שתף קטע נבחר

הקרנבל מגיע

המיניוואן הגדול של קאיה עבר מקצה שיפורים ושיווקו בישראל מתחיל בימים אלה

עכשיו זה כבר רשמי. הקרניבל נחתה באולם התצוגה של קאיה והראשונים להזמין יוכלו לנהוג ברכב החדש לקראת סוף חודש אוקטובר. המיניוואן הגדול של החברה יוצע בישראל עם מנוע דיזל בנפח 2.9 ליטר (129 כ"ס) ותג מחיר של 153,900 שקלים, ועם מנוע בנזין V6 בנפח 2.5 ליטר (165 כ"ס) שיעלה 157,900 שקלים.
למי שלא זוכר כל-כך במה מדובר נזכיר כי בניגוד לאחיותיה הקוריאניות העונות לשם יונדאי או דייהו, קאיה לא זכתה לקבלת פנים מלבבת במיוחד בשוק המקומי. בהתאם, לא זכתה להצלחה בטבלת המכירות, לפחות לא בקנה המידה של חברת האם יונדאי, שנשמה אוויר פסגות כמעט בכל פלח שוק בו לקחה חלק.
אבל יש תחום אחד בו הייתה קאיה מושא לקנאה. מדובר בתחום המיניוואנים הגדולים, שם הפך הקרניבל לכלי הפופולארי ביותר. זאת בזכות שילוב מנצח וחסר תחרות של תג-מחיר אטרקטיבי במיוחד ומנוע דיזל חסכני המשודך לתיבה אוטומטית נוחה.

עסקת קומבינציה

והשילוב המקודש והרווחי הזה מקבל חיזוק חשוב. הקרניבל, שעבר בקוריאה מקצה שיפורים בולט, זוכה למנוע דיזל חדש וחזק משמעותית. זאת במקביל להשקה האירופאית של הקרניבל II - כפי שמכונה הגרסה המחודשת בקוריאה - בתערוכת פרנקפורט הקרבה.
צריך לזכור שאירופה, מבחינת קאיה לפחות, היא שוק יעד חשוב מאד עבור לוגמי סולר. זו כנראה גם הסיבה לכך שהאינפורמציה הראשונה על המנוע החדש מגיעה דווקא מצרפת.
קאיה יצרה קשר עם דלפי, שכבר שיתפה בעבר פעולה עם רנו בפיתוח מנוע ה-1.5 ליטר מסילה משותפת, ולאחרונה גם עם פורד-פיז'ו במנוע ה-1.4 ליטר. עבור הקוריאנים פיתחו בדלפי מערכת מסילה משותפת למנוע בעל נפח כפול. כך שמדובר אמנם עדיין במנוע ה-2.9 ליטר, אך עם מסילה משותפת ושאר עדכונים יהיה הספקו המרבי גבוה משמעותית - 145 כ"ס במקום 126 כ"ס כיום.
אגב, הדגם החדש הוצג בקוריאה כאשר הוא מצויד בצמד יחידות מנוע מוכרות לנו. ה-2.9 ליטר כאמור, אך גם ה-2.5 ליטר V6 בנזין. לגרסאות הקוריאניות הוצגו נתוני הספק שונים במקצת - 129 כ"ס לדיזל ו-150 כ"ס או 165 כ"ס לגז/בנזין. ואם ללכת עד הסוף, הרי שבארצות הברית הוצג הרכב החדש עם מנוע בנזין גדול עוד יותר, בנפח 3.5 ליטר.

מצא את ההבדלים

שינוי המראה שעבר הקרניבל אינו גדול, ומתמקד כמובן בחזית העדכנית. כך עם הסבכה הקדמית הגדולה, או עם יחידות התאורה המעוגלות ופנסי הערפל שנוספו. כונס האוויר שעל מכסה המנוע נראה אלגנטי יותר, וכמוהו גם הכונס בתחתית הפגוש.
השינויים מאחור הם ברוח דומה: פגוש ויחידות תאורה, ידיות פתיחה אופנתיות יותר וכו'. מטבע הדברים, צללית הקרניבל עברה פחות שינויים, למעט פסי מגן, מראות וכאמור, ידיות חדשות.
בתא הנוסעים התאמצו שם כנראה מעט יותר (ובצדק), בעיקר מבחינת טיב ומראה חומרים. בנוסף, החליטו הקוריאנים על שני גווני פלסטיק בסביבת הנהג, קונסולה מרכזית בצבעי אלומיניום הכוללת צג דיגיטלי, בורר הילוכים אופנתי יותר, שני תאי כפפות, תא אכסון ברצפה ומקום מיוחד לשני זוגות משקפיים. כצפוי, יש בקרניבל החדש שפע מקומות לספלים, מושבים מתקפלים לשולחן, מתלים (גם אם פשוטים) לשקיות מה"סופר", ואפילו מגש נשלף.

וגם הספורטאז'

גם רכב השטח של קאיה יעבור עדכונים, ויקבל בתחילת 2002 מנוע דיזל מסילה משותפת. מדובר ביחידת כוח בנפח 2.5 ליטר עם כ-125 כ"ס, העשויה להגיע היישר ממרתפי יונדאי, השוקדת כרגע על פיתוח יחידת מנוע שכזו בעצמה. וחוץ מזה, כמעט שכחנו, קאיה הציגה רק לפני שבועות ספורים גרסה מחודשת לקרנס - מיניוואן קומפקטי שמידותיו קטנות מאלה של הג'ויס והוא מיועד להתמודד עם הרנו סניק. זהו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאיה קרניבל
קאיה קרניבל
קאיה קרניבל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים