שתף קטע נבחר

פנים חדשים למלכה

הפורשה 911 החדשה מקבלת, בהשראת האחות השרירית, מתיחת פנים ראשונה. וכן, גם תוספת כוח…

את הפורשה 911 אין צורך להציג. דומה שכמה שלא נקשור לה סופרלטיבים כמכונית ספורט קלאסית-אלמותית, זה עדיין יראה מעט מדי. יש שיראו בה את מכונית הספורט האקזוטית הנמכרת ביותר בעולם, יש שיגידו כי היא השימושית ביותר שבהן. היחידה שיכולה לשמש גם ליומיום ולא רק לביקורים במוסך.
"ה-911 היא מכונית לנהגים, לא רק לאספנים", כך נוהגים אנשי החברה לציין בכל הזדמנות. בכל מקרה, הדגם הנוכחי כבר אינו מבוסס על המקור שהוצג ב-63' ושימש בסיס ל-911 כמעט ארבע עשורים. למרות שגרסאות הטורבו הקודמות שיוצרו עד לפני שנה וחצי התבססו עליו, היום מדובר בחיה אחרת לגמרי, גם אם הצללית הבסיסית נותרה דומה ומזוהה.

בהשראת הטורבו

אבל גם אם ה-911 הנוכחית עדיין נראית חדשה למדי, הרי שעיון בלוח השנה יגלה שהיא כבר לא כל-כך צעירה, ותחגוג בקרוב יום הולדת ארבע. וזו, לפי פורשה, הזדמנות מצוינת להכניס את המכונית הזו לביקור במכוני היופי והכושר.
במהלך שהיה צפוי אגב, קיבלו הגרסאות הרגילות של ה-911 (קאררה, קאררה 4 וקבריולט) את החזית הכוחנית יותר של היצרן הגרמני, זו שהוצגה בסוף 99' בדגם הטורבו. בכך בעצם עונה פורשה למבקרים שלא אהבו במיוחד את הדימיון הבולט - בעיקר בחזית – בין דגם העל לדגם הזול בארסנל החברה, הבוקסטר.
לכן מקבלת גם ה-911 הרגילה את כונסי האוויר הגדולים והבולטים בפגוש/ספוילר הקדמי, כמו-גם את אותן יחידות תאורה גדולות יותר ה"חודרות" אל הפגוש הקדמי. גם האחוריים לא הוזנחו וכעת הם נראים מסיביים יותר, בעיקר תודות לפגוש הרחב עם צמד המפלטים האובליים החדשים. שוב, כמו בטורבו האמורה.
גרסת ה"גג הנפתח" עברה שינוי מהותי עוד יותר וקבלה גג מתקפל חדש, בו מחליף חלון זכוכית (עם מפשיר אדים) את הפלסטיק השקוף והמועד לשריטות שהיה בעבר.

וגם כוח

אבל לא רק ההופעה, אלא גם המנוע שופר. שוב ניתן למצוא כאן את השראת הטורבו (כמו-גם ה-3GT היקרה להחריד) עם הגדלת נפח המנוע מ-3.4 ליטר ל-3.6 - זהה לזה שבדגמים החזקים. ואם למישהו היו בעיות עם 300 כ"ס המקוריים שהיו ל-911, תשמחו ודאי לשמוע כי הצטרפו אליהם עוד 20 כ"ס.
ה-911 הרגילה מסוגלת לכן לנעוץ את מחוג המהירות על 285 קמ"ש במקום 280 בעבר, ומזנקת למאה בחמש שניות בדיוק, זמן טוב בשתי עשיריות מהדגם היוצא. אגב, חובבי הגג הפתוח יאלצו להמתין 0.2 ש' נוספות (5.2 ש' בסך הכל) לצורך חציית קו המאה קמ"ש.
וגם כאן משיבה פורשה לאותם מבקרים שטענו כי ביצועי הבוקסטר S הזולה יותר קרובים מדי לאלה של ה-911. שיפורים למערכת תזמון השסתומים המשתנה מבטיחה, כך פורשה, זמינות כוח משופרת (למרות שהם אינם מציינים נתוני מומנט), כמו-גם צריכת הדלק. שיפורים יהיו גם בתא הנוסעים, עם תשומת לב גדולה יותר לאיכות החומרים ורמות האבזור.

להמתין לפרנקפורט

בכל מקרה, המכונית החדשה תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה, ספטמבר 2001, ובתקופה זו בערך יחל גם שיווקה באירופה. אלינו היא כמובן תגיע, ולפחות כרגע נראה כי תג המחיר לא ישתנה מהותית.
ועוד קצת אינפורמציה לחולמים. בתערוכת פרנקפורט עשויה פורשה להציג סוף סוף גם את גרסת הטרגה (גג קשיח חלקי) החדשה ל-911. מדובר בגרסה מודרנית עם גג זכוכית הנפתח לכל אורכו (כמו בדגמים שיוצרו בסוף שנות התשעים). זאת בניגוד לדגמי שנות ה-70, אשר היוו מעין שעטנז מעניין בין קבריולה למכונית סגורה, עם קורות אחוריות גבוהות. גם היא תגיע, אגב…

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
911 מתוחה...
בלי גג..
הבוקסטר - הייתה זהה מדי...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים