שתף קטע נבחר

מספר חזק

הפרוייקט החשוב ביותר של פיז'ו יוצא לדרך

אחת מכוכבות התערוכה, וכנראה המכונית החשובה ביותר עבור השוק הישראלי, הייתה ה-307 החדשה. "זהו הפרוייקט החשוב ביותר שלנו, התוכנית הרחבה והגדולה בהיסטוריה של פיז'ו" מסבירים אנשי פיז'ו בהתלהבות. אולי כדי להדגיש עד כמה חשובה מכונית זו עבור היצרן וגם כדי לרמוז על כמות הדגמים החדשים שיתבססו על אותה פלטפורמה. לא, הם כרגיל יענו לך ב"אסור לנו לדבר על דגמים עתידיים", אבל ברור שה-307 החדשה, שנחשפת כאן לקהל לראשונה, תוצג בעתיד בשלל גרסאות מרכב. לא פחות גרסאות משהיו ל-306 (חמש/שלוש דלתות, סדאן, סטיישן וקבריו) ואולי אף יותר עם תוספת גרסת מיניוואן. זאת במיוחד בהתחשב בהצהרת יושב ראש הקונצרן, ז'אן-מרטין פולץ, ערב התערוכה, על כך שפיז'ו-סיטרואן יציגו בשלוש השנים הקרובות 25 דגמים חדשים, פי שלוש מבעבר. פלטפורמת ה-307 לא תישאר כמובן רק אצל פיז'ו אלא תשמש בעתיד גם את מחליפת הקסארה.

התנופה

פיז'ו נמצאת כיום בתנופה גדולה ואנשי היצרן שמחים להצביע על עלייה של 15% במכירות בארבע השנים האחרונות. השנה הם מצפים למכירות של 1.8 מליון כלי רכב, עלייה של 7% לעומת אשתקד, שהייתה אף היא שנת שיא עבור פיז'ו-סיטרואן. ועם ה-307 הצפי הנו להגדיל את המכירות. יחד עמה משלימה פיז'ו החלפת שלושה דגמים חשובים בשלוש השנים האחרונות: ה-206 וה-307 חשובות מאוד מבחינת מכירות וה-607 מבחינת התדמית. זה אולי לא קצב שיא ביחס למתחרות, אבל עבור פיז'ו, חברה שמרנית מטבעה, זוהי בהחלט לחיצה חזקה על המצערת. אגב, לא רק ההצלחה המסחררת של ה-206 תרמה לעליית המכירות, אלא גם הדבקת הביקוש הגדול בתחום מנועי הדיזל החדישים- HDI.

מפגש ראשון

במפגש בשלושה ממדים נראית ה-307 ככזו שיכולה בהחלט להמשיך את התנופה. מבחינת מראה היא נראית כמו אחות גדולה ל-206, עם יותר נוכחות והקפדה על פרטים קטנים שיוצרים מראה נאה. כבר מרחוק אין ספק בזהותה – זוהי פיז'ו מן הדור החדש. כמו בסטילו ובסיוויק גם כאן בולטת הצמיחה לגובה. מבפנים ברור שהמכונית מרווחת למדי ותא הנוסעים מהווה התקדמות נאה עבור פיז'ו הן מבחינת איכות והן מבחינת עיצוב (גם אם אין כאן את אותה איכות מסנוורת של הגולף). ב-307 מודגשת גם ההתקדמות מבחינת רמת האבזור וציוד של המכוניות הקומפקטיות, ממש כמו בסטילו של פיאט. הקומפקטיות החדשות עולות, כך נראה, כיתה מבחינה זו וה-307 מצוידת ב-ABS, עם מערכת הסיוע בבלימת חירום, ארבע כריות אוויר יחד עם וילון בטיחותי, בקרת יציבות, כמו גם מערכת שמע וניווט עם צג משותף והפעלה באמצעות קול.

המבחר יגדל

ה-307 הוצגה עם מבחר מנועים מצומצם ביותר: 1.6 ליטר 110 כ"ס, 2.0 ליטר 138 כ"ס ו-HDI עם 90 כ"ס. ואולם בפיז'ו מבטיחים שכבר בקרוב יוצגו מנועים נוספים כדי להשלים את המבחר, מול המתחרים. גם תיבה אוטומטית עבור גרסת ה-1.6 ליטר, דבר חשוב במיוחד לשוק הישראלי, תוצג עד סוף השנה. "ההצגה ההדרגתית באה להקל עבורנו את הכניסה לייצור" הם מסבירים. בינתיים עוד מיוצרת ה-306 בגרסת סדאן אבל בעוד מספר חודשים יופסק ייצורה ואחרי כן יופסק ייצור הסטיישן. אגב, גם ה-306 קבריו עוד מיוצרת על ידי פיניפארינה.

הקמליאו

לצד ה-307 ניצבה גם גרסת סאלון/טנדר שכונתה קמליאו. "לא, אין לנו כל כוונה להביא מכונית כזו, או משהו דומה לה, לפס הייצור", מסבירים אנשי פיז'ו, "הכוונה היא רק להראות את האפשרויות הטמונות בפלטפורמת ה-307". העיצוב נאה למדי והמבנה ייחודי: תא נוסעים כמעט רגיל ומשודך לו ארגז אחורי כמו בטנדר. אבל מעבר לכך מציגה הקמליאו בסיס גלגלים ארוך יותר משמעותית, 270 ס"מ לעומת ה-307 הרגילה והיא גם ארוכה יותר (ב- 20 ס"מ) עם 440 ס"מ. נתונים אלה, יחד עם המראה, מהווים אולי רמז לגרסת מיניוואן עתידית של החברה, כמו גם לאפשרויות השינויים הגלומות בפלטפורמה החדשה. עם בסיס גלגלים באורך כזה היא יכולה לשמש אפילו את מחליפת ה-406.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז ו 307
פיז ו 307
פיז ו 307
פיז ו קמלו
פיז ו קמלו
פיז ו קמלו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים