שתף קטע נבחר

סקר: מספר התלונות נגד נהגי מוניות גדל משמעותית
משרד התחבורה: מספר התלונות נגד נהגי המוניות גדל בשנה שעברה ב-32%. עלייה של 51% בתלונות נגד הרכבת - בעקבות הגידול בשימוש בה. לעומת זאת נרשמה ירידה חדה בתלונות נגד אגד ודן

השירות באגד ודן נמצא במגמת שיפור - ואילו נהגי המוניות והנהלת הרכבת צריכים לשפר את דרכיהם ומהר. כך עולה מדו"ח של נציב התלונות במשרד התחבורה המתפרסם בימים אלה. מספר התלונות שהוגשו על-ידי הציבור נגד בעלי מוניות גדל ב-2002 ב-32%, ומספר התלונות שהוגשו נגד הרכבת גדל ב-51%. לעומת זאת פחת מספר התלונות שהוגשו נגד אגד ב-25%, ובמספר התלונות שנמצאו מוצדקות היתה ירידה של 18.7%. בדן נשאר מספר התלונות זהה, אבל בתלונות המוצדקות חלה ירידה של 25%.

 

חגי טננבאום-ארז, המשמש מבקר משרד התחבורה ונציב התלונות, מציין בדו"ח שמספר התלונות שהוגשו נגד בעלי מוניות הגיע ל-321, אלא שחלק מהן לא נבדק כי חסרים בהן פרטים כמו שם הנהג או מספר המונית.

 

נגד אגד הוגשו 184 תלונות ונגד דן 73. נגד הרכבת הוגשו 71 תלונות. הגידול במספר התלונות נגד הרכבת נובע בין היתר מהגידול בשימוש בשירותיה.

 

מבין מפעילי התחבורה החדשים - הזכיינים שהחלו לתפעל קווי תחבורה ציבורית - מככבת חברת סופרבוס עם אחוז תלונות גבוה יחסית למפעילים האחרים.
החברה מפעילה קווים לרמלה, לוד ומודיעין-עילית. 21 מתוך 207 תלונות שהוגשו למינהל היבשה במשרד התחבורה היו נגד חברה זו, 11% נגד מרגלית, 9% נגד ביתר תור, 8% נגד מטרופולין, ו-7% נגד נתיבי אקספרס.

 

ניתוח התלונות נגד מפעילי התחבורה הציבורית מגלה, שהתנהגות הנהגים מהווה עדיין מקור משמעותי לתלונות. ברכבת רוב התלונות הן בנושא תנאי הנסיעה (צפיפות, בטיחות, אופן הורדת הנוסעים וכו') ואי עמידה בלוחות זמנים.

 

גם נהגי המוניות זוקקים לשיפור בהתנהגותם כלפי הנוסעים: רוב התלונות נגדם מתייחסות להתנהגות הנהגים, אי הפעלת מונה והפקעת מחירים.

 

מבין יחידות משרד התחבורה מככב כרגיל אגף הרישוי, עם גידול של 13.5% במספר התלונות (בסך הכל 616 תלונות). 33% אחוז מהן התייחסו לאי מענה טלפוני (עלייה של 15%) ו-15% מהתלונות היו בנושא התנהגותם של עובדי משרד הרישוי - עלייה של 7% במספר התלונות.

 

באגף הרכב ושירותי תחזוקה (מוסכים) ירד מספר התלונות ב-6%. נגד מוסכים הוגשו 91 תלונות, רובן בגין עבודה לקויה (31%), ו-7% על ביצוע עבודות בלתי מוזמנות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
נוסעים ממתינים לרכבת. גידול של 51% במספר התלונות
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים