצר, והוביל את סמסונג ומטב לשלב הבא של המיזם - עריכת אירועי קבלת שבת בזום לאוכלוסייה המבוגרת, אליהם מצטרפים עשרות משתתפים בכל שבוע.

 

לצד המוקד הטלפוני, סמסונג בנתה באתר הבית שלה ערוץ תוכן דיגיטלי המוקדש כולו לצרכי הגיל השלישי, אשר מספק להם תכנים מותאמים בעולמות של פעילות גופנית, מדיטציה, מיינדפולנס, יצירה ועוד. הערוץ מעודד אורח חיים בריא וכולל מאמרים, סרטוני הדרכה ושיעורים מעניינים עם מדריכים מובילים.

 

לשירותכם, אנחנו מצרפים מדריך ממוקד ונוח על שימוש באפליקציות של שיחות וידיאו, היכרות עם פייסבוק ומדריך לביקור המוזיאונים ברחבי העולם - מהספה בבית.

 

להורדת מדריך 'נשארים יחד בבית' של סמסונג>>

 

נותנים חיBוק - מפגש סיפור שמחולל פלאים

שלב נוסף ביוזמת הגיל השלישי של סמסונג ומטב הוא המיזם החברתי "חיBוק", אשר יצר קבוצת מפגש סיפור לבני הגיל השלישי. במסגרת המיזם, כ-50 משתתפים ומשתתפים מכל רחבי הארץ נהנים מהקראה חיה יומית של סיפור בזום. מאחורי מיזם "חיBוק" עומדות רננה בן-ארי ותמי פישל, שהפכו רעיון יצירתי לפעילות המחוללת השפעה חיובית על מצבו של המשתתף ברמה הנפשית, הפיזית והקוגניטיבית.

 

הפעילות היום-יומית בקבוצות אינטימיות מקלה על הבדידות ומפתחת שיח מעשיר מבחינה חברתית וקוגניטיבית. ההתלהבות של המשתתפים ניכרת בכל מפגש. ״אני שמחה כל יום לקראת כל מפגש ומאוד נהנית. למרות שאין לי הרבה אנרגיות, אתן מצליחות לקחת אותי לעולם אחר״, כך אמרה מרים, בת 85 מנהריה, על המפגש היומי במסגרת "חיBוק".

 

  (צילום: אילן צפירה)
(צילום: אילן צפירה)

 

"ביחד, נחזיר להם את החיוך"

לדברי מיה סגל, דוברת סמסונג ישראל ומנהלת קשרי הקהילה של החברה, "עם פרוץ הקורונה ולאור התקופה המורכבת אליה נקלענו כולנו, היה לנו ברור שהנחיות הבידוד עומדות להימשך עבור הגיל השלישי לתקופה ארוכה וממושכת. על מנת לסייע, החלנו להרים את הכפפה ולייצר פלטפורמה ייחודית לתמיכה רגשית וטכנולוגיית עבור בני הגיל שלישי. יצאנו מתוך רצון לאפשר ולהנגיש את הדרך עבור המבוגרים הנמצאים בביתם לתקשר עם אהוביהם באמצעות שימוש נכון באפליקציות ובאמצעים טכנולוגיים המאפיינים את רוח התקופה, ללא חשש מהתמודדות עם קשיים טכנולוגיים ועם עזרה צמודה של נציגי המוקד".

 

לדברי סגל, "הקמנו יחד עם עמותת מטב את המוקד הטלפוני של סמסונג, המסייע ומדריך את הגיל השלישי בחיבור ושימוש נכון באפליקציות ליצירת קשר עם הקרובים אליהם".

 

ליאור שטרסברג, מנכ"ל עמותת מטב, אומר כי "מגפת הקורונה החמירה את הבדידות עבור כולנו, ובמיוחד עבור האוכלוסייה הבוגרת, שנאלצת להישאר ספונה בבית במשך תקופה ארוכה, לוותר על שגרת היציאה מהבית ולהימנע ממפגש עם קרובים וחברים. אנחנו שמחים מאוד שחברת סמסונג זיהתה את המצוקה והחליטה להירתם כדי לעזור לאזרחים הוותיקים לבנות מחדש את החיבור החברתי שהם כל-כך זקוקים לו. הפרויקט יסייע להם להשתתף במפגשי העשרה חברתיים ומקוונים, וביחד, נחזיר להם את החיוך".

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים