שתף קטע נבחר

הפיאסטה מתקרבת

פורד מתכוננת לקראת תחילת ייצור ובינתיים מצאה זמן להציג מנוע דיזל חדש. לא במקרה

הסופר-מיני העתידית החדשה של פורד, מחליפת הפיאסטה המדוברת, עשתה בסוף השבוע מספר צעדים חשובים לקראת השקה רשמית שתיערך בתערוכת פרנקפורט, ספטמבר 2001. פס הייצור במפעלי פורד שבקלן הוקם בינתיים, כמו-גם שלב הרכבת אבות טיפוס ראשונים (כמו שנראה בתמונות).
המכונית החדשה תיוצר כאמור בקלן שבגרמניה ובמפעלי פורד ליד ואלנסיה בספרד. אגב, בספרד תיוצר, ממש לצד הפיאסטה, דגם-מחליף לדמיו של מאזדה אשר יתבסס על פלטפורמה זהה. במקביל ימשיך המפעל הענק בספרד לייצר את הקא והפוקוס.
בכל הנוגע לפיאסטה, זו תהיה גדולה ומודרנית בהרבה לעומת הדגם הנוכחי, הנושא - למרות השינויים הנרחבים ומתיחות הפנים – את עול הבסיס שהוצג בסוף שנות השמונים. הפיאסטה תפגין ללא ספק דמיון בולט לפוקוס בת המשפחה, בעיקר תודות לשימוש במאפייני עיצוב דומים בחזית ובאחוריים. אגב, אם להאמין לפורד, אנחנו צפויים גם לאיכות חומר וגימור גבוהה משמעותית. טוב שכך.

ויש גם מנוע חדש

אין ספק כי אחת הבשורות החשובות שתביא לנו הפיאסטה החדשה יהיה מנוע טורבו-דיזל מסילה-משותפת מודרני, שפותח יחד עם פיז'ו. למרות שפורד ישבעו בחלוקה שווה של נטל הפיתוח, ברור שעיקר המלאכה נעשה על-ידי הצרפתים - להם ניסיון עשיר בהרבה מפורד בתחום. אם להתמקד בחלוקת התפקידים בנושא הפיתוח, הרי שפורד זכאית לזקוף לעצמה את החתימות על הצ'קים השמנים.
שני היצרנים לא ספקו עדיין פרטים מלאים על יחידת המנוע החדשה, אך בינתיים נודע לנו כי ראשית אנו צפויים לגרסת 1.4 ליטר, ובעתיד יתכן 1.6 ליטר. ההספקים ינועו בין 60 כ"ס ל-92 כ"ס ונתוני המומנט בין 15.2 ל-20.4 קג"מ. אגב, הגרסה הראשונה שתוצג על-ידי פיז'ו דווקא תייצר הספק מרבי רשמי של 70 כ"ס.
כדאי להבין את מקומו של המנוע הזה בתכניות היצרנים, בעיקר של פיז'ו. הוא אמור לספק לה אמצעי תחרות שווה כוחות עם יחידת הדיזל מסילה-משותפת מתוצרת רנו, שהוצגה לפני זמן לא רב. אצל רנו מדובר בנפח של 1.5 ליטר והספק מרבי של 60 או 75 כ"ס. ראשית הוא יוצג בקליאו החדשה. על-כן מותר להניח כי כבר בספטמבר תציג פיז'ו כתשובה את המנוע ב-206.

עתיד רחוק

כפי שדיווחנו בעבר, בעתיד יגיע המנוע גם ל-307, ל-C3 ולקסארה של סיטרואן. בפורד לעומת זאת הוא עתיד להעניק שרותים גם בפוקוס, שם יחליף את מנוע הטורבו-דיזל המיושן והנוכחי.
בכל מקרה המנוע החדש יוצג ב-23 גרסאות, שחלקן יצוידו במסנן החלקיקים החדיש של פיז'ו, אשר הוצג זה מכבר במנוע ה-2.2 ליטר HDI.
כדאי לזכור כי מנוע זה מהווה פרי ראשון של שיתוף הפעולה הנרחב בין פיז'ו ופורד, אשר ימשיך גם למנוע דיזל גדול בהרבה בעל שישה צילינדרים ותצורת V. מלבד זאת מתוכנן פיתוח וייצור משותף גם של יחידות ה-2.0 ליטר. מבחינת פיז'ו לפחות יהיו אלה דור שני למנועי מסילה משותפת.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפעלי פורד בקלן...
פס הייצור הוקם בינתיים...
וגם הרכבת אבות הטיפוס כבר החלה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים