שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    נהגי התומקר נרגעו. אנחנו לא

    נהגי תומקר יכולים להירגע: בניגוד למה שניתן היה להבין, גרסתו הפופולארית של הכלי, בדיוק כמו המיול והריינג'ר, הוגדרה כ"טרקטורון משא", ותהיה רשאית להמשיך ולנוע על הכביש. ומה על נהגי הכלי? אלה ימשיכו להסתכן

    כתבת "הנצחת האיוולת" שהתפרסמה אתמול עוררה תגובות סוערות. בעלי התומקר, או במילים אחרות הוריהם של נהגי תומקר, אזרחים בעלי ממון, קשרים והשפעה, הציפו את משרד התחבורה בטלפונים זועמים המוחים על מה שנראה כהורדת כלי הרכב מהכביש, ואף החלו לארגן עצומה בנושא, תוך שהם פונים למשרד התחבורה. התוצאה לא אחרה לבוא. מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה מסר הבוקר הבהרה בנושא, על מנת להרגיע את הרוחות.

     

    אלא שכדאי להסיר כל ספק. משרד התחבורה לא שינה את דעתו עקב לחץ הורים רבי השפעה עם קשרים הדוקים במקומות הנכונים. מקורה של הסערה באי-הבנה, כך מסר היום ל-ynet חנניה אפנג'ר, יו"ר הועדה המדוברת כל-כך. לדבריו, הוועדה שבראשותו קבעה זה מכבר כי "תומקר המצויד במשטח לנשיאת מטען מאחור, יוגדר 'טרקטורון משא', בדיוק כמו המיול והריינג'ר. אם אין לו משטח שכזה, כמו בדגם החד-מושבי המשווק אף הוא, ייחשב התומקר 'טרקטורון שטח' ואסור יהיה לנהוג בו על הכביש.

     

    יש עוד זמן...

     

    אז אפשר להרגע? בהחלט כן. ובני נוער שהתכוונו להוציא רשיון לכלי רכב כזה בתקופה הקרובה, יכולים אף הם לנשום לרווחה. התקנות החדשות יכנסו לתוקף רק בעוד ששה חודשים (פחות יומיים). רק אז יחל הסיפור המסובך יותר. ובאותו עניין, מפזר אפנג'ר בשיחה עמנו את הערפל גם מעל נושא חודשי ההמתנה.

     

    לטענת יו"ר הוועדה, גם כאן אבד מידע חשוב בדרך מההמלצות לוועדה להודעה לעיתונות וכמובן לפרסומים השונים בכלי התקשורת. אז ככה: כדי לנהוג בטרקטורון משא (זוכרים? כל הפופולאריים) יהיה צורך ברישיון נהיגה לטרקטור, ובנוסף לו, היתר לנהיגה בטרקטורון משא. רישיון נהיגה לטרקטור יושג בדרך המוכרת (בשדה, בין חביות...), ואת ההיתר לנהיגה בטרקטורון שטח יקבלו אחרי שמונה שיעורי נהיגה בבי"ס לנהיגה, ובמבחן מעשי. לא יהיה צורך להמתין בין קבלת רישיון הנהיגה לטרקטור, לבין המשך הלימוד המעשי. בשלושת החודשים הראשונים לא יוכל הנהג החדש להסיע נוסעים. זה הכול.

     

    כולם מרוצים?

     

    עכשיו נראה כי שוב, כמעט כולם מרוצים. משרד התחבורה שדבריו מתפרסמים כאן לראשונה באופן מדויק, חברת תומקר שזכתה בפלח שוק חדש, נהגים שעומדים להוציא רישיון לטרקטור בחצי השנה הקרובה, וכמובן גם בתי הספר לנהיגה, שיזכו בהכנסה נוספת. אז מי בעצם לא?

     

    אנחנו. מבחינתנו, שום דבר לא השתנה, וחבל מאד שכך. כי עם כל הרעש וההמולה, כמעט ושכחו כולם את הבעיה העיקרית. במה בדיוק שונה צעיר בן 16 שרוכש "טרקטורון משא" ועולה אתו על הכביש, מכל צעיר בן 17 שמקבל רישיון נהיגה לרכב? ואם כבר, הבחור הבוגר יותר, זוכה להרבה יותר תשומת לב. ואל תספרו לי על מהירות מרבית מוגבלת. רוצים לדעת איך הם מתנהגים בגשם שמגיע אלינו אוטוטו? וכנראה שבעיקר לא שמתם לב לנושא הליווי בתקופת הנהיגה הראשונה.


    תומקר בשטח. מחזה נדיר?

     

    החוק הרי אינו מחייב נהג חדש של טרקטור לנסוע עם מלווה, כי הוא הרי מיועד בכל מקרה לעבודות חקלאיות, ורק לעיתים רחוקות מאד הוא עולה לכביש. אוקיי, הבנו. ומכיוון שרישיון נהיגה על טרקטורון משא הוא רישיון נהיגה לטרקטור, וכיוון שייעוד הכלים אלה הוא לכאורה עבודה חקלאית בלבד, החליטה הוועדה שלא לשנות דבר. כך אגב אפנג'ר, היו"ר.

     

    אז יש לי חדשות לוועדה, למשרד ולכל הנוגעים בדבר. בואו ואגלה לכם סוד. הכלים האלה, למרות "הצהרת הכוונות" של ייעודם, רואים שטח בעיקר בשבתות, כשיורדים לחוף הים. למעשה, אחוז נסיעת השטח של מרבית הכלים האלה בכפרים הנידחים רמת השרון, רעננה והרצליה, זהה בערך לעבודת השטח של מיצובישי פאג'רו ממוצע. במילים אחרות, מישהו כאן טומן את הראש בחול מסיבה כלשהי.

     

    אבל יותר חשוב, למה צעיר המוציא רישיון נהיגה למכונית, אחרי מינימום של 28 שיעורי נהיגה להזכירכם, נחשב כמי שזקוק להדרכה נוספת של שלושה חודשים על-ידי מבוגר, ומי שנוהג בטרקטורון משא פטור גם מהעומס וגם מהפיקוח הבוגר? למה מעבירה המדינה את נהגים הצעירים ביותר, עם כלי הרכב הפחות מוגנים, תקופת הכשרה קצרה במיוחד?

    מישהו מבין את ההיגיון?

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים