שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פנים רבות לה

    הונדה משלימה את הקולקציה המאוד מרשימה של גרסאות הסיוויק בז'נבה

    חלפו רק חודשים ספורים מאז חשפה הונדה בפאריס את הסיוויק 5 דלתות, ובז'נבה כבר היו לה שפע של חידושים עבורנו. למעשה, השלים היצרן היפני את הצגת הקולקציה המלאה, המגוונת והעשירה למדי בגרסאות של הסיוויק. הדור השביעי של הסיוויק מתגלה גם כפרוייקט הגדול והמורכב של הונדה בתחום מאז הוצגה הסיוויק הראשונה. וכך, אחרי שהכרנו את הסיוויק סדאן ואת גרסת חמש הדלתות האירופאית, התייצבו בז'נבה עוד ארבע גרסאות חדשות משלוש ארצות/יבשות. מארצות-הברית נחתה הקופה, אשר כבר נחשפה שם עוד קודם, מיפן התייצב ברוב הוד והדר הסטרים ,המיניוואן המסקרן, ומאירופה-בריטניה הגיעו לצורך חשיפה ראשונה הסיוויק 3 דלתות וגרסת ה-R הספורטיבית שלה. וכל אחת מהמכוניות האלה שונה מהותית מבחינת מבנה.

    שלוש דלתות

    אז איפה נתחיל? אולי בכל זאת בסיוויק שלוש דלתות, אשר זו לה בכורה עולמית. סיוויק זו תיוצר בבריטניה, אבל אינה גרסת שלוש דלתות רגילה (או זהה מבחינת נתונים) לזו בעלת חמש הדלתות. ההבדלים ביניהן גדולים ביותר. הגרסה החדשה היא יותר קומפקטית ופחות "מיניוואנית" מזו המוכרת והשינוי במידות משמעותי ביותר. היא קצרה ב-15 ס"מ, בסיס הגלגלים שלה קטן ב-11 ס"מ (257 ס"מ), והיא גם נמוכה ב- 6.5 ס"מ. למעשה, גרסת שלוש הדלתות החדשה קצרה מזו היוצאת וגם בסיס הגלגלים שלה הצטמק, אך הונדה טוענים למרחב פנים משופר בשל הצמיחה לגובה.
    מבחינת מראה קיים דמיון בין גרסת השלוש לחמש דלתות בחרטום, ואולם הצללית ספורטיבית יותר ומשדרת אופי צעיר בהרבה. גם כאן, כמו בגרסת החמש דלתות, הרצפה שטוחה לטובת היושבים מאחור ובורר הילוכים ממוקם גבוה בסמוך ללוח המחוונים. סביבת הנהג המינימליסטית דומה לזו שבחמש דלתות. תא המטען צמח, לעומת הדגם היוצא, ל-313 ליטר. מבחר המנועים דומה לגרסת החמש דלתות - 1.4 ליטר 90 כ"ס ו-1.6 ליטר 110 כ"ס. שניהם מוצעים גם עם תיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים.

    ה-R

    על מרכב זה מבוססת הסיוויק R, אשר מציגה יחד עם הסטרים דור חדש של מנועי הונדה, שמצוידים במערכת תזמון שסתומים משתנה חדשה שמכונה I-VTEC. כאן נוספה לתזמון השסתומים המשתנה המוכר (שפועל בהתאם למהירויות מנוע), גם מערכת שמשנה את זוויות גל-הזיזים של שסתומי היניקה, בהתאם לעומס באותו זמן על המנוע. בכך יכולה המערכת להקדים או לאחר את פעולת הרמת השסתומים. לכל זה משודכות גם סעפות יניקה משתנות וגל איזון. למרות קשרים למנוע של ה-S2000 , הרי שכאן ההספק המרבי, 200 כ"ס, מושג בסל"ד נורמלי יותר- 7,400 – למרות שעבור מנועים רגילים זה עדיין מאוד גבוה. שיא המומנט, 20 קג"מ, מושג אף הוא ב-6,500 סל"ד (היכן שבמכוניות "רגילות" ניצב הקו האדום).
    חיצונית נבדלת ה-R בחזית אגרסיבית יותר עם גריל ופגוש/ספוילר שונים והיא עוטה גם שלל קישוטים ספורטיביים. מבפנים יש מושבים ספורטיביים אדומים ורקע לבן למחוונים, אבל השאר, כרגיל אצל הונדה, די מינימליסטי.

    שבעה מקומות

    המנוע החדש מוצע גם בסטרים, אם כי כאן הוא "מסתפק" ב-156 כ"ס ו-19.6 קג"מ (אם כי בסל"ד סביר יותר- 4,000). אבל המנוע הוא בכלל לא הסיפור בסטרים, אלא העובדה שעל בסיס הסיוויק הציגה הונדה מיניוואן עם שבעה מושבים. הסטרים ארוך מהסיווויק חמש דלתות ב-28.5 ס"מ וגם בסיס הגלגלים שלו גדול יותר עם 272 ס"מ (4 ס"מ יותר). עמו מגיע מניין אורכי בסיס הגלגלים בסיוויק לארבעה. הסטרים גם גבוה יותר (159 ס"מ). למרות המידות הקומפקטיות, המרחב לנוסעים מאחור הוא ממשי וגם אם אינו גדול במיוחד הוא יכול לספק גם מבוגרים שאינם שחקני חיזוק. הכניסה לאחור נוחה ומתבצעת על ידי קיפול המושבים האמצעיים קדימה (כמו במכונית עם שלוש דלתות). קצת פחות מרשים הוא מבנה שורת המושבים המרכזית כאשר בליטה במרכזה (תוצאה של אפשרויות הקיפול השונות), תפריע להושיב נוסע שלישי. אפשרויות קיפול המושבים יעילות גם אם לא מדהימות. ואולם ללא קיפול שורת המושבים השלישית, תא המטען, עם 158 ליטר, קטן מדי. סביבת הנהג דומה למדי לזו שבסיוויק הרגילה וגם בסטרים ממוקם בורר ההילוכים גבוה על הפאנל הקדמי למרות שכאן טמון חידוש. הסטרים מצויד (בגרסת ה-2.0 ליטר) בתיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים!!! ואפשרות לתפעול ידני. אולי כדי לעמוד בהבטחה ל"מיניוואן ראשון לנהג". כן תוצע גרסת 1.7 ליטר עם 125 כ"ס ו-15.7 קג"מ ב-4800 סל"ד. הסטרים 2.0 ליטר האוטומטי יגיע ל-200 קמ"ש ויזנק למאה ב-11.2 ש' (190 קמ"ש ו-11.1 ש' לגרסת ה-1.7 ליטר הידנית).

    הקופה

    כל החידושים האלה כמעט ומסתירים את הסיוויק קופה החדשה, אשר כרגיל מגיעה מאוהיו, ארצות הברית. שוב היא מבוססת על הסדאן ואולם הפעם בצעו בה הונדה שינויי עיצוב מהותיים יותר, כדי שלא תיראה כגרסת 2 דלתות סתמית. בייחוד מדובר בחלק האחורי עם הפנסים המלוכסנים (שמזכירים את הפורד קוגאר). בגרסה זו ממוקמת ידית ההילוכים על הרצפה. וכדי שהפעם יהיו גם ביצועים עדיפים על הסדאן מצוידת הקופה במנוע ה-1.7 ליטר המוכר מהסטרים עם אותם נתונים בדיוק. המהירות המרבית היא 201 קמ"ש והזינוק למאה אורך 9.6 ש' (195 קמ"ש ו-11.1 ש' באוטומטית). דגם זה מאובזר יותר מהסדאן ומצויד באופן תקני ב-ABS עם מערכת ה-ASSIST ובגג נפתח. הונדה טוענים לכיול מתלים ספורטיבי יותר אבל בהתחשב במוצא האמריקני נאמין להם רק אחרי שנבדוק מעשית. כמו תמיד בעצם…
    כמו שסיפרנו בעבר, מבין החדשות של הונדה יגיע אלינו הסטרים ממש בקרוב. לגבי הקופה עוד אין החלטה סופית וכך גם לגבי השלוש דלתות וה-R.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הונדה. מציגה סיוויק 3 דלתות...
    השונה מהותית מדגם החמש דלתות
    גרסת הסטרים למשפחות...
    מרובות ילדים...
    ואת ה-Type R...
    למחפשי הריגושים
    הקופה תישאר חלק מהמבחר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים