שתף קטע נבחר

סוזוקי תוקפת שוב

במתקפה המחודשת של היצרן היפני הקטן על השוק הישראלי בולטים המיניוואנים, אבל לא רק הם בדרך

סוזוקי מתכוננת לקאמבק הגדול שלה לקראת שנת הדגם 2002, כאשר בדרך נמצאים לא פחות מארבעה דגמים חדשים אשר יצטרפו להיצע הקיים. אלה צפויים להעלות משמעותית את רמת המכירות שצנחו עם הירידה באטרקטיביות של הבאלנו המזדקנת.
ראשון בהתאם לגודל וכנראה גם לתאריך הנחיתה יהיה הוואגון R הקטן, אשר יגיע אלינו ממפעלי סוזוקי בהונגריה. הוואגון R הוא מיניוואן קטן שרשם הצלחה אדירה כמכונית מיקרו ביפן. הדגם האירופאי הנוכחי של ה-R, שהוצג אשתקד, מבוסס על קודמו ופותח בשיתוף מסוים מצד ג'נרל מוטורס שגם משתמשת בו כבסיס לאופל אגילה. הוואגון R יגיע אלינו בגרסת ה-1.3 ליטר ועם תיבה אוטומטית (ארבע הילוכים) כמובן. מנוע 16 שסתומים זה, שמפתח 76 כ"ס ו-11.7 קג"מ ב-4200 סל"ד, אינו דומה ליחידת הכוח השוכנת בחרטום האיגניס. הוואגון R יגיע ארצה כאשר הוא מצויד ב-ABS, שתי כריות אוויר, ואבזור חשמלי. מחירו יהיה תחרותי למדי וינוע כנראה סביב ה-75,000 שקלים.
הוואגון R מבוסס על אותה פלטפורמה שמשרתת את האיגניס היפני ומכאן אורך בסיס הגלגלים הזהה- 236 ס"מ. ואולם ה-R מעט רחב יותר ובעיקר גבוה יותר (166 ס"מ) כיאה למיניוואן. המרחב הפנימי שלו מפתיע ביחס לכלי קטן שאורכו 315 ס"מ.

הליאנה מגיעה

בסמוך לנחיתת הוואגון-R תגיע אלינו גם הליאנה, אשר מהווה, כנהוג בימים אלה, שילוב בין מכונית קומפקטית למיניוואן. הליאנה קרובה יותר מבחינת מראה ופרופורציות למיניוואן. למרות שהיא מבוססת על פלטפורמת הבאלנו (ומכאן בסיס הגלגלים הדומה) הליאנה שונה מהותית במרכיבים רבים. רכב זה יגיע אלינו בגרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית וברמת הגימור הגבוהה יותר. היא תצויד בארבע כריות אוויר, ABS ומלוא האבזור החשמלי המקובל. מחירה יהיה גבוה רק במעט מזה של הבאלנו (92,000 שקלים) ולכן היא בהחלט עשויה להצית את התחרות בשוק המיניוואנים הקומפקטיים (כמו הסניק היקר יותר משמעותית). זה גם אומר שהליאנה תתברג לקבוצה שתיים מבחינת חישוב שווי ערך הרכב.
גרסת הסדאן של הליאנה תגיע ארצה בספטמבר ומחירה יהיה דומה. מבחינת מראה היא תהיה שונה באופן מהותי. גרסה זו תחליף בסופו של דבר את הבאלנו הוותיקה, בתפקיד המשפחתית "אלף שש-מאות" של סוזוקי. בכל מקרה, בשנת הדגם 2002 יימשך שיווקה של הבאלנו ללא שינוי.

גרנד-גרנד-ויטארה

גם בתחום כלי השטח צפויה סוזוקי להציג חידוש חשוב ביותר ומדובר ב-XL7, הלוא היא הגרסה המוארכת ובעלת שבעת המושבים לגרנד-ויטארה המוכר. גרסה זו, שמכניסה את סוזוקי לראשונה למשבצת של כלי השטח הגדולים יותר, תצויד במנוע 2.7 ליטר בנזין עם 173 כ"ס. המחיר עדיין לא ברור ואולם הגרנד-גרנד-ויטארה הינו ארוך ב-45 ס"מ מאחיו הרגיל (בסיס הגלגלים ארוך ב-32 ס"מ) יגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר ויעמוד בראש מבחר הדגמים של סוזוקי בארץ.
ואיפה יהיה מקום לכל כך הרבה כלים חדשים? ובכן, זו אחת הסיבות לכך שסוזוקי תחנוך בשבועות הקרובים אולם תצוגה חדש ברחוב המסגר, שישמש רק אותה. עד כה שכנו דגמי סוזוקי תחת קורת גג אחת עם קרייזלר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוזוקי מחדשת...
עם הוואגון R...
הליאנה...
מחליפת הבאלנו...
והגרנד...
גרנד ויטארה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים