שתף קטע נבחר

הצלחה גדולה למיניוואן קטן

גרסה משופרת של הסניק תפתח את שנת הדגם 2001 אצל יבואני רנו. השינוי אינו משמעותי

יבואני רכב רבים בארץ עדיין לא לוקחים ברצינות את פלח שוק המיניוואנים הקטנים, אך הצצה קלה בטבלת המכירות תגלה שהרנו סניק, המיניוואן הקטן הראשון בארץ ולמעשה גם באירופה, דווקא רשם מכירות נאות ביותר בשנה החולפת בארץ - 1,300 יחידות בשנת 2000 (קלנדרית) היא בכל זאת כמות שקשה להתעלם ממנה.
בשנה האחרונה נוספו אמנם לסניק מספר מתחרים בראשם הפיאט מולטיפלה והמאזדה פרמסי, אך אלה לא הצליחו להתקרב לאותה רמת הצלחה בגלל מחסור בתיבה אוטומטית (פיאט) או מחיר גבוה מדי (מאזדה).
כמובן שהמספרים עליהם אנחנו מדברים קטנים לעומת אירופה, שם היה הסניק לסיפור הצלחה גדול ממש. הרכב שהוצג בסוף 96' כחבר במשפחת המגאן היה לגרסה הנמכרת ביותר של הקומפקטית המצליחה.
מספרי המכירות הגבוהים שכנעו את רנו למצבו בשוק כדגם עצמאי ולא כגרסה נוספת למגאן. עם מכירות של יותר מ-326,000 ב-2000 שמר הסניק על מקומו כמיניוואן המצליח ביותר באירופה. אולם, למרות כל זאת, זכה לאחרונה הסניק בחיזוק לא מבוטל בזכות מקצה שיפורים. בקרוב הוא יגיע ארצה.

סניק 3

הגרסה החדשה, המכונה באופן לא מקורי כלל סניק 3, אינה מציגה שינויים משמעותיים. לפניכם מספר פרטים שבכל זאת יכולים לעניין. ובכן, הסניק כבר זכה להערכה גדולה במבחני הריסוק של ה-ENCAP לכלים מסוג זה, וברנו כמובן רוצים לחזק את תשומת הלב לנושא. לכן יכילו כל גרסאות הסניק החדשה שש כריות אוויר - לעומת ארבע בעבר (שתיים לפנים, שתיים לצד ושתיים וילון).
בנוסף יקבל הסניק קדם מותחנים לשני המושבים הקיצוניים מאחור. בצד האקטיבי קיבל מערכת לסיוע בבלימת חירום המכונה ברנו EBA (מערכת זו כבר הגיעה במכוניות האחרונות מן הדגם היוצא). בנוסף יצוידו הגרסאות הידניות בבקרת משיכה ואחיזה. מבחינתנו זה אומר רק גרסת ה-1.6 ליטר, זאת מכיוון שהסניק 2.0 ליטר מגיע רק עם תיבה אוטומטית. מערכת להתראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים תהיה תוספת בתשלום.

וחוץ מזה

מעבר לכך עבר הסניק החדש שינויים קוסמטיים חיצוניים (חיפויי גלגלים, פסי חיכוך וגוונים), כמו-גם פנימיים עם שיפור איכות הפלסטיק (המגע רך כעת), עדכון סביבת הנהג וריפוד חדש. ב-2.0 ליטר השינוי גדול יותר עם בקרת אקלים חדשה, מערכת שמע, וחישוקים קלים.
אך מעניינת יותר מכל היא גרסת דיזל חדשה עם מנוע מסילה משותפת של רנו (105 כ"ס) אשר תצויד בתיבה אוטומטית ותגיע אלינו. ברנו יחכו לגרסה זו, שייצורה יחל באוקטובר, כדי להתחיל בשיווק שורף הסולר. אגב, עוד קודם יגיע מנוע זה עם הסניק RX4.
ברנו טרם פרסמו מחיר סופי לדגמים, אך בגרסת ה-1.6 ליטר יש לצפות לתג-מחיר גבוה ב-2,000 שקלים, עם מנוע ה-2.0 ליטר מדובר בהעלאה מתוכננת של 5,000 שקלים. אגב, השינוי שעבר הסניק מזכיר את השיפור שעברה לאחרונה המגאן. זו כבר הגיעה ארצה ומשווקת במחיר דומה לקודמתה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו סניק...
גם בגרסת ה-RX4...
יזכה לכמה שינויים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים