שתף קטע נבחר

השRיר של הונדה בדרך אלינו

R אצל הונדה משמעו חזק וספורטיבי ובקרוב נוכל לבחון את ההצהרה והדגמים מקרוב

בהונדה יודעים היטב שכלי הנשק החשוב ביותר של החברה היא התדמית הספורטיבית. לכן הם משתתפים בפורמולה 1, לכן הם החברה היפנית היחידה שנסתה לקרוא תגר על פרארי, ולכן הם גם הציגו את סדרה R. גם היבואן הישראלי יודע שזו הסיבה, שהלקוח הישראלי רואה בהונדה משהו שונה משאר היפניות ומוכן לשלם עליה יותר. מסיבה זו בדיוק, חיזוק הדימוי הספורטיבי, אך גם בגלל זיהוי דרישה בשוק המקומי, צפוי היבואן להתחיל בשיווק דגמי ה-R של הונדה בעוד חודשים ספורים. מדובר כרגע בשני דגמים - הסיוויק R והאקורד R.

R?

למי שאינו מכיר כדאי להסביר שלפני מספר שנים התקבלה בהונדה החלטה לייצר סדרת דגמים ספורטיביים שיכונו R. דובר בגרסאות ספורטיביות לדגמים מוכרים והכוונה הייתה להציע מעין חטיבה מקבילה למה שמכונה בב.מ.וו M או באודי S. אצל הונדה, לא דובר רק בגרסאות חזקות יותר אלא גם בכאלה שהנן טהורות יותר מבחינה ספורטיבית ועברו טיפול קיצוני ויעודי במתלים, מנוע ואפילו תא הנוסעים, כדי להציע אופי שונה לחלוטין.

אקורד חזק

הראשונה בסדרה R שתגיע אלינו צפויה להיות האקורד. זו מבוססת על האקורד הבריטית שנחתה לאחרונה בארץ. היא מצוידת במנוע בנפח 2.2 ליטר שמפתח לא פחות מ-212 כ"ס. הונדה עושה זאת ללא שימוש במגדש טורבו, אלא על ידי תזמון שסתומים משתנה. ההספק המרבי מושג כאן ב-7200 סל"ד, בעוד שיא המומנט עומד על 21.9 קג"מ ומושג ב-6700, נקודה בה רוב המנועים השגרתיים כבר הוכרעו על ידי מנתק ההצתה. הונדה לא הסתפקה רק במנוע חזק וטרחה לעשות למכונית דיאטה, ולכן היא קלה יותר מהאקורד 1.8 ליטר הרגילה. ה-R הזו מאיצה למאה ב-6.9 ש' ומגיעה ל-228 קמ"ש, נתונים שבהחלט מחממים את הלב לחובבי ההגה.
המכונית מצוידת, כמובן, רק בתיבה ידנית והיא לא מתיימרת להתחרות במכוניות מהודרות בעלות הספקים גבוהים כמו ה-S60 המוגדשת. הכוונה כאן היא להציע מכונית ספורט אמיתית עם מרכב סדאן וארבע דלתות. בהונדה רואים בסובארו אימפרזה טורבו מתחרה מסויימת בפלח מצומצם זה. האקורד באה עם חישוקים ייחודים במידה "17 ועליהם צמיגים לא צנועים כלל- 215/45. באם המשא ומתן שמנהל היבואן עם הונדה יעלה יפה מחירה יהיה נמוך (אבל לא בהרבה) מ-200,000 שקלים.

והסיוויק

אחריה בתור, וגם כן מבריטניה, תגיע גרסת ה-R של הסיוויק. זו מבוססת על הסיוויק שלוש דלתות הקצרה, הנמוכה והקטנה משמעותית מגרסת החמש דלתות, שמיוצרת לצידה בבריטניה. מחירה של הסיוויק R לא יהיה זול וינוע סביב ה-150,000 שקלים, אך נראה שכוח המנוע והביצועים יפצו על כך. הסיוויק מצוידת במנוע ה-2.0 ליטר החדש של הונדה, שבו מוצג דור חדש למערכת תזמון השסתומים המשתנה של החברה. 200 כ"ס ב-7400 סל"ד, 20 קג"מ ב-6500 סל"ד, יהיו המספרים הלא ממש שגרתיים. הביצועים טובים אפילו מאלה של האקורד ויכניסו אתכם ללא קושי היישר לראש מהדורת החדשות: 234 קמ"ש מרביים וזינוק למאה ב-6.8 ש'. המנוע משודך לתיבה עם שישה הילוכים (קצרים) וגם ל-R זו סוליות גומי שמנמנות - 205/45 (מידת החישוק "17).
הונדה צפויה גם להביא ארצה את גרסת 3 הדלתות הרגילה ובכך להציע מבחר עשיר מאי פעם של סיוויק (3,4,5, דלתות, R ומיניוואן). עם זאת, לפחות כרגע נראה שהקופה האמריקאית תישאר בארה"ב בגלל מחיר יקר מדי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה אקורד Type R...
212 כ"ס...
ומראה מתאים
אחריה תגיע גם הסיוויק החמה...
עם אותה גישה בדיוק...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים