שתף קטע נבחר

האריה משחיז שיניים

ה-307 בדרך, אבל ה-306 עוד לא גמרה את הדרך, ויש עוד חידושים בממלכה הצרפתית

במקביל לתחילת מסע הפרסום של ה-206 קופה-קבריולה, שאמור לסייע לקידום תדמית כללי בפיז'ו, חשפו היום היבואן, חברת לובינסקי, פרטים ראשונים לגבי התוכניות לשנת הדגם 2002. החידוש העיקרי הוא כמובן הגעתה הקרובה של ה-307 לארץ ואולם מסתבר שזה לא הפרט היחיד המעניין בתוכניות שלהם. פרט פחות משמח הוא עליה כללית של 3% במחירי הדגמים המוכרים.

ה-307

המכונית החדשה והמעניינת ביותר במבחר הדגמים של פיז'ו תנחת בארץ כבר בחודש יולי הקרוב, כך לפחות מקווה היבואן. בכל מקרה אין כוונה להתחיל בשיווק לפני נחיתת הגרסה האוטומטית. ה-307 תגיע בשלל רמות גימור וגרסאות כולל ה-XS וה-XSI הספורטיביות יותר. הגרסה החשובה ביותר, הלוא היא האוטומטית שטרם נחשפה, תוצע עם תיבה משופרת בעלת תפעול ידני (טיפטרוניק). בפיז'ו עדיין לא יכולים לפרסם מחיר סופי ואולם הם מקווים שלפחות גרסה אוטומטית אחת (כנראה ה-XR) תיכנס לקבוצת שתיים מבחינת חישוב שווי ערך, כלומר פחות מ-99,000 שקלים. בהמשך תגענה גרסאות ה-HDI, כאשר השאיפה היא להביא את הגרסאות החזקות יותר של מנוע המסילה המשותפת של פיז'ו (110 כ"ס).
בשנה שאחרי מקווים בפיז'ו להביא את גרסת הסטיישן שבעה מקומות הייחודית של ה-307 עליה סיפרנו בעבר. עימה הם מקווים לשחזר את הצלחות העבר שלהם עם דגמי הסטיישן פמליאל של ה-404, ה-504 וה-505, כולן עם שלוש שורות של מושבים. גרסה הרבה יותר מעניינת עבור חובבי ההגה היא ה-GTI שתגיע כנראה רק בשנת הדגם 2003.

אבל ה-306 לא מתה

ואולם למרות הגעת ה-307, מחליפת ה-306 כזכור, הרי שלפי היבואן עדיין מוקדם להספיד את הקומפקטית הוותיקה של פיז'ו. לפי היבואן ייצור ה-306 בגרסת הסדאן יימשך עוד שנתיים ובכל מקרה את שנת הדגם 2002 הם פותחים כאשר גם הגרסה הקומפקטית במלאי. ולא רק שה-306 אינה עוזבת אותנו, היא אף זכתה לחידוש מעניין בגרסת ה-1.6 ליטר הכל כך חשובה לישראל. מנוע ה-TU הוותיק עבר לאחרונה מקצה שיפורים ועמו צמח ההספק ל-100 כ"ס והמומנט ל-14.0 קג"מ ב-3200 סל"ד (במקום 90 כ"ס ו-13.8) כ"ס. הביצועים שופרו קלות, 174 קמ"ש ו-13.4 ש' למאה (179 קמ"ש ו- 13.3 ש' ב-5 דלתות) . שינוי זה יאפשר ל-306, לפחות על הנייר, להתחרות בגרסאות ה-1.6 של הגולף והקסארה. המחיר נותר תחרותי, 88,491 שקלים לגרסת ה-XR שכוללת גם מערכת שמע ו-3000 שקלים יותר עבור גרסת ה-XT שכוללת גם בקרת אקלים, ABS ויותר אבזור חשמלי (גרסת ה-4 דלתות תעלה 1000 שקלים יותר). כן ימשיכו להגיע גרסאות ה- 1.4 ליטר וה-1.6 ליטר הידניות.

אוטומטית חזקה ל-206

בקצה התחתון של מבחר הדגמים יהיה החידוש העיקרי תחילת ייבוא ה-206 האוטומטית עם מנוע 1.6 ליטר 16 שסתומים החדש, שמייצר כזכור 110 כ"ס. המכונית תגיע ברמת גימור XT ועם 188 קמ"ש מרביים ותאוצה של 11.6 ש' למאה קמ"ש, תציע ביצועים טובים בהרבה מאלה של גרסת ה-1.4 ליטר (160 קמ"ש 15.4 ש'). מחיר גרסה זו יהיה 89,000 שקלים, כ-4000 יותר מגרסת ה-1.4 ליטר. עד כה הגיע מנוע זה רק בגרסת ה-XS הספורטיבית יותר של ה-206 ועם תיבה ידנית. בכל מקרה, גרסה ידנית עם מרכב חמש דלתות ומנוע זה לא תוצע.

סוף סוף דיזל אוטומטי

גם ב-406 יחלו מספר שינויים מעניינים. הראשון והמיידי יותר יקרה בחזית הבנזין כאשר כאשר גרסת ה-1.8 ליטר האוטומטית קבלה סוף סוף את מנוע ה-WE החדש, אשר הנו חזק (117 כ"ס) וגמיש יותר מזה היוצא. ואולם החידוש החשוב במכונית זו יתרחש מאוחר יותר, עם נחיתת גרסאות ה-HDI 110 כ"ס אשר יוצעו לראשונה ב-406 עם תיבה אוטומטית. זו האחרונה, בניגוד לתיבה שבגרסאות ה-V6, לא תהיה מתוצרת ZF אלא פיתוח של התיבה המשותפת לפיז'ו-רנו. בכך תוכל פיז'ו להתחרות בפולקסווגן פאסאט TDI, שרשמה הצלחת מכירות נאה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-307, כנראה כבר ביולי
בינתיים לא שוכחים את האריה הזקן - ה-306
ה-206 תזכה לגרסה אוטומטית חזקה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים