שתף קטע נבחר

ישראייר: טעינו, אבל הלקוח ישלם

באתר האינטרנט של ישראייר פורסם מבצע טיסה לניו יורק ב-45 דולר. זוג חברים הזמינו שני כרטיסים ואפילו קיבלו על אישור על ההזמנה באי מייל שלהם, אלא שהחברה סירבה לכבד את ההזמנה בטענה ש"מדובר בטעות". המועצה לצרכנות: "על טעויות משלמים"

הנה שאלה תיאורטית: קניתם מוצר ב-10 שקלים, ולאחר ששילמתם עליו, רדף אחריכם הקופאי ודרש תוספת של 25 שקל עבורו, בטענה שהמחיר שמוטבע על המוצר שגוי. האם הייתם מוכנים לשלם את תוספת המחיר? סביר להניח שאם הסיטואציה הזו הייתה מתרחשת בחו"ל, בעל החנות היה משלם על הטעות. חו"ל זה פה ממול, אבל אנחנו נמצאים בישראל ותודעת השירות פה, כידוע, אינה מהגבוהות בעולם. וכך קרה שחברת התעופה ישראייר סירבה לכבד הזמנה של שני כרטיסי טיסה לניו יורק, שבוצעה דרך אתר האינטרנט שלה בטענה כי המחיר שהוצע בטעות מקורו.
וזה הסיפור: בתחילת אפריל השנה שוטטו א' ובן זוגה באינטרנט במטרה למצוא כרטיס טיסה מוזל לניו יורק. כשנכנסו לאתר של ישראייר גילו מבצע שפורסם בדף הראשי: טיסה לניו יורק הלוך ושוב במחיר מיוחד של 45 דולר (ובמלים: ארבעים וחמישה דולר). השניים שמחו על המציאה וביצעו הזמנה של שני כרטיסים - טיסה לניו יורק ב-7 לספטמבר וחזרה לארץ ב-24 לספטמבר. ישראייר שלחה להם אישור על ההזמנה באי מייל (כל המסמכים נמצאים במערכת). לאחר מספר דקות, כשהבינו בני הזוג כי התאריכים אינם מתאימים להם, התקשרו למוקד הטלפוני וביקשו לשנות את התאריך. נציגת החברה הודיעה להם שאינה רואה את ההזמנה במחשב ושמדובר בטעות.
בני הזוג ביצעו הזמנה חוזרת, הפעם בתאריכים הנוחים להם, וגם על הזמנה זו קיבלו אישור מישראייר באי מייל. אז התקשרה אליהם נציגת החברה וטענה שהזמנתם מבוטלת. לטענת הזוג כי המבצע עדיין מופיע באתר החברה, ענתה הנציגה, "זה לא יכול להיות, אני בשוק. זו טעות וזה סופי. ההזמנה מבוטלת". נסיונותיהם של בני הזוג להגיע להנהלת ישראייר בטלפון לא צלחו, והם שלחו פקס למחלקת פניות הציבור בחברה.
יצוין, כי בתקנון החברה כתוב תחת הכותרת מחיר וביצוע התשלום, כי "המחיר הקובע והמחייב בגין רכישת השירותים הינו המחיר המופיע באתר במועד ביצוע ההזמנה". עוד כתוב, "החיוב בגין התשלום יעשה רק לאחר אישור ההזמנה על ידי ישראייר". ואכן, המחיר בעת ביצוע ההזמנה היה 45 דולר ובני הזוג קיבלו על ההזמנה אישור במייל.

ישראייר: מדובר בתקלה

במכתב תשובה שנשלח לא' ובן זוגה, טענה אחראית פניות לקוחות בישראייר, כי "מדובר בתקלה במערכת שהרי לישראייר עדיין אין טיסות לניו יורק וכלל לא החלה מכירת כרטיסים, ודאי לא במחיר של 45 דולר.
"בשום שלב לא נשלח לכתובת המייל שלכם/פקס/טלפון אישור בכתב כי ההזמנה מאושרת וסופית. מכאן שההזמנה לא אושרה ומיד לאחר ביצועה הובהר לכם כי מדובר בתקלה ואין אנו מוכרים טיסות לניו יורק בשלב זה".

המועצה לצרכנות: נבדוק ונבוא בדברים עם החברה

ynet פנה לגלית אבישי, מנכ"ל המועצה לצרכנות, ושאל לדעתה. אבישי מסרה בתגובה, כי "המועצה לצרכנות תבדוק את הנושא. גם אם על פניו נראה שמדובר בטעות בתום לב, במציאות העסקית - על טעויות משלמים". עוד אמרה אבישי, "המועצה תבדוק ותבוא בדברים עם החברה בנוגע לפיצוי שמגיע לצרכנים".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טופס ההזמנה המקורי. אכן, 45 דולר
מומלצים