שתף קטע נבחר

אוואנטי אודי

אודי מציגה גרסת סטיישן חדשה ל-A4, וממשיכה מסורת של הצלחה. להיט באירופה, בינתיים לא אצלנו

עם הצלחה קשה להתווכח, וזו של האודי A4 אוואנט לא הייתה מוטלת בספק מעולם. תפיסת הסטיישן המודרנית של אודי, תחת הכינוי אוואנט, זכתה לקהל אוהדים גדול ברחבי העולם וגררה חיקויים רבים. פשוט, כי תפיסת הסטיישן הזו הייתה יותר של מכונית אופנתית, נאה, מהודרת ומלוטשת עם הצהרה על סגנון חיים, פחות רב-שימושית עתירת נפח טעינה.
עד כמה מוצלחת הגישה הזו ניתן להבחין במכוניות הסטיישן המסוגננות של מרצדס, ב.מ.וו ואפילו וולוו של העידן המודרני. מעומקי הלבאנט קשה לעכל את העובדה שהאוואנט הקודמת, שהושקה ב-96', נגסה לא פחות מ-44% מכלל המכירות של ה-A4.
כדי להסיר ספק אצל אלה שיש להם, זו בפירוש תפיסה מנוגדת לראיה הישראלית. כאן סטיישן היא בעיקר מכונית ל"בעלי מקצוע", ואינה מצליחה - למרות ניסיונות חוזרים ונשנים - לתפוס פלח שוק יותר מזניח.

נוסחה דומה

על רקע ההצלחה באירופה, ברור מדוע ממשיכים אודי באותה נוסחה בדיוק גם עם האוואנט החדשה - עם מראה ספורטיבי-מסוגנן המבוסס על ה-A4. הצגת הסטיישן החדשה הייתה אגב צפויה, והיא מתרחשת כחצי שנה לאחר השקת הסדאן החדשה וזמן קצר בלבד אחר חשיפת ה-A6 המעודכנת.
המראה ייחודי הכולל בין היתר קו מותניים בולט המשדר מעין חוסן מבני ושריריות, יחד עם גג משתפל קלות מטה הכולל גגון דקורטיבי להעצמת השימושיות. בכל הנוגע למערך המתלים (אחורי רב-חיבורי) ובסיס הגלגלים היא נשענת כמובן ובאופן מוחלט על גרסת הסדאן.
כרגיל באודי, מוצעות לרוכשים שלל גרסאות הנעה כפולה (קוואטרו), ומנועים חדשים בדמות ה-2.0 וה-3.0 ליטר בנזין, כמו-גם ה-TDI 2.5 ליטר V6 עם הספק מרבי של 180 כ"ס שהוצגו כבר ב-A4. אבל, כאן מעניקה לנו החברה הזדמנות להכיר גם את חטיבת כוח חדשה אשר הוצגה ב-A6 המחודשת - TDI בנפח 2.5 ליטר ותצורת V6 עם הספק מרבי של 155 כ"ס.
כמו ב-A6, גם כאן ניתן יהיה לקבלה עם תיבת המולטיטרוניק הרציפה, בה אודי כנראה מאמינים שכן מעולם לא שודכה תיבה רציפה למנוע דיזל רב נפח וכוח. אגב, את מרבית גרסאות ההנעה הקדמית של ה-A4 ניתן יהיה לקבל עם התיבה. מגוון המנועים אגב יכלול גם את ה-1.8 ליטר טורבו וה-1.9 ליטר TDI עם הספק מרבי של 130 כ"ס.

לא כל כך גדולה

עם 454 ס"מ מפגוש לפגוש, אורכה של האוואנט החדשה דומה לזה של גרסת הסדאן וארוך ב-1.5 ס"מ בלבד מהדגם היוצא. השוואות נוספות? נפח תא המטען עומד על 442 ליטר בלבד, שלושה ליטרים פחות (כן, פחות…) מגרסת הסדן החדשה אך גדול ב-50 ליטרים מהדגם היוצא. אגב, מי שאינו מעוניין ללכלך את משטח הטעינה הנאה, יכול להוציא אותו ולהשתמש במשטח פלסטיק קשיח ועמיד יותר ללכלוך. ולתשומת לבכם, לדלת תא המטען שני מצבי פתיחה, גבוה ונמוך, כדי לסייע גם כאשר תקרת החניון נמוכה במיוחד.
כרגיל אצל היצרן (ומובן בהתחשב במחיר הלא-נמוך), החדשה מצוידת במלוא האבזור הבטיחותי כולל בקרת יציבות, מערכת סיוע בבלימת חירום, וילונות בטיחותיים ועוד. שיווק האודי החדשה באירופה יחל כבר בספטמבר הקרוב, אך לא ברור עוד מתי ואם בכלל היא תנחת אצלנו. בעבר ניסתה צ'מפיון לשווק את ה-A4 אוואנט בארץ, בהצלחה מועטה מאד. מה לעשות, תא המטען אצלנו חייב להיות כנראה מוקף מתכת…

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מקדימה...
מבפנים...
מהצד...
...מאחור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים