שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סקר: מותגי אינטרנט אהובים יותר מסלולר וקוקה קולה
    חברות אינטרנט הופכות יותר חשובות לאנשים מאשר חברות הפועלות בעולם הפיזי. גוגל, YouTube וויקיפדיה פופולריים יותר מנוקיה, איקאה וטויוטה

    סקר צרכנים חדש חשף את מה שרבים בעולם העסקים ומחוצה לו כבר יודעים: חברות אינטרנט הופכות יותר חשובות לאנשים מאשר חברות הפועלות בעולם הפיזי.

     

    גוגל שמרה על התואר המותג המשפיע ביותר בעולם, ואתר שיתוף הווידאו בבעלותה, YouTube תפס את המקום השלישי. האנציקלופדיה החופשית Wikipedia הגיעה למקום הרביעי, זאת על פי הסקר השנתי של מגזין המיתוג המקוון brandchannel.com. אפל - המייצרת חומרה וגם תוכנה - מככבת במקום השני בדירוג.  

     

    הסקר אינו חף מביקורת בגלל זהות הנשאלים המשתתפים
    המותגים המובילים לשנת 2006
    דירוג מותג
    1. גוגל
    2. אפל
    3. YouTube
    4. ויקיפדיה
    5. סטארבקס
    6. נוקיה
    7. סקייפ
    8. איקאה
    9. קוקה קולה
    10. טויוטה
    בו – 3,625 מומחי מיתוג וסטודנטים ולא כלל הציבור. הם נשאלו "איזה מותג השפיע ביותר על חיינו ב-2006?" במקום לנסות למדוד את ההשפעה של המותגים האלה על חייהם וחיינו. למרות זאת, ממצאי הסקר זוכים לחיזוקים חיוביים מדי יום.

     

    חברות האינטרנט מחוזרות

    מבקרי תערוכות טכנולוגיה שנערכו לאחרונה כמו CES בלאס וגאס עשויים לחשוב כי אתר התמונות Flickr, שירות הטלפון האינטרנטי Skype ואתר YouTube הם בין החברות החשובות בעולם השוות מולטי-מיליארדים, כי חברות גדולות מהעולם "הישן" מתחרות ביניהן על חסדיהן.

     

    במסגרת CES, יאהו, שכבר נחשבת חברת אינטרנט "זקנה" (בת 12), כיכבה על הבמה מספר פעמים לצורך הכרזה על מוצרים משותפים, בהם סוני (נוסדה ב-1946) ומוטורולה (מ-1928).

     

    ענקית הסלולר Nokia נזקקה ל-Skype, Flickr ו-Vox כדי להעשיר את השקות המוצרים שלה. "כל החדשנות מגיעה היום מהאינטרנט", אמר ג'יימס אנק, אנליסט בחברת Daiwa Securities, ביחס לאתרי אינטרנט המציעים שירותים מקוונים. לדבריו, חדשנות, בכל תחום, מהווה גורם מושך לצרכנים חדשים.

     

    לא רק החדשנות גורמת לאינטרנט להיות כל כך אטרקטיבי. ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל Cisco (נוסדה ב-1984), אחת מחברות התשתית המובילות באינטרנט, חישב ומצא כי בעוד ארבע שנים, 20 משפחות ייצרו תעבורת אינטרנט בהיקף של כל העולם ב-1995.

     

    דיבור בסלולר לעומת גלישה ברשת

    "שאלו את עצמכם כמה שעות אתם משתמשים באינטרנט בכל יום בהשוואה למצב
    לפני 10 שנים. כעת שאלו את עצמכם כמה זמן אתם מדברים בטלפון הסלולרי. אי אפשר להשוות", אמר בנגט נורדסטרום, מנהל האסטרטגיה בחברת הייעוץ InCode.

     

    "אנשים אוהבים מותגי אינטרנט יותר מאשר מותגים סלולריים", הוא הוסיף.

     

    על פי הערכת חברת המחקר ג'ופיטר, בשנה שעברה עמד קצב הגלישה הממוצע על 14 שעות בשבוע, זאת, בהשוואה לחמש עד 10 דקות של שיחה בטלפון הסלולרי מדי יום, על פי Wireless Intelligence.

     

    חברות אינטרנט זולות יותר לתפעול מחברות פיזיות, ומוצרים רבים שהן מציעות הם חופשיים. יש בכך כדי להסביר מדוע חברה בת 3.5 כמו MySpace צברה 90 מיליון משתמשים. אתר הלוחות Craiglist נהנה מ-10 מיליון משתמשים רשומים ויותר מארבעה מיליארד דפים נצפים בחודש – עם 22 עובדים בלבד.

     

    חברות כמו פיליפס, נוקיה, מוטורולה וסוני, כמו גם מפעילות סלולריות רוצות לתפוס את הנתח שלהן בקהל העצום של הצרכנים המאמצים מותגי אינטרנט חדשים.

     

    אין פלא שגוגל מובילה את טבלת המותגים הגלובליים, עם שווי שוק של 153 מיליארד דולרים. Wikipedia, לעומתה, הפתיעה – חברה עם 10 עובדים בלבד, המתבססת על עבודת מתנדבים. Skype קיימת ארבע שנים בלבד ומעסיקה 510 עובדים וצברה 171 מיליון משתמשים רשומים.

     

    "האינטרנט הוא המשווה הגדול. גם חברות קטנות יכולות להיעזר בכח ובנוכחות של הרשת כדי להגיע לקהל גדול", הסביר מייסד Skype, ניקלס זננסטרום.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים